Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

    Destijd heb ik hier via Belgiumdigital voor XP hier een tooltje voor gevonden. Ik vraag me af of er ook zo iets voor Windows 10 bestaat.

    Ken je dat ? 20 icoontjes op je desktop. Vier rijtjes van 5. Beamer aan sluiten. Daarna laptop alleen gebruiken en heel de nest icoontjes staat door mekaar !
    Nu, ik nummer ze al tegenwoordig, maar elke keer alles netjes slepen gaat vervelen.

    Dus ik zou willen verhinderen dat Windows die zelf begint te verschuiven.

    En daar zoek ik dus een tooltje voor.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

    Ik weet niet hoe ge uw instellingen gemaakt hebt, maar nog nooit zo een tooltje gebruikt en iconen blijven gewoon staan na gebruik van beamer of extern scherm.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

      Vandaag waren ze reeds door mekaar gehasseld gewoon door mijn laptop uit zijn dock te halen. Maar dat is ongeveer vergelijkbaar met aansluiting op een beamer. Hier hangen twee extreme schermen aan de laptop.
      Zo'n tooltje bestond voor XP ; ik heb het zelfs hier verkregen. Zal er mor...euh straks eens naar zoeken.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

        Hoi,

        ik denk dat hij zijn scherm aanpast aan de resolutie van de beamer.

        Kan je niet kiezen dat hij met twee schermen werkt als de beamer is aangesloten.
        De icoontjes blijven dan staan op je scherm van de laptop.
        Op de beamer zie je dan geen icoontjes.
        Het geen je wil laten zien op de beamer sleep je gewoon naar dat tweede scherm.

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

          Misschien kan dit: http://downloads.tomsguide.com/IconR...301-26254.html of dit: http://www.sillysot.com/ of dit: http://www.midiox.com/ (en bij deze laatste klikken op dektop restore) helpen ?
          Zelf nog niet uitgetest.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Dus ik zou willen verhinderen dat Windows die zelf begint te verschuiven.

            En daar zoek ik dus een tooltje voor.
            Toch machtig dat je de meeste van die koppelingen of tools kan vervangen door een app in W10, druk Windows knop en ze staan daar.
            Schikken, uitbreiden en verslepen naar eigen zin, wat wil je nog meer, hier staan nog amper een stuk of acht koppelingen op mijn bureaublad.
            Gebruik W10 waarvoor het gemaakt is, en je zal nooit nog iets anders willen, apps bijmaken via "alle apps (aan start toevoegen)" of terug verwijderen en aanpasbaar in formaat en aantal dat je wil plaatsen.

            Comment


            • #7
              Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

              Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
              Hoi,

              ik denk dat hij zijn scherm aanpast aan de resolutie van de beamer.

              Kan je niet kiezen dat hij met twee schermen werkt als de beamer is aangesloten.
              De icoontjes blijven dan staan op je scherm van de laptop.
              Op de beamer zie je dan geen icoontjes.
              Het geen je wil laten zien op de beamer sleep je gewoon naar dat tweede scherm.

              mvg
              Ik weet het niet; maar het grootste probleem in Windows 10 was de beamer. ( de graka dus in feite)

              De laptop waarmee ik gisteren bezig was, hangt gewoonlijk in een dock zodat ik op mijn laptops hem kan zien + twee extra schermen.
              Toen ik hem gisteren loskoppelen om even in de tuin te werken, stonden alle icoontjes door mekaar.
              En ja, de icoontjes staan steeds enkel op het scherm van de laptop.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Misschien kan dit: http://downloads.tomsguide.com/IconR...301-26254.html of dit: http://www.sillysot.com/ of dit: http://www.midiox.com/ (en bij deze laatste klikken op dektop restore) helpen ?
                Zelf nog niet uitgetest.
                Dank U; ik zal straks alles nog eens nagaan.
                Nogal laat opgestaan vandaag
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Toch machtig dat je de meeste van die koppelingen of tools kan vervangen door een app in W10, druk Windows knop en ze staan daar.
                  Schikken, uitbreiden en verslepen naar eigen zin, wat wil je nog meer, hier staan nog amper een stuk of acht koppelingen op mijn bureaublad.
                  Gebruik W10 waarvoor het gemaakt is, en je zal nooit nog iets anders willen, apps bijmaken via "alle apps (aan start toevoegen)" of terug verwijderen en aanpasbaar in formaat en aantal dat je wil plaatsen.
                  Welja, misschien heb je wel gelijk.
                  Maar waar ik vroeger een volledig scherm met "tiles" had, zie ik nu nog enkel een klein rechthoekje.
                  - kan dat niet meer full screen?
                  - kan je ook een "map" als "tile" op je scherm zetten?

                  Op mijn desktop stond bv. Een snelkoppeling naar de map "foto", en in die map dan snelkoppelingen naar irfanview, bdsizer, enz....
                  De map "foto" zélf, staat dus niet op mijn bureaublad, zelfs niet op de C schijf.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Welja, misschien heb je wel gelijk.
                    Maar waar ik vroeger een volledig scherm met "tiles" had, zie ik nu nog enkel een klein rechthoekje.
                    - kan dat niet meer full screen?
                    - kan je ook een "map" als "tile" op je scherm zetten?

                    Op mijn desktop stond bv. Een snelkoppeling naar de map "foto", en in die map dan snelkoppelingen naar irfanview, bdsizer, enz....
                    De map "foto" zélf, staat dus niet op mijn bureaublad, zelfs niet op de C schijf.
                    Kan toch nog even goed als vroeger, maar wat er niet echt nodig staat zet ik er persoonlijk niet meer, alleen maar een kwestie van gewoonte
                    en dat duurt maar een paar dagen voor je dat gewoon bent.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Maar waar ik vroeger een volledig scherm met "tiles" had, zie ik nu nog enkel een klein rechthoekje.
                      - kan dat niet meer full screen?
                      Rechts klikken op desktop => Aan persoonlijke voorkeur aanpassen => Start kiezen in lijst => Start op volledig scherm weergeven

                      - kan je ook een "map" als "tile" op je scherm zetten?
                      Rechts klikken op desktop => Aan persoonlijke voorkeur aanpassen => Start kiezen in lijst => Kiezen welke mappen in Start worden weergegeven

                      Op mijn desktop stond bv. Een snelkoppeling naar de map "foto", en in die map dan snelkoppelingen naar irfanview, bdsizer, enz....
                      Zie hierboven, is wel beperkt tot de lijst dat er staat

                      De map "foto" zélf, staat dus niet op mijn bureaublad, zelfs niet op de C schijf.
                      Maar ge kunt bijvoorbeeld de map Afbeeldingen zichtbaar maken en in de map afbeeldingen een snelkoppeling plaatsen
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

                        Een beetje laat, maar ik hoop sommige mensen hier misschien een plezier mee te doen:

                        DesktopOK_x64


                        Save and restore the positions of the Windows Desktop Icons. a small effective solution for user that have to change the screen resolution!


                        Geweldig programma !
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fixing Win10 desktop icons ??? (avoid rearranging on restart )

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Een beetje laat, maar ik hoop sommige mensen hier misschien een plezier mee te doen:

                          DesktopOK_x64


                          Save and restore the positions of the Windows Desktop Icons. a small effective solution for user that have to change the screen resolution!


                          Geweldig programma !
                          Knap tooltje, bedankt voor de link !
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment

                          Working...
                          X