Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[keuze] dslr of compact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [keuze] dslr of compact

    situatie: Ik ben een student en heb de kans om volgend jaar naar Wenen te gaan (ik vertrek over 3 weken) met een erasmus project. Aangezien ik mijn herinneringen wil bewaren op 'film' ben ik van plan een camera te kopen.

    We hebben bij ons thuis drie analoge slr's gehad (één handmatige, waar ik geen ervaring mee heb, en twee halfautomatische). Vervolgens hebben we ook nog een klein aps toestelletjes en een kleine compact digitale camera.

    Mijn ervaringen met die laatste twee toestellen zijn niet echt positief. Ik heb de eer gekregen om foto's van een trouw te trekken en van paar communicanten en daar wou ik veel geld van de wereld mijn minolta (de slr) afgeven). Reden: goede grip, manuele lens (28mm-210mm), focus, achtergronden onscherp bij portretten (gaat blijkbaar niet met compact camera's).

    De laatste dagen ben ik weer aan't dromen van mijn fotografie hobbie (hoewel deze beperkt is), en zou deze graag verderzetten in Wenen! Ik hou van zware/Stevige toestellen maar mijn budget is redelijk beperkt: 1200€ is zowat het maximum.

    Een andere optie is gewoon nog een nieuwe analoge slr maar het ontwikkelen van de filmpjes is duur é (40€ voor 30 foto's bij spector?)
    Alvast bedankt
    Stijn Gysemans
    na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

  • #2
    Re: [keuze] dslr of compact

    Je bent geen leek meer in de fotografie, en kent het gebruik van een SLR, dan denk ik persoonlijk dat de keuze zeer voor de handligend is en het een DSLR zal worden. Dan is natuurlijk de volgende vraag welke, voor mijn zijn er slechts twee merken die in aanmerking komen dus Canon of Nikon, maar Minolta komt nu ook piepen met een DSLR op de Photokina, en indien je nog lenzen bezit die daar eventueel zouden op kunnen is dit het overwegen waard.