Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer op je vakantiebestemming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het weer op je vakantiebestemming

    Misschien kunnen we eens melden welk weer we hebben of gehad hebben op onze vakantie- of reisbestemming hetzij in binnen- of buitenland.
    Toch wel de ideale periode om dit topic te starten vind ik.
    Kan ook wanneer je een trip naar het buitenland maakt voor beroepsdoeleinden bvb. dan kan je het weer aldaar hier melden.
    En mocht er geen of weinig interesse zijn (dat zien we wel), dan hou ik het wel levend door een keer of vier/vijf per jaar iets te posten .

  • #2
    Re: Het weer op je vakantiebestemming

    Ik heb nu vakantie, maar ik ga niet op reis, over het weer op mijn vakantiebestemming (thuis) kan je dus alles volgen in het grootste topic van dit forum.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Het weer op je vakantiebestemming

      Ik volg dezelfde reisroute als Bart
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Het weer op je vakantiebestemming

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik heb nu vakantie, maar ik ga niet op reis, over het weer op mijn vakantiebestemming (thuis) kan je dus alles volgen in het grootste topic van dit forum.
        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ik volg dezelfde reisroute als Bart
        En hebben jullie dit lang vooraf moeten boeken, of is dit een last minute .

        Comment


        • #5
          Re: Het weer op je vakantiebestemming

          Bij mij is de thuisbestemming last minute ... Zaterdag de knoop doorgehakt en Schotland geannuleerd door aanslepende en verergerende heupproblemen van de vrouw... Volgend jaar dan maar. Het weer hier ... Hittegolf met blauwe lucht .

          Comment


          • #6
            Re: Het weer op je vakantiebestemming

            Ik ben nu op vakantie thuis.
            Wij hebben buren met een nest kinderen die echt wel veel lawaai en herrie maken en die zijn nu weg op reis voor 3 weken
            Het is hier nu zo lekker rustig in de wijk dat het een feest is om thuis te zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Het weer op je vakantiebestemming

              Tweede helft van mei een stukje zomer gehad in Calpe, Spanje.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Het weer op je vakantiebestemming

                Wij verbleven de afgelopen weken op de grens van Jura/Doubs en kregen er te maken met een weertype dat niks met de pispot (ja ik ben hier weer Anonymous) van Frankrijk te maken had, integendeel.
                Wel twee dagen regen nl de eerste zondag en de laatste donderdag, alle andere dagen tussen de 25° en 29°. Veel te warm, te droog zeker voor deze periode in die streek.
                Hier zie je een paar foto's van de rivier Doubs waar normaal excursieboten op varen met 150 tot 250 personen.
                Ik hoef er waarschijnlijk niet bij te vertellen dat het dit jaar onmogelijk was... voor zij die nog mochten twijfelen of we nu al dan niet een kurkdroge zomer hadden .





                Comment


                • #9
                  Re: Het weer op je vakantiebestemming

                  Na 6 jaar en voor de 10e, 15e ? keer een maandje rondgezworven in Zweden. Met zijn momenten was het veel te warm.
                  Voor wie nu nog altijd denkt dat er niets mis is met het klimaat ....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het weer op je vakantiebestemming

                    Recent 14 dagen op Corsica fantastisch weertje gehad.
                    Dagelijks tussen de 20 en 25 gr. Nu en dan eens wat wolken, eens een uitzonderlijk buitje.
                    Wel een paar keer stevige wind.
                    Jammer dat het daar drukker en drukker wordt. Nu vliegt Air Corsica ook al van Charleroi rechtstreeks naar Bastia en Ajaccio... zal dus nog iets drukker worden.
                    Voor ons valt het nog mee omdat wij buiten de vakantieperiodes kunnen gaan .
                    Maar je hoort toch bij de Corsicanen dat het tijdens de zomer een heksenketel aan het worden is op sommige plaatsen... jammer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het weer op je vakantiebestemming

                      36-38°C Als maximum temperatuur gehad in Thailand, heetste periode van het jaar ook daar (April-Mei).
                      De vochtigheid helpt wel om het uit te houden, net zoals airco...
                      My photo's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het weer op je vakantiebestemming

                        Oorspronkelijk geplaatst door 515 Bekijk bericht
                        36-38°C Als maximum temperatuur gehad in Thailand, heetste periode van het jaar ook daar (April-Mei).
                        De vochtigheid helpt wel om het uit te houden, net zoals airco...
                        Ons krijg je daar alvast niet naar toe. Waarom denk je dat we in mei naar Corsica gaan en niet in juni of september... juist, omdat het daar dan ook een bakoven is, in juni nog niet echt, maar vooral in september.
                        Een kennis van ons gaat regelmatig naar Thailand voor z'n werk, en die vertelt me dat wanneer hij in het hotel rondloopt in de airco en naar buiten stapt, z'n T-shirt doornat aan zijn lijf hangt tegen dat hij op de overkant van de straat is, juist door die hoge vochtigheidsgraad. Leuk lijkt me toch net iets anders.

                        Maar ieder zijn mening daarover, en gelukkig maar, want anders zou er op één plaats wel héééél veel toeristen zijn .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het weer op je vakantiebestemming

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ons krijg je daar alvast niet naar toe. Waarom denk je dat we in mei naar Corsica gaan en niet in juni of september... juist, omdat het daar dan ook een bakoven is, in juni nog niet echt, maar vooral in september.
                          Een kennis van ons gaat regelmatig naar Thailand voor z'n werk, en die vertelt me dat wanneer hij in het hotel rondloopt in de airco en naar buiten stapt, z'n T-shirt doornat aan zijn lijf hangt tegen dat hij op de overkant van de straat is, juist door die hoge vochtigheidsgraad. Leuk lijkt me toch net iets anders.

                          Maar ieder zijn mening daarover, en gelukkig maar, want anders zou er op één plaats wel héééél veel toeristen zijn .
                          Het valt heus wel mee, al moet ik met mijn huid ook niet de hele tijd in de zon lopen, maar je gaat er ook wel snel zweten dat klopt. Goed voor de gewrichten dat warme klimaat.
                          Al kan ik het ook best vinden met wat minder warmte, maar het land heeft veel te bieden. Voor ieder wat wils, denk ik.

                          Respect voor elkaars mening, zo zou het hier altijd moeten zijn.
                          My photo's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het weer op je vakantiebestemming

                            Gisteren en eergisteren met twee kleindochters een uitstapje gemaakt naar Nederland.
                            Eerste dag op een heuse hoeve verbleven waar ze zich rot geamuseerd hebben (in Terwolde) en gisteren dan aapjes gaan kijken in Apenheul.
                            De apen hadden blijkbaar ook wat last van de hitte, een aantal hadden zich nogal goed verstopt.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment

                            Working...
                            X