Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat zijn jullie favoriete lens voor canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat zijn jullie favoriete lens voor canon

    wat is jullie favoriete lens voor canon?
    hebben jullie ook andere lensen voor canon zoals sigma,tamron enz en wat is jullie ervaring?

  • #2
    Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

    De 16 35 2,8Lll is mijn huidige favoriet, de 24-70 2,8L is mijn vorige favoriet voor 9 jaar, verder nog een 100 Lis en de 70-200 Lii ook een mooie lens. En nog 2 lenzen op het oog.
    Last edited by Edeke; 17 juli 2016, 16:45. Reden: Typo verwijderd

    Comment


    • #3
      Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

      Hangt ervan af wat je wilt wilt fotograferen, in welke omstandigheden en met welk toestel...

      Op mijn 7D zit 70% van de tijd mijn 17-55 f/2.8, maar daar kan ook mijn 10-22 zitten of zelfs mijn Tamron 150-600...
      Op mijn 6D is het meer mijn 24-70 f/4 50%, maar ook mijn 16-35 f/4 10%, mijn 70-200 f/2.8 II 25% en ook mijn 135 f/2 prime gebruik ik veel.

      Maar het komt erop neer dat ik eerder kies voor merkeigen objectieven. Je weet zeker dat die bruikbaar zullen blijven bij toekomstige body's. En geef toe: ze zijn goed en behouden redelijk goed hun waarde.
      Last edited by philippeDeli; 15 augustus 2016, 09:11.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

        als ik vanmijn lenzen maar 1 kon houden dan was het mijn Tamron 90mm macrolens

        Comment


        • #5
          Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

          wat is je merk van lensen bv 17-55 de10-22

          Comment


          • #6
            Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

            Oorspronkelijk geplaatst door krisleeuw Bekijk bericht
            wat is je merk van lensen bv 17-55 de10-22
            Dat zijn Canon EF-S lenzen (alleen Canon heeft een 17-55 f2,8 en een 10-22).

            Verder is het voor mij ook heel sterk afhankelijk van het onderwerp dat ik wil fotograferen wat de favoriete lens is.
            Voor de 7D MKII is de 18-135 IS STM de handigste lens, maar die kan niet voor alle onderwerpen gebruikt worden.
            De standaardlens voor een full-frame is de 24-70, maar die is ook daar niet bruikbaar voor alle soorten fotografie.

            Voor macro heb ik de Sigma 180mm f2,8 met beeldstabilisatie, die gebruik ik zowel op crop als op full-frame camera's. (dat is nog de enige niet-Canon lens die ik op dit ogenblik gebruik).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

              Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
              Hangt ervan af wat je wilt wilt fotograferen, in welke omstandigheden en met welk toestel...

              ...
              Maar het komt erop neer dat ik eerder kies voor merkeigen objectieven. Je weet zeker dat die bruikbaar zullen blijven bij toekomstige body's. En geef toe: ze zijn goed en behouden redelijk goed hun waarde.
              Voor mij ook een belangrijke reden, zeker als je ze zelf tweedehands koopt.
              Ik denk ook dat de kwaliteit doorgaans ook beter is dan 3th party alternatieven.

              De Sigma 180 f:3.5 is mijn enige veel gebruikte niet-Canon lens.

              Comment


              • #8
                Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

                Vind het persoonlijk moeilijk kiezen, ik dacht altijd dat ik mijn 16-35mm f2.8L (ik weet niet welke versie ik heb en heb geen zin even te kijken in de tas) nauwelijks nog zou gebruiken op een full-frame, maar ik heb daar zeker een nieuw setje aan situaties waarin ik dat ding geweldig vind voor gevonden sinds ik een 6D heb aangeschaft.

                De strijd gaat voor mij in ieder geval tussen de 16-35 en m'n 100mm f2. Als ik af moet gaan op de veelzijdigheid kies ik voor de 16-35, wil ik extreme scherpte hebben dan zou ik voor de 100mm gaan.

                Comment


                • #9
                  Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

                  Dat is een interessante vraag (vooral als Nikonian in een Canon topic ), maar ik zou de vraag anders stellen:
                  Stel dat je in een noodsituatie maar 1 lens kan redden/meenemen (voor de rest van je leven): welke zou dat zijn en vooral waarom zou je juist die kiezen?

                  voor mij is dat de 35mm prime voor full frame body, omdat ze een beetje een verlengstuk is geworden van m'n eigen oog en er heel comfortabel door zie, dat makkelijk kan aflijnen en vastleggen.
                  www.freddyhelsen.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

                    Ik pik hier ook heel even op in.

                    Ik heb momenteel de lenzen van Canon.

                    70-200 2,8
                    85 1,8
                    50 1.4
                    24-70 2,8

                    En sinds een lange tijd gebruik ik eigenlijk nog uitsluitend die laatste lens.
                    In mijn 'stijl' probeer ik altijd te gaan voor nogal filmische beelden, en zit toch vaak tussen de 28-35 mm te schieten.

                    Dus ben ik aan het denken om mijn 50 en 85 van de hand te doen en te investeren in een 35.
                    Maar de Canon versie is me nogal duur (de duurste lenzen kocht ik toen ik nog huwelijksfotografie deed)
                    Is die Sigma Art eigenlijk de moeite? Ervaringen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

                      135l
                      50 art
                      70-200 2.8l ii

                      Comment


                      • #12
                        Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

                        Op FF zit bijna altijd de 24-105 3.5-5.6 IS STM anders de 20/2.8. Op crop is het de 24/2.8 STM.

                        Comment


                        • #13
                          Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

                          Mijn favoriete lens is de 70-300L. Die zit zo goed als altijd op mijn 7DII.

                          Comment


                          • #14
                            Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

                            Op de 7D zit meestal de 150/600 en in wat mindere licht omstandigheden de 100/400.

                            Comment


                            • #15
                              Re: wat zijn jullie favoriete lens voor canon

                              Vandaag was de 100-400 mijn favoriete lens op de Fly-In, de 18-135 en de 10-18 heb ik ook wel gebruikt, maar dat was heel wat minder.

                              Het is onmogelijk om te zeggen wat de beste lens is, als je niet weet wat je wil fotograferen.
                              Voor bepaalde onderwerpen heb je tele nodig, voor andere breedhoek, en dan heb je de meeste lenzen ook nog in een lichtsterke variant die voor bepaalde soorten fotografie weer in het voordeel zijn.
                              Als je bijvoorbeeld alleen maar portretten fotografeert, dan heb je een heel andere lens nodig dan iemand die landschappen (of natuur, sport, muziekevenementen...) fotografeert.
                              Een allround lens zoals bijvoorbeeld een 18-135 op een crop camera is heel erg handig, die kan je voor heel wat verschillende soorten foto's gebruiken, maar als je echt verder wil in een bepaalde soort fotografie, dan heb je doorgaans nog andere lenzen nodig als je goede resultaten wil.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X