Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baume-les-Messieurs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Baume-les-Messieurs

    Alom gekend, maar telkens wanneer wij in de buurt zijn kunnen wij het niet laten om het toch nog maar eens te gaan bezoeken.
    Je hoeft het niet altijd heel erg ver te gaan zoeken.


  • #2
    Re: Baume-les-Messieurs

    Mooie en goede foto!
    http://jonggolde.nl

    Comment


    • #3
      Re: Baume-les-Messieurs

      Mooi uitzicht daar..Knap gefotografeerd ook..
      Wel vind ik deze foto ook weer wat donker uitvallen, middentonen zitten wel goed, maar zou het wit in het histogram wat meer naar rechts trekken, krijgt die stuk meer pucnch..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Baume-les-Messieurs

        mooie foto. goede compo en realistische kleuren.
        mvg Danny

        Comment


        • #5
          Re: Baume-les-Messieurs

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Mooi uitzicht daar..Knap gefotografeerd ook..
          Wel vind ik deze foto ook weer wat donker uitvallen, middentonen zitten wel goed, maar zou het wit in het histogram wat meer naar rechts trekken, krijgt die stuk meer pucnch..
          Het lijkt of er een gradueel filter van boven is gebruikt. Dat versterkt m.i. de somberheid.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Baume-les-Messieurs

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Het lijkt of er een gradueel filter van boven is gebruikt. Dat versterkt m.i. de somberheid.
            Heb je goed gezien Johan. Er zat inderdaad een graduele grijsfilter op het objectief. Het is een circulaire en die kan je natuurlijk niet op/neer bewegen.
            Gebruik deze veel bij landschappen en/of gebouwen waarbij een (groot) deel van de foto uit heldere lucht bestaat.
            Bij dergelijke foto's moet ik dan niet steeds bracketing gebruiken.
            Maar hier valt het inderdaad een beetje teveel op.

            Comment


            • #7
              Re: Baume-les-Messieurs

              Bedankt voor de informatie.
              Dat is zeker een mooie oplossing, maar misschien is het een idee om (wanneer het teveel opvalt) dat in de nabewerking dan weer een beetje recht te trekken.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment

              Working...
              X