Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een kiekje van mijn kleinzoontje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Een kiekje van mijn kleinzoontje

    [CENTER]
    Eventjes buiten mijn comfortzone van fotografie gegaan en een fotoshoot gedaan van mijn kleinkindjes, graag jullie ongezouten en opbouwende kritiek tot verbetering graag!




    Update




    Bedankt voor het kijken en de reacties
    Groeten Katrien
    Last edited by Katrien1957; 20 juli 2016, 21:48. Reden: Update
    Groetjes Katrien
    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

  • #2
    Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

    Een lieve foto ! zeker niet slecht, wel is in je eerste de buitenkant wat overbelicht,
    wat je in je tweede een beetje geprobeerd hebt te verdoezelen met je zwart vignet, maar dat is dan weer net teveel om mooi te zijn...

    D.

    Comment


    • #3
      Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

      Ik ga ook voor foto 1.
      Dat overbelicht zijn valt wel mee op dit scherm.

      Hij staat er goed op.

      mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #4
        Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

        Niks mis mee op mijn scherm , mooie foto en standpunt.
        Gr David

        Comment


        • #5
          Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

          Leuke foto - goed gedaan
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

            Mooie foto(1) van mooi kleinkind!

            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y550-L01 met Tapatalk
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y550-L01 met Tapatalk
              Ik vraag me toch steeds af hoe een foto deftig kan beoordeeld worden op een telefoon scherm ?

              Ik werk mijn beelden af op een scherm van 2286 vierkante cm, deze beelden kunnen zonder probleem uitgeprint worden op A2, of zelfs A1.

              En dan zie ik hoe langer hoe meer mensen die foto's beoordelen op een schermpje van 60 of 70 vierkante cm , dit is een scherm bijna 40 maal
              kleiner dan het scherm waarop de foto echt tot haar best uitkomt.

              Volgens mij is op deze manier een foto beoordelen volledig ondoenbaar !... het minimum schat ik toch de grote van een tablet,
              alle andere beoordelingen zijn eigenlijk technisch volledig waardeloos...

              D.

              Comment


              • #8
                Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

                Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                Ik vraag me toch steeds af hoe een foto deftig kan beoordeeld worden op een telefoon scherm ?

                Ik werk mijn beelden af op een scherm van 2286 vierkante cm, deze beelden kunnen zonder probleem uitgeprint worden op A2, of zelfs A1.

                En dan zie ik hoe langer hoe meer mensen die foto's beoordelen op een schermpje van 60 of 70 vierkante cm , dit is een scherm bijna 40 maal
                kleiner dan het scherm waarop de foto echt tot haar best uitkomt.

                Volgens mij is op deze manier een foto beoordelen volledig ondoenbaar !... het minimum schat ik toch de grote van een tablet,
                alle andere beoordelingen zijn eigenlijk technisch volledig waardeloos...

                D.
                Eerst en vooral bedankt voor het bekijken en de opbouwende kritiek te geven, ik zit nu momenteel niet op de PC waar ik mijn foto's mee bewerkt, zodra ik kan zet ik een update, wel weet ik dat mijn histogram niet tegen de hooglichten was geplakt, waardoor die overbelichting is weet ik niet direct, maar zal ze aanpassen. Tevens heb ik die vignetering niet geplaatst omwille van de belichting maar dacht...ik vraag eens hun mening voor al dan niet een vignetering toe te passen.

                Tevens aan iedereen bedankt voor de reacties
                Groetjes Katrien
                Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                Comment


                • #9
                  Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

                  Ik had de foto al bekek op groot scherm,maar zag dat ik vergeten reageren had pc was al afgesloten dus... maar idd is vanop dit scherm de juiste beoordeling haast niet te doen!

                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y550-L01 met Tapatalk
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

                    Toffe en goeie foto - geen vignet nodig - past ook niet bij de compo .

                    Grtn Thierry

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

                      Ik geef Daniel wel ergens gelijk. De beer tikt hoog aan in belichting.
                      Toch is het een vrolijk portretje.
                      Update is beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

                        knappe foto maar ik heb alleen een opmerking over de compo.
                        Ik vind het niet mooi als je neerwaarts fotografeert voor een kindje.
                        Het is mooier als je op ooghoogte een foto neemt.
                        Maar je zult het modelletje nog wel meer zien dus misschien even zo een foto proberen.
                        Allee dat is mijn gedacht hierover maar het is tenslotte jou foto
                        Groetjes Vicky

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

                          De update zit nu beter in balans, dus zeker verder doen hiermee, en wat je uit deze geleerd hebt, in de volgende in praktijk zetten

                          D.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

                            Bedankt voor de fijne reacties!!!

                            @fotodan ik zal zeker je raad meenemen naar mijn volgende foto's, wetend dat portret niet echt mijn ding is
                            zeker met kinderen alles moet zo vlug gaan want geduld hebben die niet hé!
                            Groetjes Katrien
                            Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een kiekje van mijn kleinzoontje

                              Ik zou ook eerder vanaf ooghoogte of zelfs iets lager uit fotograferen.
                              Dat die rakkers geen geduld hebben kan ook een voordeel zijn, hou ze aan de praat terwijl je bezig bent dat komt het spontane in het beeld ten goede
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X