Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 80D ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 80D ervaringen

    heel veel ervaringen vind je nog zo niet ten opzichte van de canon mark 2 ,zijn er hier die de canon 80d hebben en wat is jullie ervaring,
    kan de canon 80d goed volgen kwa actie fotos zoals voetbal,wildlive,dieren,portret algemeen?

  • #2
    Re: canon 80D ervaringen

    Ik heb het gevoel dat met mijn lens op 60D en 80D de 17-55 f 2.8 van canon de foto's scherper zijn op de 60D

    Comment


    • #3
      Re: canon 80D ervaringen

      dit is zeker een zeer goede camera voor sporten en wildlife enzo met zijn 45 autofocuspunten zal je zeer goed kunnen focusen. en aan 7fps kan je wel mee met sporten en zo he.
      een voordeel vooral bij wildlife fotografie is dat deze een crop censor heeft dus bij ef lenzen de brandpuntafstand maal 1,6 doen (bijvoorbeeld : een 70-300 word dan een 112-480mm )dit enkel bij ef lenzen

      Comment


      • #4
        Re: canon 80D ervaringen

        Oorspronkelijk geplaatst door winnedm Bekijk bericht
        dit is zeker een zeer goede camera voor sporten en wildlife enzo met zijn 45 autofocuspunten zal je zeer goed kunnen focusen. en aan 7fps kan je wel mee met sporten en zo he.
        een voordeel vooral bij wildlife fotografie is dat deze een crop censor heeft dus bij ef lenzen de brandpuntafstand maal 1,6 doen (bijvoorbeeld : een 70-300 word dan een 112-480mm )dit enkel bij ef lenzen
        Nee, ook met ef-s lenzen.

        Comment


        • #5
          Re: canon 80D ervaringen

          Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
          Ik heb het gevoel dat met mijn lens op 60D en 80D de 17-55 f 2.8 van canon de foto's scherper zijn op de 60D
          Zijn de foto's van de 60D scherper dan die van de 80D als je ze op 100% bekijkt, of zie je ook op een afdruk van hetzelfde formaat dat de foto's van de 60D scherper zijn?
          Het is mogelijk dat Canon wat minder verscherping toepast op de beelden die zo uit de camera komen, maar ook met 24 megapixels ga je alles nog wat meer uitvergroten dan met 18 megapixels als je ze allebei op 100% bekijkt.
          Volgens de reviews zou de 80D uiteindelijk toch wat meer detail moeten kunnen vastleggen dan de 60D.
          Of dat verschil dan heel groot is, dat is een andere zaak.

          De gebruikte lens speelt ook altijd een rol, met de ene lens kan er een meer gedetailleerd beeld uit de camera komen dan met een andere.
          Het is zo dat de EF-S 17-55 f2,8 IS uitgekomen is toen de sensors nog minder pixeltjes hadden dan nu, en dat die ondertussen ook stilaan toe is aan een vernieuwde versie om ervoor te zorgen dat de kwaliteiten van de recentere sensors zo optimaal worden benut.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X