Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp voor kiezen toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp voor kiezen toestel

    Hallo,

    Ik heb voorlopig een canon 1100d
    Maar zou mij graag een ander toestel willen kopen.

    Ik had het toestel conon 7d mark 2 in gedachte omdat ik vaak hondensport trek.

    Maar heb mij nu ook ingeschreven voor het fotograferen van portretten.

    Nu is de vraag lukken die 2 met dit toestel of best een ander?

  • #2
    Re: Hulp voor kiezen toestel

    De 7D Mark II is zeker goed genoeg voor wat je wilt.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp voor kiezen toestel

      Wat is het probleem met je huidig toestel en lenzen ? Wat stoort je ?

      Je kan veel leren door met de beperkingen van een toestel of lens te werken en het maximum er uit te halen (en dan gericht op zoek te gaan naar een oplossing). Als je dat niet doet riskeer je met nieuw materiaal tegen die beperkingen op te lopen en kijk je binnen korte tijd weer naar nieuw materiaal uit. Tijdens die leerperiode verbeterd de kwaliteit van nieuwe toestellen en/of zakt de prijs.
      M.a.w. een win-win-win situatie.

      Hou ook rekening met andere factoren (gewicht, aantal mee te nemen lenzen en materiaal, ... )
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

      Comment


      • #4
        Re: Hulp voor kiezen toestel

        Voor portretten heb je normaalgezien geen supersnelle autofocus nodig, maar voor hondensport wel, en daarvoor is de 7D MKII dan zeker geen verkeerde keuze (en die is natuurlijk ook prima te gebruiken voor portretten).
        Hou er wel rekening mee dat de autofocussnelheid afhankelijk is van de camerabody + de lens die je gebruikt, met een kitlensje zal de autofocus dus niet spectaculair verbeteren als je de 1100D vervangt door de 7D MKII.

        En als je indoor hondensport wil fotograferen, dan krijgt elke camera het moeilijk, tenzij er heel veel licht is (maar dat is zelden het geval).
        Dan kunnen lichtsterke lenzen een goed hulpmiddel zijn, maar ook dan zijn er nog beperkingen als er niet voldoende licht is.
        Met de lichtsterkte van de lenzen gaat ook de kostprijs flink de hoogte in (plus het gewicht dat je moet meesleuren).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X