Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 vs Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-T1 vs Nikon D700

    Hoi allen,

    Ik bezit een D700 (waarvan ik nog steeds zeer tevreden ben), maar ga op reis en wil een Fuji X-T1 met een 18-135mm kitlens aankopen omdat het een stuk lichter is om mee te reizen.
    Kunnen jullie voorspellen wat ik zal missen op de Fuji en waarover ik possitief verrast zal zijn, behalve het kleinere toestel en het samengaand minder gewicht?

    Groeten,

    Riho.
    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

  • #2
    Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

    Wat je gaat missen AF snelheid...waarover je tevreden zal zijn beeldkwaliteit
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

      Ik heb beide toestellen en je verliest snelheid (zowel handelingssnelheid als autofocus) en batterijduur.

      En oefen toch heel wat met de x-t1 voor je vertrekt, want met de x-t1 fotografeer ikzelf toch anders en elk toestel heeft zijn eigen specificiteiten.

      Prettige vakantie

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Ik heb beide toestellen en je verliest snelheid (zowel handelingssnelheid als autofocus) en batterijduur.

        En oefen toch heel wat met de x-t1 voor je vertrekt, want met de x-t1 fotografeer ikzelf toch anders en elk toestel heeft zijn eigen specificiteiten.

        Prettige vakantie

        Peter
        En Peter, toch tevreden van je aankoop? Of had je, nu je de X-T1 goed kent beter iets anders gekocht?

        Groeten,

        Riho
        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

          Waarom niet de X-T2 of de nieuwe Sony a6300 daar zijn de AF snelheid zeer goed op de reviews te zien
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Waarom niet de X-T2 of de nieuwe Sony a6300 daar zijn de AF snelheid zeer goed op de reviews te zien
            Da's een makkelijke om op te antwoorden: de prijs. 't Stop ergens hé


            Groetjes,

            Riho
            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

            Comment


            • #7
              Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

              Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
              En Peter, toch tevreden van je aankoop? Of had je, nu je de X-T1 goed kent beter iets anders gekocht?

              Groeten,

              Riho
              Ik gebruik beide toestellen en heb voor beide een aantal goede lenzen. Voorlopig (ondanks rugproblemen) denk ik er niet aan om de Nikon weg te doen. Ik gebruik de Fuji voor straatfotografie en reis fotografie en de Nikon voor landschappen, sport, macro, long exposure, vliegtuig,...

              Het is telkens een leercurve, maar ik denk dat ik nog niet alles uit de Fuji haal. Dus die gaat ook niet weg, maar ik weet momenteel niet echt of ik de stap (aankoop Fuji) terug zou zetten.

              Het is wat hinken op 2 benen ,[emoji6] .

              Maar op reis neem ik dus wel de Fuji mee.

              Succes en prettige vakantie.

              Peter

              Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                Hoe verhouden de toestellen zich qua lichtgevoeligheid? Ik hoor dat de Fuji zelfs in hoge ISO's nog steeds goed blijft presteren, beter dan de D700. Klopt dat?

                Groetjes,
                Riho
                Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                  Ik gebruikte vroeger mijn Nikon ook naast mijn Fuji. Nikon voor landschappen n de Fuji voor reis en zo maar ben sinds de X-Pro2 volledig overgeschakeld. Vind de 24mp sensor in de X-Pro2 en nieuwe X-T2 perfect voor ook landschappen etc en met 2 systemen werken is ook niet alles en duur.

                  Met Fuji fotograferen is inderdaad anders. Best oefenen alvorens op reis mee te nemen. Dit is een quote van Ben Cherry (sorry dat het allemaal hoofdletters zijn)
                  “TELLING THE CAMERA HOW YOU WANT TO PHOTOGRAPH YOUR SUBJECT, INSTEAD OF THE OTHER WAY AROUND” – THIS IS WHAT I THINK THE APERTURE RING, SHUTTER SPEED DIAL AND EXPOSURE COMPENSATION DIAL ON THE X-SERIES ENCOURAGE MUCH MORE THAN ANY OTHER DIGITAL CAMERA I’VE USED SO FAR.
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                    De x-t1 presteert inderdaad heel goed op hoge iso.
                    Ik moet wel toegeven dat de d700 ondertussen enkel nog als backup toestel dient aangezien er een d800 in de plaats is gekomen. De d700 was mijn werkbeest en had nogal wat gebruikssporen, ondanks het feit dat het toestel optisch nog perfect is.

                    Aangezien ik op vlak van Nikon een uitgebreid top lenzenarsenaal heb, denk ik er momenteel niet aan om afscheid te nemen van mijn Nikonmateriaal. Dit is natuurlijk een luxe-situatie en bij elke shoot kijk ik wat het beste uitkomt.

