Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlindertje.... + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Vlindertje.... + update





    Omdat ik nog geen reacties heb kan ik onderstaande foto er nog wel even bij plaatsen... ik zal in de topic aangeven dat er een update is.




    Rob,
    Last edited by natuurfreak; 16 juli 2016, 17:29.

  • #2
    Re: Vlindertje.... + update

    Een schitterende eerste, met het onderwerp mooi scherp, en die heerlijke OOF herhaling van de bloemen, met als extra de niet paarse bloem die ook nog een accent geeft. Bij de tweede zijn er teveel bloemen bijna in focus, en storen ze door hun plaatsing ook de compositie wat. Mijn gedacht uiteraard.
    Zie ook flickr

    Comment


    • #3
      Re: Vlindertje.... + update

      Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
      Een schitterende eerste, met het onderwerp mooi scherp, en die heerlijke OOF herhaling van de bloemen, met als extra de niet paarse bloem die ook nog een accent geeft. Bij de tweede zijn er teveel bloemen bijna in focus, en storen ze door hun plaatsing ook de compositie wat. Mijn gedacht uiteraard.
      Thanks voor je feedback...

      Toen ik vanmiddag besloot om weer eens met mijn Tamron 180mm macrolens op pad te gaan, (is alweer een behoorlijk tijdje geleden) had ik zo ongeveer foto #1 in mijn hoofd zitten om te maken want momenteel staat het beemdkroon op 'mijn' macroplekje in bloei en er vliegen daar ook wat vlindertjes rond, dus dan maar hopen dat alles samenkomt.... Ik heb bewust een F-waarde van 3.5 gebruikt om de OOF zo zacht mogelijk te krijgen... In eerste instantie had ik foto #1 geplaatst, maar wou toch ook kijken/lezen wat jullie van #2 vinden.... Ik hoop dat ik de komende week nog een keer terug kan gaan en voortbordurend op de OOF van foto #1 nog wat plaatjes kan maken.


      Rob,

      Comment


      • #4
        Re: Vlindertje.... + update

        Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
        Een schitterende eerste, met het onderwerp mooi scherp, en die heerlijke OOF herhaling van de bloemen, met als extra de niet paarse bloem die ook nog een accent geeft. Bij de tweede zijn er teveel bloemen bijna in focus, en storen ze door hun plaatsing ook de compositie wat. Mijn gedacht uiteraard.
        Zelfde opmerking: in de eerste foto gaat de aandacht naar de vlinder terwijl er in de tweede foto te veel afleidingspunten zijn.
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Vlindertje.... + update

          Volg de opmerkingen, de eerste heeft geen update nodig!
          Vind dat foto's beter op zich kunnen beoordeeld worden.
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: Vlindertje.... + update

            Mooi met mijn voorkeur voor de 1ste mooiere BG.

            Comment

            Working...
            X