Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budget € 1.500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Budget € 1.500

    Hoi allemaal,

    Ik hoop dat jullie mij wat raad kunnen geven.

    Tot op heden heb ik gebruik gemaakt van 'n Lumix compact camera.
    Maar ik wil investeren in 'n beter toestel, betere foto's, video.
    Een goed all-round toestel, voor thuis te gebruiken, op reis, op uitstappen...

    De toestellen die ik gezien heb, Canon 80D ligt in mijn budget, de Nikon 7200, maar daar tegenover staan ook weer systeemcamera's die misschien het overwegen waard zijn (Olympus, Panasonic,...).
    4K komt ook op, maar dan moet ik sowieso naar systeemcamera kijken, maar is dit 'n feature dat jullie veel gebruiken?
    Een touchscreen lijkt me op dit moment wel een meerwaarde.

    Dus door het bos zie ik op dit ogenblik de bomen niet meer.
    Hopelijk kunnen me wat in de juiste richting helpen.

  • #2
    Re: Budget € 1.500

    Voor 200 meer heb je de Nikon D7200 + Sigma 17-50mm2.8f OS en de Tamron 70-300 VC echt een topsetje en anders gewoon beginnen met de Sigma en later de Tamron erbij!

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Budget € 1.500

      Er zijn heel veel goede allround-toestellen.
      Waarvoor heb je zelf een voorkeur qua omvang, gewicht, in hoeverre vind je kwaliteit en gemak van filmen belangrijk ?
      Vergelijk eens een aantal reviews van DPReview.com zou ik zeggen, en zorg dat je de toestellen een keer kan gebruiken voordat je iets bestelt, al is het maar in de fotozaak.

      Over andere merken kan ik weinig input geven, maar wat Sony betreft kan je op dit moment aan een heel goede set geraken voor niet al te veel geld: de A6000 met 16-50, of met bv. CZ 16-70/4 en 35/1.8 of 50/1.8. Dan heb je een systeemcamera met meteen ook uitstekende video-functionaliteit, een aps-c sensor, heel goede hoge iso-output...

      Maar nogmaals, er zijn veel alternatieven en elk heeft zijn voor- en nadelen. Ik zou eerst bv. DPReview er eens op nalezen .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Budget € 1.500

        Ik heb net ook 'n systeemcamera gezien die misschien wel aan te bevelen is.
        De sony A6300 met twee lenzen.
        (Sony Alpha 6300 + E 16-50mm + E 55-210mm)

        Uit de reviews op Dpreview (thanx voor de tip K-2) komt de A6300 ook heel goed uit te testen.
        Heeft iemand ervaringen met deze kit? En is dat zijn geld waard?

        Comment


        • #5
          Re: Budget € 1.500

          De a6300 is een stevige upgrade van de a6000, die op zich al een topper was (zie review DPR [emoji6]). Men had de a6300 net zo goed a7000 kunnen noemen, en de a6000 wordt daarnaast ook nog steeds verkocht.

          De kitlenzen zijn op zich zeker ok, en ik gebruik zelf met veel plezier ook de lekker compacte 16-50. Ik heb echter gekozen voor a6000 met daarbij de uitstekende 16-70/4, 10-18/4 en 35/1.8, vooral omdat ik meer belang hecht aan de lenzen dan aan de allerbeste camera en ik de extra's van de a6300 t.o.v. de a6000 niet nodig heb.

          Ik zou zeggen, probeer de twee eens. Dan ga je snel merken of het verschil je de extra centen waard is.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Budget € 1.500

            Kijk hier eens naar, Canon 80D vs Sony A6300.

            De 80D heeft geen 4K, dus voor video zowiezo de A6300. En zoals je kan zien in dat filmpje is de AF ook beter voor sport dan de 80D.

            De 16-50 en 55-210 zijn kitlenzen, ze zijn niet heel slecht maar je hebt betere lenzen zoals bv. de 70-200/F4 of de 16-70/F4.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Budget € 1.500

              Die 70-200/4 is inderdaad nog zo'n lens waarvan ik sinds kort besef dat ik ze al veel langer in huis had moeten hebben [emoji1]
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Budget € 1.500

                Jullie raden dan eerder aan de A6300 met die 16-70/F4. (wel 'n duurdere keuze)
                Heb ik met deze lens dan wel iets van bereik? want veel zoom zal ik dan niet hebben vrees ik.

