Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge Camera en vogelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bridge Camera en vogelfotografie

    Ten eerste op dit moment ben ik een beginneling op vlak van fotografie. Ik heb ondertussen al heel wat gelezen en wil me nu een betaalbare camera aanschaffen.
    Mijn interesse gaat vooral uit naar natuurfotografie en met name het fotograferen van vogels. Nu heb ik al gelezen dat je daar lenzen voor nodig hebt die op dit moment ruim boven mijn budget liggen. Dat is ook de reden dat ik nu aan het kijken ben voor een superzoom bridge camera en dan kom je snel terecht bij een Canon Powershot 60SX of een Panasonic Lumix DMC-FZ72. Maar deze hebben niet echt lichtsterke lenzen.
    Na verder zoeken kwam ik de Panasonic FZ200 tegen en deze heeft over het hele bereik een diafragma van f/2,8 . Dit leek me wel een interessante optie. Plus ook het feit dat deze camera een aantal extra uitbreidingen heeft. Deze vind je terug in onderstaande link:

    https://www.dpreview.com/reviews/pan...umix-dmc-fz200

    Voor alle duidelijkheid ik wil acceptabele foto's kunnen maken, dus geen perfecte want dan weet ik dat ik met een bridge camera te kort zal schieten.

    Dus mijn vraag is deze camera een goede optie voor mijn eerste stappen in de natuurfotografie en is 600mm voldoende voor vogelfotografie ?
    Mijn budget is max 600 euro.
    Alvast bedankt voor de reacties.

  • #2
    Re: Bridge Camera en vogelfotografie

    Er is ondertussen al een FZ300. Maar kijk ook eens naar de FZ 1000 Tot 400mm maar met zeer goede kwaliteit door de 1 inch sensor en prachtige leicalens
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Bridge Camera en vogelfotografie

      De FZ300 had ik ook al gezien. Maar dan ga ik meer betalen voor opties die me niet echt interesseren zoals wifi, 4K video, beter display.
      De FZ1000 lijkt me ook interessant maar ik denk dat 400mm net te weinig gaat zijn als je vogels wilt gaan fotograferen.

      Comment


      • #4
        Re: Bridge Camera en vogelfotografie

        Hallo,
        We hebben zowel de FZ200 als de FZ1000 gehad en hebben ze gebruikt voor vogelfotografie. Voor hun prijs en in hun categorie zijn het beiden uitstekende kamera's. De 1000 is echter zonder discussie de betere van de twee, ook voor vogelfotografie en dit ondanks zijn minder aantal mm. Als je met beiden dezelfde vogel fotografeert, vanop dezelfde afstand, en je gaat ze achteraf uitkroppen zodat de vogel even groot op de foto staat, zal het resultaat met de 1000 toch nog iets beter zijn dankzij zijn grotere sensor. Als je foto's van deze toestellen gaat vergelijken met foto's, genomen met toestellen met verwisselbare lenzen en een goede lens erop zullen ze natuurlijk serieus minder zijn. Hun gewicht, en vooral hun prijs is echter ook serieus minder.
        Wij waren heel tevreden met de 200 en later de 1000. Als starterscamera zeker voldoende. Als je echter door vogelfotografie gebeten blijkt te zijn en je hebt er het budget voor zul je, denk ik, binnen een paar jaar met iets anders rondlopen. In ons geval een Olympus em1 met bijpassende lenzen.
        Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
        Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

        Comment


        • #5
          Re: Bridge Camera en vogelfotografie

          'k Heb zowel de FZ200 als de FZ1000. De FZ200 is nog steeds een van de beste
          bridge camera's die je kan kopen voor minder dan €400.Hij is zeker goed genoeg
          voor vogelfotografie, zoals je hier kan zien:
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


          En op Youtube staan er veel goede tutorial video's door Graham Houghton, over
          het gebruik van de FZ200.
          Deze camera is zeker zijn prijs meer dan waard en goed om ervaring op te
          doen, voor wanneer je later een betere camera wilt kopen.
          Rudi
          Last edited by rudimaes; 22 juli 2016, 09:13.

