Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootformaat fotopapier bepalen/testen/expertise

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grootformaat fotopapier bepalen/testen/expertise

    Hallo iedereen,

    Ik ben net overgeschakeld van een Epson Stylus R2800 naar een Epson Pro 9800 (grootformaat 44inch printer).
    Bij mijn aankoop van de R2800 (jaren geleden) heb ik een 5 tal verschillende papieren van Epson gekocht en daaruit gekozen wat ik toen het mooist en meest neutraal vond: Epson Premium Semigloss in A4 formaat en A3+ formaat.

    Nu wil ik eindelijk eens mijn papiercollectie uitbreiden. Daarom deze vraagjes:

    - Waar kopen jullie fotopapier? Vele (foto)winkels verdelen wel fotopapier, maar hebben niet de expertise om je het juiste papier te geven.

    - Welk fotopapier gebruiken jullie? (hoeft zeker geen grootformaat te zijn!)

    - Bestaan er demopakketten van de verschillende papiermerken? Zodat ik eerst op A4 formaat alles eens kan testen zonder ineens een rol van 30meter te kopen?

    De bedoeling zou zijn om een kwalitatief merk te kiezen en dan zoveel mogelijk van hun papier te testen om dan te bepalen welke daarvan het beste resultaat geven.

  • #2
    Re: Grootformaat fotopapier bepalen/testen/expertise

    Ik zou eens op de website van Arca.nl kijken een zeer goede zaak en mooie prijzen hebben alle bekende merken ook demopacks

    Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Grootformaat fotopapier bepalen/testen/expertise

      Oorspronkelijk geplaatst door bertje50 Bekijk bericht
      Ik zou eens op de website van Arca.nl kijken een zeer goede zaak en mooie prijzen hebben alle bekende merken ook demopacks

      Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk
      Bedankt voor de tip, de fysieke winkel ligt wel in de buurt van Breda :s.
      Ik ben van de regio Gent.

      Ik ga wel eens goed de site bekijken, misschien kan ik het gewoon bestellen.

      Comment


      • #4
        Re: Grootformaat fotopapier bepalen/testen/expertise

        Ik heb 4 demo-packs besteld bij Arca.nl. Het lijkt toch moeilijk om fine-art papier te vinden op rol, meestal kost het meer om een rol van 12m x 16/17" te hebben dan een pak van 25 vellen A2. Terwijl je dus meer papieroppervlakte krijgt met die individuele vellen. Hun prijzen zijn inderdaad wel competitief.
        Zou wel nog steeds eens graag gaan naar een winkel in de buurt waar ze een grote selectie hebben of waar ze ervaring hebben met veel papiersoorten.

        Comment


        • #5
          Re: Grootformaat fotopapier bepalen/testen/expertise

          Neem een keer de moeite om er heen te rijden krijg je nog eens een behoorlijke korting en ga je gelijk eens naar Breda een leuke stad

          Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Grootformaat fotopapier bepalen/testen/expertise

            Hahnemuhle is zeer goed papier, vooral voor fine art. (Prijs is navenant.)

            Tecco en permajet hebben een ruim assortiment, goede kwaliteit aan een correcte prijs.

            Alle merken hebben sample packs in A4 om te testen.

            Lab9 supplies in Kortrijk kan hahnemuhle en Tecco leveren, maar er is geen winkel. Ze hebben ook inkten en andere supplies voor groot formaat printers.

            Hotz in Aartselaar heeft ook een ruime keuze en een showroom.
            Om de hoek bij Servix is er ook papier verkrijgbaar.

            Comment


            • #7
              Re: Grootformaat fotopapier bepalen/testen/expertise

              Ik ben zeer tevreden van Hahnemuhle en Canson.
              Ik koop online bij Amazon.de of in de winkel bij Schleiper in Bxl.
              Je vindt bij beiden ook de probeerpaketten.

              Comment


              • #8
                Re: Grootformaat fotopapier bepalen/testen/expertise

                Ik ben eens binnengesprongen bij Art en Craft in Gent en daar hadden ze een beperkte keuze. Wel hadden ze enkele waaiers met prints op A5 papier. Op basis hiervan ben ik nu wat verder aan het kijken naar Ilford Gold Fibre Silk, Hahnemuhle Photo Rag Matt FineArt, Hahnemuhle Torchon/William Turner Matt FineArt textured en ten slotte Hahnemuhle Photo Rag Satin Glossy FineArt. Sample pack van Hahnemuhle zijn reeds onderweg.
                Ilford's Gold Fibre Silk lijkt na wat opzoekingswerk een zeer populaire keuze te zijn, die ga ik dus zeker nemen (tenzij er een ander merk is die gelijkaardige kwaliteit en look kan afleveren aan een betere prijs). Nu gewoon nog bepalen in welke formaten ik Gold Fibre Silk zal aankopen.
                De andere papieren zijn jammergenoeg moeilijk te vinden in rolformaat.
                Last edited by LoP; 24 juli 2016, 13:50.

                Comment

                Working...
                X