Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex wegdoen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spiegelreflex wegdoen?

    Hallo,

    Ik heb een nikon D7000 met daarbij passend glas.Een groot nadeel van deze camera is het "gesleur"!
    Nu hoor ik meer van "all in" compacte camera's die hetzelfde presteren dan mijn D7000.
    Dus makkelijker om mee te nemen en geen gesleur.
    Echter ben ik enorm tevreden van de behaalde resultaten van mijn camera.

    Is het een goed idee om mijn spiegelreflex weg te doen?zo ja,voor welk toestel dan (vb?)
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    spiegelreflex wegdoen?

    Moeilijk te zeggen. Welke lenzen gebruik je voor wat soort fotografie?

    Comment


    • #3
      Re: spiegelreflex wegdoen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
      Hallo,
      Is het een goed idee om mijn spiegelreflex weg te doen?zo ja,voor welk toestel dan (vb?)
      Ik ga antwoorden met een vraag:
      Waarom gebruiken de professionele - en de ernstige amateur fotografen een spiegelreflex?

      Als je dan toevallig een luie dag hebt zou je een compact camera kunnen meenemen en waarom dan geen Canon Powershot G1 X Mark II of gelijkaardig?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: spiegelreflex wegdoen?

        Ik heb een 35mm 50mm prime,17-50mm 2.8,50-150mm 2.8
        Ik neem meestal foto's van mijn gezin en feestjes die we organiseren.
        Ik gebruik over het algemeen al mijn lenzen naargelang de situatie en ik ben daar heel tevreden over de resultaten (ikzelf dan toch als amateur!!)
        Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

        Comment


        • #5
          Re: spiegelreflex wegdoen?

          Gewoon houden en eventueel een goede compact of bridge erbij nemen. En als je echt wil veranderen dan eens zien voor een goede systeemcamera Fuji of ander merk eventueel want die zijn het meest gelijkwaardig qua beeldkwaliteit t.o.v. van je D7000. Als je voor goede compact of bridge kijkt zorg er dan voor dat je er 1 hebt met een 1 inch sensor.
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: spiegelreflex wegdoen?

            Je hebt mooi lichtsterk glas en als je dat goed gebruikt, zal alleen een camera met een grotere sensor een beter resultaat geven. Ben je een fotograaf van voor naar achteren scherp, dan zal het niet veel uitmaken, maar waarom dan die lichtsterke lenzen?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: spiegelreflex wegdoen?

              Mmmm. Er zijn al verschillende professionele huwelijksfotografen die helemaal of gedeeltelijk een systeemcamera gebruiken...
              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
              www.ginodepreter.com

              Comment


              • #8
                Re: spiegelreflex wegdoen?

                Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                Mmmm. Er zijn al verschillende professionele huwelijksfotografen die helemaal of gedeeltelijk een systeemcamera gebruiken...
                ja, maar dat zal dan zeker geen compact of bridge zijn met een 1" sensortje. Eerder Fuji XT-1, Sony A7, ...
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: spiegelreflex wegdoen?

                  Klopt zeker . De pros waar ik het over had gingen naar fuji
                  Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                  www.ginodepreter.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: spiegelreflex wegdoen?

                    Nadat ik de Panasonic FZ1000 bridge had gekocht, heb ik mijn Nikon D5100 en
                    Sony A6000 weggedaan. (hield niet meer van steeds die lenzen te wisselen)
                    Voor de gemiddelde amateur is de kwaliteit van de FZ1000 zeker goed genoeg.
                    Op normale kijkafstand zal je nauwelijks verschil zien. Alleen iets vlugger ruis in de
                    hogere iso's.
                    Rudi

                    Comment


                    • #11
                      Re: spiegelreflex wegdoen?

                      Als het voor je hobby is verwacht ik dat de kwaliteit van een goed mirrorless systeem voldoende kan zijn.
                      Ik werk normaal met een Eos 6D en lichtsterk glas, ik heb ook een E-M10 MKII gehad met wat primes.

                      De beeldkwaliteit daarvan is eigenlijk zeer goed te noemen, zeer scherp en nooit last van backfocus !
                      Je hebt wat minder scherptediepte, maar ik vond het wel acceptabel.

