Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke canon camera + lenzen voor new born

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke canon camera + lenzen voor new born

    Hallo iedereen,

    Ik wil graag mijn eerste spiegelreflex aanschaffen, maar twijfel over wat nou voor mij de beste keuze zou zijn.

    In eerste instantie wil ik de camera vooral gebruiken voor Newborn shoots en eventueel al voor zwangerschapsshoots.
    Ik heb nog niet heel veel ervaring (meerdere keren gefotografeerd met een geleende camera - Canon Eos 500d), uiteindelijk heb ik wel de ambitie om er wat mee te gaan doen. Zo zou ik mij willen ontwikkelen tot een Newborn fotograve.
    Ik houd ontzettend van sporten en zou dus uiteindelijk misschien ook wel foto's willen maken op schaatsbanen of skeelerbanen. (hier wil ik in eerste instantie nog geen lens voor kopen, maar is misschien wel belangrijk voor de body)

    Camera moet dus goed zijn voor:
    - Newborn shoots
    - Portret / zwangerschapsshoots.
    - Eventueel voor sportfotografie, daar koop ik nu alleen nog geen lens voor.

    Natuurlijk heb ik zelf al wat gezocht en kwam ik uit op één van de volgende drie body's:
    - Canon EOS 70d
    - Canon EOS 80d
    - Canon EOS 6d
    - Canon EOS 7D Mark II

    * Het prijsverschil maakt mij voor de body niet heel veel uit, als bijvoorbeeld de 6d echt daadwerkelijk beter is, dan gaat dat zeker voor.

    Een juiste lens vind ik heel lastig. Wat dat betreft moet ik echt meer ervaring hebben om daar een juiste keuze in te maken. Daarom vraag ik jullie als hulp

    - De lens (of meerdere lenzen) moet dus vooral goed zijn voor het maken van new born foto's. Ik wil daarbij waarschijnlijk ook een macro lens aanschaffen, voor het maken van foto's van de voetjes enz.
    - Daarnaast een tweede lens die goed is voor mooie zwangerschapsfoto's of bijvoorbeeld voor portret foto's van peuters/kleuters.
    - Eventueel een mooie allround lens lijkt mij ook goed, waarbij ik ook foto's kan maken van kinderen in een tulpenveld.

    - Budget voor lens/lenzen: maximaal 800

    Ik zou heel blij zijn met wat extra hulp, alle tips zijn welkom!
    Bedankt!


    Groetjes Lieke!
    Last edited by Lgroot; 22 juli 2016, 13:34.

  • #2
    Re: Welke canon camera + lenzen voor new born

    Dat is een makkie : Canon EOS 7D Mark II

    - Budget voor lens/lenzen: maximaal 800
    Ik hoop dat dat een tikfout is ?

    Comment


    • #3
      Re: Welke canon camera + lenzen voor new born

      Deze combinatie lijkt me een mooi begin, Canon 6D + 24-105/F4 L.

      Full frame is inderdaad beter, alleen voor wildlife zou ik een crop camera aanraden.

      Een full frame op F4 zal je al mooie onscherpe achtergronden opleveren. Je kan eventueel nog een prime erbij nemen, een 85/1.8 misschien.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Welke canon camera + lenzen voor new born

        Voor 800 euro (budget voor de lenzen):

        EF-S 18-135 IS STM (330 euro)
        of EF-S 18-135 IS Nano USM (500 euro, de autofocus van die lens zou sneller zijn dan die van de STM, ik heb zelf de STM versie, de AF-snelheid van die lens valt eigenlijk best mee).
        en een EF 50mm f1,8 STM (160 euro) voor de foto's met beperkte scherptediepte (portret)

        Maar er zijn nog andere keuzemogelijkheden voor die prijs, het hangt vooral af van het resultaat dat je wil, en van wat je wil fotograferen en in welke omstandigheden.
        Dat is ook de reden waarom er zoveel verschillende lenzen bestaan, als het budget geen rol speelt, dan is het vrij gemakkelijker, maar als het budget beperkter is, dan moet je de best mogelijke keuze maken binnen dat budget.
        Je kan ook uitkijken naar tweedehands lenzen, als je dan iets koopt dat achteraf niet is wat je zocht, dan verlies je er ook veel minder op dan wanneer je een nieuw aangekochte lens terug te koop zet.

        Voor een indoor schaatsbaan of skeelerbaan heb je een lichtsterke lens nodig (70-200 f2,8 is daarvoor ideaal), maar dan zal je nog wat langer moeten doorsparen.

        Full-frame (6D) heeft vooral een betere beeldkwaliteit in slechte omstandigheden (weinig licht), maar als je graag actiefoto's maakt, dan is de 6D niet meteen een goede keuze omdat die een heel minimaal autofocussysteem heeft.
        Als je dan een keuze moet maken tussen een camera met een heel goed AF-systeem en de 6D, dan is de 7D MKII een veel betere camera voor actiefoto's.
        Als de AF niet goed genoeg is om de snelle actie te volgen, dan heb je aan de betere beeldkwaliteit van de 6D ook niet veel.
        Hou er ook rekening mee dat full-frame lenzen in verhouding een stuk duurder uitvallen dan de lenzen die specifiek voor de wat kleinere APS-C sensor ontwikkeld zijn.
        Je moet dan ook veel meer gewicht meesleuren, want full-frame lenzen zijn groter en zwaarder.
        Last edited by Black B@ndit; 22 juli 2016, 16:32.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke canon camera + lenzen voor new born

          Vooral met sport in gedachten steekt de 7DII ver boven de anderen uit. De 6D heeft een waardeloos AF systeem voor sport.

          Om te starten met babyshoots zou ik daar de 50mm USM F1.4 op aanraden. Is een snelle lens met een zekere soft die bij dit soort fotografie voor de dromerige sfeer zal zorgen.

          Maar je zal ook ander soort fotos willen maken en daar volg ik Bart dan in. EF-S 18-135 IS STM lijkt me een goede all round lens om mee te starten.

          Je budget is dan al op. Dus nog even doorsparen dan later voor een lichtsterke tele.

          Comment


          • #6
            Re: Welke canon camera + lenzen voor new born

            Voor wat je wil doen voldoet de 80d zeker, alleen vrees ik dat je 800€ wat crap is. voor newborn werken er veel met primes. de goedkoopste/ beste prijskwaliteit is de 50 1.8 stm. alles hangt af van hoe je gaat fotograferen, enkel natuurlijk licht of gooi je er continu licht bij in de mix.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Welke canon camera + lenzen voor new born

              Je zet best een totaal budget voor jezelf. Een body verliest zijn waarde volledig over een tijdspanne van 5 jaar, terwijl ik sommige lenzen duurder tweedehands heb verkocht dan dat ik er nieuw voor betaald heb. Kies de lenzen die je wil en koop met het geld die je over hebt een body (eventueel tweedehands).

              Wat bedoel je precies met Newborn en Zwangerschapsschoots? Wil je hiervoor betaald worden?

              Comment


              • #8
                Re: Welke canon camera + lenzen voor new born

                ik zou voor een aps-c body gaan dus 80d of 7d mkii. dan kan je met je lenzen ef-s en ef lenzen gebruiken bij ef lenzen moet je dan wel de lengte maal 1,6 doen dus koop je een 70-300 ef lens dan word dit een 112-480mm lens.
                qua budget zou ik toch meer geld in de lenzen steken dan in je camera zoals hierboven al staat lenzen houden meer hun waarde.

                Comment

                Working...
                X