                Vinden jullie het niet hebben van 'n touchscreen 'n gemis? Op de A6000 heb je dat bv ook niet K-2, is dat 'n punt waar jij je aan stoort?

                Comment


                • #9
                  Re: Budget € 1.500

                  Mocht je ooit langere lenzen nodig hebben dan ben je beter af met een 80D of D7200. Bij de Sony FE mount heb je een 70-300 maar een Sigma 150-600 bv. is hiervoor niet beschikbaar.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Budget € 1.500

                    Hoe belangrijk is het film-aspect van je investering?
                    Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

                    Comment


                    • #11
                      Re: Budget € 1.500

                      Welke lenzen wil je? Hoe kritisch ben je op scherpte, DOF.

                      Wil je kiekjes maken of wil je experimenteren met DOF voor portret/macro

                      Een a6000/a6300 in eerder genoemde kit is snel en accuraat ideaal voor rondlopende kinderen en voor op reis.

                      Een Dslr geeft meer mogelijkheden mbt glas, merken en prijzen. Uiteindelijk loop je wel met een zwaardere kit rond.
                      Last edited by Bobb; 19 juli 2016, 18:19.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Budget € 1.500

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen78 Bekijk bericht
                        Vinden jullie het niet hebben van 'n touchscreen 'n gemis? Op de A6000 heb je dat bv ook niet K-2
                        Voor fotografie interesseert een touch screen me niet meteen. Mijn Nex-5N heeft dat wel en daarbij vind ik het touch screen vooral nuttig om tijdens het filmen even het AF-punt te verplaatsen door even het scherm aan te raken.

                        Voor de rest maak ik er geen gebruik van want het zorgt er vooral voor dat je om de 5 minuten je scherm proper kan gaan maken, en de bediening van de camera gaat er wat mij betreft niet vlotter of sneller mee.
                        Ik heb het meer voor een aantal goed geplaatste (instelbare) knoppen en wieltjes.

                        Voor tele heb ik een 18-200, eerste model, is heel goed, ook voor filmen super, en een 70-200/4.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Budget € 1.500

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen78 Bekijk bericht
                          Vinden jullie het niet hebben van 'n touchscreen 'n gemis?
                          Ik heb het op de 760D en voor foto's gebruik ik het nooit. Voor video gebruik ik het soms om het focus punt te kiezen.

                          Hier nog wat cijfers over de sensor, DxOMark.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Budget € 1.500

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                            Een Dslr geeft meer mogelijkheden mbt glas, merken en prijzen.
                            Wat Bobb zegt klopt, als je bij de E-mount wil blijven, maar mits gebruik van de passende adapter kan zowat alle glas dat ooit gemaakt is in combinatie met E-mount gebruikt worden, om het even van welk merk.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Budget € 1.500

                              Filmen gaat misschien eerder eens iets sporadisch zijn , maar als je het kan is het natuurlijk. (Sony kan bv. éxtreme slowmotion weergeven 120fr/sec bij hd, is misschien leuk voor eens te doen, maar meer ook niet)

                              Dat ik met de canon 80D meer keuze aan lenzen heb, daar ben ik van overtuigd. Het is alleen als ik er een goede lens op zet, gaat het dan nog leuk zijn om bv. op vakantie de hele dag mee rond te lopen. Kwestie van gewicht en omvang. (Of is dat iets waar je aan gewoon gaat worden)

                              De Sony 6000 en 6300 zijn beide leuke camera's. Maar daar is dan weer het feit dat betere lenzen een pak duurder zijn, en mijn budget niet toe gaat komen.

                              Panasonic heeft ook een alternatief zag ik toen straks, de GX80. Deze met een 14-140 dekt misschien ook de hele lading. Maar hier zijn de foto's dan meer minder door een kleinere sensor, en minder mp. Zo hebben ze mij bij Olympus de OM-D 10-II aanbevolen met een 14-150 lens.

                              Zo blijven er altijd een deel keuzes over, maar is er misschien niet echt een perfecte combo.

                              Comment

                              Working...
                              X