Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke canon camera + lenzen voor new born

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke canon camera + lenzen voor new born

    Hallo iedereen,

    Ik wil graag mijn eerste spiegelreflex aanschaffen, maar twijfel over wat nou voor mij de beste keuze zou zijn.

    In eerste instantie wil ik de camera vooral gebruiken voor Newborn shoots en eventueel al voor zwangerschapsshoots.
    Ik heb nog niet heel veel ervaring (meerdere keren gefotografeerd met een geleende camera - Canon Eos 500d), uiteindelijk heb ik wel de ambitie om er wat mee te gaan doen. Zo zou ik mij willen ontwikkelen tot een Newborn fotograve.
    Ik houd ontzettend van sporten en zou dus uiteindelijk misschien ook wel foto's willen maken op schaatsbanen of skeelerbanen. (hier wil ik in eerste instantie nog geen lens voor kopen, maar is misschien wel belangrijk voor de body)

    Camera moet dus goed zijn voor:
    - Newborn shoots
    - Portret / zwangerschapsshoots.
    - Eventueel voor sportfotografie, daar koop ik nu alleen nog geen lens voor.

    Natuurlijk heb ik zelf al wat gezocht en kwam ik uit op één van de volgende drie body's:
    - Canon EOS 70d
    - Canon EOS 80d
    - Canon EOS 6d
    - Canon EOS 7D Mark II

    * Het prijsverschil maakt mij voor de body niet heel veel uit, als bijvoorbeeld de 6d echt daadwerkelijk beter is, dan gaat dat zeker voor.

    Een juiste lens vind ik heel lastig. Wat dat betreft moet ik echt meer ervaring hebben om daar een juiste keuze in te maken. Daarom vraag ik jullie als hulp

    - De lens (of meerdere lenzen) moet dus vooral goed zijn voor het maken van new born foto's. Ik wil daarbij waarschijnlijk ook een macro lens aanschaffen, voor het maken van foto's van de voetjes enz.
    - Daarnaast een tweede lens die goed is voor mooie zwangerschapsfoto's of bijvoorbeeld voor portret foto's van peuters/kleuters.