          Comment


          • #6
            Re: Bridge Camera en vogelfotografie

            Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik voor de FZ200 ga. En idd de tutorials van Graham zijn wel heel interessant.

            Comment


            • #7
              Re: Bridge Camera en vogelfotografie

              Here kan je het ebook van Graham Houghton "The Panasonic Lumix FZ200 User's Manual"
              downloaden:
              This section contains freely downloadable information such as my FZ200 ebook and many hints and tips cards.

              Rudi

              Comment


              • #8
                Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                Ga aub niet voor een bridge met kleine sensor zoals de FZ200. Voor macro is die goed maar niet voor de vogeltjes. Bij iso400 gaat de kwaliteit al ferm achteruit.

                Neem dan een bridge met een 1" sensor. De Canon G3X gaat tot 600mm/F5.6. Die heeft geen zoeker maar de evf van zo'n goedkope bridge is rommel en daar wil je niet doorheen kijken.
                De RX10III is nog beter en heeft een goede evf maar boven je budget.

                Hier heb je de G3X voor iets meer als 600€.

                Als je toch per se een superzoom wil hebben dan is de Nikon P900 volgens mij de betere keuze. Die kan tot 2000mm.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Bridge Camera en vogelfotografie

                  Ik heb net de FZ200 in gebruik en idd iso400 is al best te vermijden. De EVF is ook niet top tov de a7. Prijs/kwaliteit (300€) ben ik op dit moment toch zeer tevreden met het resultaat voor macro een tele.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                    Here kan je het ebook van Graham Houghton "The Panasonic Lumix FZ200 User's Manual"
                    downloaden:
                    This section contains freely downloadable information such as my FZ200 ebook and many hints and tips cards.

                    Rudi
                    Dat is al helemaal de moeite. Thanks !!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Ga aub niet voor een bridge met kleine sensor zoals de FZ200. Voor macro is die goed maar niet voor de vogeltjes. Bij iso400 gaat de kwaliteit al ferm achteruit.

                      Neem dan een bridge met een 1" sensor. De Canon G3X gaat tot 600mm/F5.6. Die heeft geen zoeker maar de evf van zo'n goedkope bridge is rommel en daar wil je niet doorheen kijken.
                      De RX10III is nog beter en heeft een goede evf maar boven je budget.

                      Hier heb je de G3X voor iets meer als 600€.

                      Als je toch per se een superzoom wil hebben dan is de Nikon P900 volgens mij de betere keuze. Die kan tot 2000mm.
                      Wat is/werkt er dan zo slecht aan een EVF van een goedkopere bridge ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door HopesFall Bekijk bericht
                        Wat is/werkt er dan zo slecht aan een EVF van een goedkopere bridge ?
                        Daarvoor kan je ook terecht bij Graham Houghton, die legt dat mooi uit, iets van ... once you went black, you never go back of zo.

                        https://www.youtube.com/watch?v=FXUV1Bhq7FA spring naar minuut 8:10 (maar bekijk en beluister de rest ook)
                        Last edited by Empe; 22 juli 2016, 21:35.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door HopesFall Bekijk bericht
                          Wat is/werkt er dan zo slecht aan een EVF van een goedkopere bridge ?
                          De EVF is nog zo slecht niet. Er zijn bridgecamera's in deze prijs categorie die een veel slechtere
                          viewfinder hebben.
                          Je kan een betere camera kopen, als je bereid bent de (veel) hogere prijs te betalen.
                          Rudi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                            de kleuren van de FZ200 zijn ondermaats (ondertussen ook al een toestel dat een kleine 4 jaar oud is; de techniek stond ondertussen niet stil).
                            De sony rx10III(pas nieuw uit) is stukken beter (grotere sensor), maar ook stukken duurder.
                            Paul
                            Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

                            Comment


                            • #15
                              Niemand brengt hier blijkbaar de Nikon P900 ter sprake....... 24 - 2000 mm
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X