                      Voor mijn huwelijken zou ik de stap nog niet direct durven zetten, maar ik heb dan ook nog niet met de XT1 of XT2 gewerkt ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: spiegelreflex wegdoen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
                        Hallo,

                        Ik heb een nikon D7000 met daarbij passend glas.Een groot nadeel van deze camera is het "gesleur"!
                        Nu hoor ik meer van "all in" compacte camera's die hetzelfde presteren dan mijn D7000.
                        Dus makkelijker om mee te nemen en geen gesleur.
                        Echter ben ik enorm tevreden van de behaalde resultaten van mijn camera.

                        Is het een goed idee om mijn spiegelreflex weg te doen?zo ja,voor welk toestel dan (vb?)
                        Hier nooit meer.
                        Als je hetzelfde wil qua glas en lichtsterkte zal je weinig winnen op gewicht, en daar tegenover veel
                        moeten inleveren op algemene snelheid, niet doen in dat geval.
                        Tenzij je voor een toestel gaat met veel kleinere sensor, en dat zal nu ook de bedoeling niet zijn denk ik.
                        Wat opvalt is dat deze vraag hier tegenwoordig wel wekelijks gesteld wordt. En wat ook opvalt is dat
                        er tegenwoordig zeer veel spiegelloze toestellen tweedehands aangeboden worden.
                        Last edited by Guest42; 21 juli 2016, 20:28.

                        Comment


                        • #13
                          Re: spiegelreflex wegdoen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Hier nooit meer.
                          Als je hetzelfde wil qua glas en lichtsterkte zal je weinig winnen op gewicht, en daar tegenover veel
                          moeten inleveren op algemene snelheid, niet doen in dat geval.
                          Tenzij je voor een toestel gaat met veel kleinere sensor, en dat zal nu ook de bedoeling niet zijn denk ik.
                          Wat opvalt is dat deze vraag hier tegenwoordig wel wekelijks gesteld wordt. En wat ook opvalt is dat
                          er tegenwoordig zeer veel spiegelloze toestellen tweedehands aangeboden worden.
                          Ik denk gewoon dat het nog enkele generaties te vroeg is.
                          Als ik zie hoeveel DSLR's op 8-9 jaar verbeterd zijn vermoed dat ik dat mirrorless systemen dezelfde ontwikkeling zullen meemaken.
                          Ik ben ervan overtuigd dat ze bepaalde kwaliteiten hebben maar ik ben er ook van overtuigd dat je op dit moment nog stevige toegevingen zal moeten doen ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: spiegelreflex wegdoen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                            Ik denk gewoon dat het nog enkele generaties te vroeg is.
                            Als ik zie hoeveel DSLR's op 8-9 jaar verbeterd zijn vermoed dat ik dat mirrorless systemen dezelfde ontwikkeling zullen meemaken.
                            Ik ben ervan overtuigd dat ze bepaalde kwaliteiten hebben maar ik ben er ook van overtuigd dat je op dit moment nog stevige toegevingen zal moeten doen ;-)
                            Ik twijfel er niet aan dat de spiegeloze system nog zullen evolueren, maar als je denkt dat de evolutie van de dslr niet meegenomen wordt voor de spiegelloze vrees ik dat je ernaast zit. Die profiteren evenveel van diezelfde voortuitgang. Binnen enkele generaties blijven enkel de fundamentele verschillen over (als dat nu al niet het geval is). Als een krachtigere, energiezuinigere processor beschikbaar is, dan is dat voor de twee systemen. Net zoals algorimes en geheugendragers. Op een bepaald moment stopt het dat de ene de andere bijbeent.

                            Comment


                            • #15
                              Re: spiegelreflex wegdoen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                              Ik ga antwoorden met een vraag:
                              Waarom gebruiken .... - en de ernstige amateur fotografen een spiegelreflex?
                              Omdat ze zichzelf te ernstig nemen en zichzelf zwaar overschatten en daarbij te veel geld hebben ?

                              Comment

                              Working...
                              X