Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC-FZ1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic DMC-FZ1000

    Aangezien ik heel mijn boelke (DSLR) verkocht en/of weggeven heb en nu voorlopig enkel nog mijn Canon G10 en smartphone heb om te fotograferen dacht ik er aan toch nog een toestel te kopen, waarmee ik "alles" mee heb zonder geladen te zijn als een ezel . Mijn zoon heeft praktisch alles gekregen, en mocht ik dus nog eens willen fotograferen met de 60D, dan zou ik die zonder problemen kunnen gebruiken, dus daar niet van, maar als je telkens je eens wil gaan fotograferen, je moet gaan zorgen dat het toestel bij mij is...... dit is ook niet zo makkelijk.

    Daarom dacht ik er aan de Pana DMC-FZ1000 te kopen.
    Komt heel goed uit de reviews en is nog 'goedkoop' daar boven op.

    Tenzij jullie me hier een aantal gebreken/fouten meedelen die ik (nog) niet weet ?

    Alle info welkom, ook de positieve kanten mogen gemeld worden natuurlijk.
    Last edited by Guest17; 22 juli 2016, 00:48.

  • #2
    Re: Panasonic DMC-FZ1000

    Ik heb de Panasonic FZ1000 zelf en ben daar zeer tevreden van. Beeldkwaliteit is super ook in lowlight en de AF is zeer snel en acuraat en het gewicht valt goed mee plus je hebt 4K voor te filmen. Nadelen niet echt heel veel , op 400mm zijn de foto's wat softer en vanaf iso 1600 begint de ruis zichtbaar te worden. Maar de leicalens presteerd prachtig en de foto's zijn mooi scherp. Moest ge interesse hebben wil ik je wel wat foto's doorsturen via pm. Laat maar weten
    Grtz
    Templar
    Last edited by Templar; 22 juli 2016, 00:57.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic DMC-FZ1000

      Nadat ik mijn Nikon D5100 en Sony A6000 mirrorless had verkocht, heb ik
      ook de FZ1000 gekocht. Zeer goede, snelle en veelzijdige bridge.
      De aankoop nog nooit beklaagd.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic DMC-FZ1000

        Ook zeer tevreden van. Prima all round toestel. Zoals Templar aangeeft zie je vanaf iso 1600 wel ruis maar valt goed mee.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic DMC-FZ1000

          Bedankt voor de info .

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic DMC-FZ1000

            Ik heb deze vorig jaar gekocht, als aanvulling op D7000 plus set lenzen. Vooral bedoeld als reiscamera. Heb er nu al 2 reizen op zitten, en moet zeggen dat dit prima resultaten oplevert. Kwa scherpte en hoge iso zo goed als gelijkwaardig met de D7000+Tamron 17-50. Ik gebruik altijd raw, maar als de lichtomstandigheden goed zijn, zijn de jpegs ook al voortreffelijk. Ik had liever een gewone mechanische zoom bediening gehad. Accu duur is redelijk goed (afhankelijk van wat je allemaal gebruikt, en ook de zoom aandrijving...), maar voorzie toch een reserve op reis. Ik zal tzt mijn website een keer aanvullen met enkele fz1000 reisfoto's
            Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
            And why do we fall, Bruce?

            Comment

            Working...
            X