Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grand Canyon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Grand Canyon



    Ben zelf niet zo tevreden over de lucht.

  • #2
    Re: Grand Canyon

    Nogal veel ruis in de lucht en hier en daar nog een sensorvlekje. De kleur van de rotsen vind ik wel mooi.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Grand Canyon

      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
      Nogal veel ruis in de lucht en hier en daar nog een sensorvlekje. De kleur van de rotsen vind ik wel mooi.
      Bedankt.
      Enige tips hoe ik dit nog wat kan verbeteren?

      Comment


      • #4
        Re: Grand Canyon

        Tips, niet zo direct. Je kan nog wat ruisreductie doen in LR, de vlekken wegwerken. Ik denk dat het een foto is met groot contrast en je toestel kan het niet zo goed aan. Ben niet echt zo een fan van de 3000 lijn van Nikon.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Grand Canyon

          Tja, de 3300 is inderdaad een beginnersmodel.
          Ik vroeg me al of het hierdoor kwam?
          Welke toestellen van Nikon kunnen dit wel aan. Zonder direct naar de echt dure modellen te gaan?

          Comment


          • #6
            Re: Grand Canyon

            mooie foto ,blauwe lucht stoort mij niet er zit al dynamiek genoeg in de voorgrond ,kleuren zijn mooi en er zit nog mooi detail in de donkere delen ,wel nog eventjes sensorvlekjes wegwerken en de lucht apart selecteren en daar een ruisfilter op toepassen ,het is sowieso geen gemakkelijke foto om die harde contrasten te overbruggen ,toch knap hoor

            Comment


            • #7
              Re: Grand Canyon

              Inderdaad geen gemakkelijke foto met zoveel contrasten..Maar toch zeker mooie foto hoor..
              Lucht vind ik persoonlijk net iets te diep blauw, heb hem even ingeladen in PS, door de WB stuk warmer te zetten, en selectief de ruis te verminderen in de lucht ziet het er al een stuk beter uit..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Grand Canyon

                De foto is iets onderbelicht, waardoor hier en daar de zwarten zijn dichtgelopen. Voordeel is dat de kleur van de rotsen daardoor schitterend is.
                Hoe zie ik dat de foto wat onderbelicht is ? Kijk maar eens naar het histogram. Dan zal je zien dat er rechts behoorlijk wat ruimte is.
                Je kan beter een foto wat verdonkeren dan oplichten, i.v.m. de ruis.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Grand Canyon

                  Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.
                  Was, zeker aangezien ik nog in de beginnerfase zit, een hele opgave om deze foto ook te bewerken.
                  De oorspronkelijke foto was wat overbelicht en had veel haze.
                  Ik heb dan in photoshop op de raw foto een beetje dehaze gebruikt, wat met contrast gespeeld en nadien wat de levels aangepast.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grand Canyon

                    @jos82, kan je me de foto die je hebt aangepast misschien eens bezorgen?
                    Kan ik eens zie wat het resultaat zou moeten zijn

                    Comment

                    Working...
                    X