Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firefox probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Firefox probleempje

    Een kennis van mij gebruikt Firefox als browser, ook voor zijn bankzaken. Ineens werkt dat niet meer, hij krijgt een melding dat de beveiligde site niet toegankelijk is.
    Hij woont in de buurt, dus even langs geweest. Hij gebruikt soms ook Chrome, ook daar werkt het niet. Ik verwijder de favorieten van de banken van zijn bladwijzerbalk en maak ze handmatig terug aan, (dus in de URL balk gewoon ingetypt https://www.zijnbank.be), dat werkt wel.
    Bij Firefox werkt die oplossing niet. Firefox verwijderd via advanced uninstaller en terug gedownload: banken werken wel. Een half uur later belt mijn kennis mij met de melding dat het weer is zoals voordien. Met Chrome blijft het wel werken.
    Iemand enig idee ?
    Ik heb al wat gezocht onder Mozilla support, maar daar draai ik een beetje in een vicieuze cirkel rond. (of zoek ik misschien verkeerd)
    Last edited by nete; 16 juli 2016, 08:04.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Firefox probleempje

    n.v.t.

    Comment


    • #3
      Re: Firefox probleempje

      Logt hij op een correcte manier uit en niet enkel door het venster te sluiten?

      En wat als je bij wijze van test enkel coockies zou verwijderen?

      Welke browser wordt ondersteund door de bank?
      Soms geven ze al aan welke problemen kan geven.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Firefox probleempje

        Over welke bank gaat het? Gaat het mis met het aanmelden of is de hele site niet toegankelijk? Wat is de exacte melding die hij krijgt?
        Belfius bijvoorbeeld gebruikt voor het aanmelden Java. Firefox en de laatste tijd ook de banken zelf controleren de Java-versie en als die niet de recentste versie is wordt de plugin gewoon geweigerd. Heel leuk, want dan kunnen we op het werk alle pc's gaan updaten...
        Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
        Mijn fotosite: www.verschaeren.org
        Mijn website: www.computerhersteller.be

        Comment


        • #5
          Re: Firefox probleempje

          Op mij laptop staat de laatste Java en ik kan bevestigen dat de combinatie FF + Belfius werkt, alhoewel vandaag (?) enigszins traag. Maar dat kan andere oorzaken hebben, want bijv ook de website van hln.be werkt zeer traag (druk wegens Turkse coup?) terwijl BD vlot werkt.

          Comment


          • #6
            Re: Firefox probleempje

            Hij werkt met Argenta, ING en Belfius. Alledrie zelfde probleem.

            Lees ook toch even na wat ik schreef: zelfde probleem met Chrome, gewoon de site url intypen (dus bv. https://www.argenta.be) werkt wel, gewoon link in bladwijzerbalk vernieuwd, dit herhaald voor de andere twee banken en alles blijft werken.
            Die werkwijze geprobeerd in Firefox: nope. Firefox verwijderd, terug gedownload en geïnstalleerd en het werkte, tot ik na een half uurtje telefoon kreeg dat het opnieuw fout liep in FF. Met Chrome blijft alles werken.

            De melding die hij krijgt in FF: "deze verbinding is niet beveiligd".
            Ter info: bv. https://www.google.be werkt dus wel.

            Toch al bedankt voor het meedenken.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Firefox probleempje

              waarschijnlijk een verlopen certificaat.
              Firefox laat een waarschuwingspagina zien over de veiligheidsrisico's die u loopt als u een website bezoekt via een onveilige verbinding.

              en je kan dat ook gewoon negeren en verder gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Firefox probleempje

                Ik heb in #2 mijn relaas vewijderd omdat je schreef dat het wel werkte via de adresbalk...dus, in principe n.v.t.

                Maar wat ik had geschreven sluit op Tonerider zijn post min of meer aan.
                Kijk eens, indien al een oudere PC, naar de systeem klok.
                Firefox laat een waarschuwingspagina zien over de veiligheidsrisico's die u loopt als u een website bezoekt via een onveilige verbinding.


                Ik heb dat vaak bij een oudere Pc die soms door stroomuitval op de jaren stillekes staat
                Dan krijg je constant fouten in die aard dat het lijkt dat je nergens nog toegang hebt.
                Klok juist zetten door de time server of manueel lost dat op.
                Misschien toch eens op letten, want daar kijkt normaal niemand naar.

                Comment


                • #9
                  Re: Firefox probleempje

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Ik heb dat vaak bij een oudere Pc die soms door stroomuitval op de jaren stillekes staat
                  Dan krijg je constant fouten in die aard dat het lijkt dat je nergens nog toegang hebt.
                  Klok juist zetten door de time server of manueel lost dat op.
                  Misschien toch eens op letten, want daar kijkt normaal niemand naar.
                  Bedankt voor de tip, wel weinig waarschijnlijk want het is een laptop van een jaar of twee oud, plus in Chrome is het opgelost en in FF werkte het ook 1 keer na herinstallatie zonder aan de systeemdatum te raken.
                  Ik ga hem vragen om toch één en ander eens te checken.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Firefox probleempje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                    waarschijnlijk een verlopen certificaat.
                    Firefox laat een waarschuwingspagina zien over de veiligheidsrisico's die u loopt als u een website bezoekt via een onveilige verbinding.

                    en je kan dat ook gewoon negeren en verder gaan.
                    Negeren ? Als hij die melding krijgt kan hij niet verder, er is niet veel te negeren... Of mis ik iets ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Firefox probleempje

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Negeren ? Als hij die melding krijgt kan hij niet verder, er is niet veel te negeren... Of mis ik iets ?
                      Als ik naar mijn banking site ga via GoogleChrome, staat in de url de "htpps" steeds rood doorstreept (sinds ik Bitdefender installeerde).
                      Ik negeer dat en verder verloopt alles probleemloos, maar de laatste tijd gebruik ik uit naar Internet Explorer, waar dit euvel zich niet voordoet.

                      De foutmelding ivm ongeldig certificaat krijg ik soms bij mails (Monthly market review en dergelijke) die ik van ING krijg van mijn personal advisor (info@news.ing.be) .
                      Enkel na veelvuldig klikken op de verschillende knoppen vd foutmelding kan ik verder. Maar bij bankieren nog niet voorgehad.
                      Ik heb dat dan voorgelegd aan ING maar niet echt een duidelijk antwoord voor ontvangen meen ik mij te herinneren.

                      Dit ter info, maar ik vermoed dat de probleemsteller hier niet op deze wijze zal willen bankieren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Firefox probleempje

                        Ongeldig certificaat ... kan eens gebeuren, maar bij drie banken tegelijk?

                        En verder typ ik nooit een link beginnend met https, gewoon www.ing.be en kiezen voor inloggen ... zal wel vanzelf naar een beveiligde pagina https gaan op dat moment.

                        Maar als je niet nomaal uitlogt en gewoon venster sluit, dan kan er nog een actieve sessie open blijven staan en lukt de volgende poging niet meteen.
                        Na verwijderen van cache, koekjes 😊 en zo lukt het dan weer wel.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Firefox probleempje

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Negeren ? Als hij die melding krijgt kan hij niet verder, er is niet veel te negeren... Of mis ik iets ?
                          Klik op Geavanceerd om de waarschuwingspagina te omzeilen:

                          Op websites met een zwakke beveiliging wordt een optie getoond om de website te laden via verouderde beveiliging.
                          Op websites waarvan het certificaat niet kan worden gevalideerd, hebt u mogelijk de optie om een uitzondering toe te voegen.

                          Comment

                          Working...
                          X