                    Ik vermoed dat ik teveel geld zou verliezen moest ik het nikon-materiaal te koop stellen en ik zie dat anderen toch ook twijfelen en sommigen zelfs terug naar nikon gaan na eerst hun materiaal verkocht te hebben.

                    Nogmaals, als je geen tijd hebt om de x-t1 onder de knie te krijgen voor je op reis vertrekt, zou iker niet aan beginnen. Ik verwacht dat met de komst van de x-t2 er nogal wat tweedehands x-t1's op de markt zullen komenin het najaar.

                    Als je voor je vakantie voldoende kan oefenen, is het een optie, maar indien mogelijk probeer eerst eens een x-t1 uit.

                    Veel fotoplezier

                    Peter.


                    Sent from my iPad using Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Waarom niet de X-T2 of de nieuwe Sony a6300 daar zijn de AF snelheid zeer goed op de reviews te zien
                      Oops! Toch geschrokken van de gunstige prijs van een Sony A6300 met een 16-50mm en een 55-210 mm voor quasi dezelfde prijs als een X-T1 met een 18-135mm lens. Hmmm, toch een van naderbij bekijken ...

                      Dank voor de hint Templar.

                      Groeten,

                      Riho
                      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                        Sony a6300 is top zeker op gebied van AF snelheid en dagelijks gebruik
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                          De fuji body zijn idd zeer duur. De sony is zeer snel en accuraat.

                          Beiden hebben hun voor en nadelen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                            Hallo,

                            Hier nog even het relaas van een "overstapper" ...
                            Ik heb tientallen jaren gefotografeerd met DSLR's van Canon - de laatste was de FF 5DMkII.
                            Tot ik besloot dat het allemaal wat lichter mocht.
                            En dus ging Canon de deur uit en werd Fuji binnengehaad: de X-T1, de X-E2 en de X-A1 met een aantal lenzen.
                            Geen kwaad woord over de beeldkwaliteit van de Fuji's - integendeel ...

                            Maar, de "algehele traagheid" van de Fuji's in vergelijking met een DSLR bleef toch een pijnpunt - ondanks de vele voordelen.
                            En, een X-E2 + 18-135mm was nu ook niet bepaald een "compacte combinatie".

                            De knoop werd alweer doorgehakt: er kwam opnieuw een DSLR in huis: ditmaal geen Canon meer maar Nikon - de D7200 + Nikon 18-140mm en de Tamron 70-300mm met stabilisatie.
                            De Fuji X-T1 werd verkocht, de X-E2 mocht nog even blijven.

                            Maar algauw kwam de compacte Nikon D5200 (ook een DSLR) daar bij, samen met de Nikon 18-105mm.

                            De Nikon D5200 + Nikon 18-140mm bleek net zo goed in de kleine fototas te passen waar ook de X-E2 + 18-135mm in paste.
                            En dus ging ook de Fuji X-E2 + 18-135mm de deur uit, en even later ook de Fuji X-A1 + 16-50mm.

                            Ik kreeg de kans om een vrijwel nieuwe Sony A6000 aan te schaffen - ik had van op de videocamera nog de 18-200mm lens liggen, alsook de 16mm f2.8 pancake + 0.75UWA (samen = 12mm).
                            En dat werd dus mijn "compact" setje - nu ja, zo compact is de 18-200 uiteraard ook niet.
                            Via Ebay vond ik in Engeland een quasi splinternieuwe Sony 16-50mm, en die werd aangeschaft. De 16-50mm is véél beter dan al de reviews laten uitschijnen, geen angst hebben om hem aan te schaffen.

                            De A6000 + 16-50mm is nu mijn supercompact setje en ik ben er blij mee.
                            De A6000 is geen DSLR uiteraard, maar heeft zeker geen last van de "algehele traagheid" waar Fuji onder te lijden heeft (naar mijn persoonlijke mening uiteraard).

                            Daar is onlangs de Nikon D500 nog bijgekomen ...

                            Kortom, na redelijk wat omzwervingen heb ik nu een vrij goed uitgebalanceerde set camera's waar ik zelf zeer tevreden mee ben ...

                            En als het nu nog wat kleiner moet? Wel ik heb nog steeds de Sony RX100MkI - de oudste uitvoering - en dit ook tot grote tevredenheid ...

                            Moraal van het verhaal: bezint eer gij begint. Systeemcamera's zijn erg goed, maar je zal nooit het "DSLR-gevoel" krijgen ...

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                              @Jaja

                              Is dat alles dat je hebt? Ook gene vette meer zeg

                              Comment

                              Working...
                              X