Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS update Opel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GPS update Opel

    Ik kreeg de melding dat er vanaf heden een update beschikbaar is voor de GPS in mijn Opel Meriva (20.15).
    Op sommige sites waar je de update kan aankopen zie ik dat er duizenden snelheidslimieten werden ingebracht.
    Dus ik veronderstel dat je dan op één of andere manier verwittigd wordt wanneer je de snelheidslimiet overschrijdt.
    Op mijn vraag aan mijn Opeldealer of dit met de GPS van mijn wagen (Navi 950) zo is, kon hij niet antwoorden.
    Dezelfde vraag naar Opel-België gestuurd, en daar kreeg ik als antwoord dat ik dit met de dealer moest bespreken. Van het kastje naar de muur dus.
    Nogmaals de dealer geraadpleegd maar die zei dat noch Opel, noch de dealers daar kunnen op antwoorden, gezien de ontwikkeling van de GPS gegevens door een externe firma gemaakt wordt. Waarschijnlijk Navteq... al ben ik dat niet zeker.
    Voor ik 179 euro uitgeef voor een update wil ik toch enige info of wat kan en niet kan.
    De bijkomende straten/straatjes, ronde punten enz interesseren me niet zo erg, maar een signaal wanneer je onbewust de toegelaten snelheid overschrijdt zou me wel interesseren.

    En ja ik weet dat Google, en Waze...enz dit wel doen, maar ik wil verder met de ingebouwde GPS en niet er nog een tweede, of derde op het dashbord hebben.

    Iemand enige bijkomende (serieuze) info ???

  • #2
    Re: GPS update Opel

    @Djivan :
    Steek hier eens je licht op :


    Dat forum zit vol met mensen die alles weten wat er te weten valt over auto's en er is een aparte rubriek voor Duitse auto's en ook nog eens per merk. Volgens mij vind je daar wel wat je zoekt...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: GPS update Opel

      Bij de meeste GPS systemen laat die de toegelaten snelheid gewoon zien op de display, niet meer of niet minder.
      Heb zelf al verschillende wagens gehad gebaseerd op die kaarten en dat was telkens zo.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: GPS update Opel

        Niet persoonlijk nemen Djivan, want je doet wat je wil met je geld en ik begrijp dat comfort of zicht ook iets is - zoals je zelf te kennen gaf - maar 179€ voor een update Daar koop je een gps met levenslange gratis updates voor en zelfs bij oude gps'en is een nieuwe kaart maar 75€. Wat een afzetters...


        /tot zover mijn nutteloze bijdrage.

        http://opel.navigation.com/product/C...L/OpelEMEA/EUR maar dat had je ook al gevonden, zie ik.
        Last edited by Tonerider; 15 juli 2016, 11:29.

        Comment


        • #5
          Re: GPS update Opel

          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
          Niet persoonlijk nemen Djivan, want je doet wat je wil met je geld en ik begrijp dat comfort of zicht ook iets is - zoals je zelf te kennen gaf - maar 179€ voor een update Daar koop je een gps met levenslange gratis updates voor en zelfs bij oude gps'en is een nieuwe kaart maar 75€. Wat een afzetters...


          /tot zover mijn nutteloze bijdrage.

          http://opel.navigation.com/product/C...L/OpelEMEA/EUR maar dat had je ook al gevonden, zie ik.
          Daar is elke Opelrijder met ingebouwde GPS het roerend mee eens.
          Maar ik bekijk het zo, als je bijna 25.000 euro uitgeeft voor je wagen wat is dan 179 euro extra voor een GOEIE update van het GPS systeem.
          Dat heb ik er wel voor over, maar het moet doen wat ik er van verwacht en voorlopig kan niemand me dat garanderen.

          @ Verseg : dat is wat ik ook denk, het waarschuwen zal er waarschijnlijk niet bijzijn, maar wie kan dit voor 100 % bevestigen...

          @ Kaneda : daar ga ik zeker eens mijn licht opsteken.
          Last edited by Guest17; 15 juli 2016, 11:38.

          Comment


          • #6
            Re: GPS update Opel

            Snelheids waarschuwing via signaal in Frankrijk bv. mag niet, optische weergave van de toegelaten snelheid mag wel, maar die borden staan ook naast de weg.
            Micro SD kaartje met de nieuwe cartografie kost volgens mijn garage iets van 45€ is toch wel een stuk goedkoper dan bij de duitse wagens zo te zien.

            Comment


            • #7
              Re: GPS update Opel

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Snelheids waarschuwing via signaal in Frankrijk bv. mag niet, optische weergave van de toegelaten snelheid mag wel, maar die borden staan ook naast de weg.
              Micro SD kaartje met de nieuwe cartografie kost volgens mijn garage iets van 45€ is toch wel een stuk goedkoper dan bij de duitse wagens zo te zien.
              Ja dat weet ik wel. Mij gaan ze nooit of te nimmer op een autosnelweg flitsen want ik hou me daar heel strikt aan de snelheidsbeperkingen, zelfs aan de 70 km/u waar er werken zijn.
              Ik kreeg trouwens nog maar twee boetes voor overtreden snelheid, en dit op 47 jaar.
              Eénmaal bij het buitenrijden van Brugge, net voor het bord einde bebouwde kom, is reeds zo lang gelden, maar ik geloof dat ik 70 km reed waar het toen nog 60 km/u was (nu 50 km/u).
              En eenmaal vlak bij ons deur, 57 km/u ipv 50.

              Maar aangezien wij veel meer km per jaar in Frankrijk bollen dan in België leek het me wel interessant voor Frankrijk.
              Je mag in principe 130 km/u op de Franse autowegen, maar heel wat van die tot autoweg gebombardeerde RN (vier vakken en scheiding in het midden) mag je maar 110, soms maar 90.
              Ook op andere 'echte' autowegen is het veelal beperkt tot 110 km/u.

              En in feite is het niet Opel dat een afzetter is, want het is overal dezelfde prijs.
              Het interesseert de dealers zelfs niet om het verkopen want ze verdienen er niks aan.
              Vandaar ook waarschijnlijk dat ze de moeite niet doen om eens na te zien wat er allemaal gewijzigd/verbeterd is met de update.
              De afzetter is de ontwikkelaar van het product bestemd voor Opel en waarschijnlijk ook nog andere.

              Comment


              • #8
                Re: GPS update Opel

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Snelheids waarschuwing via signaal in Frankrijk bv. mag niet, optische weergave van de toegelaten snelheid mag wel, maar die borden staan ook naast de weg.
                Flitspaallocaties mag inderdaad niet in Frankrijk maar wel de zogenaamde 'risicozones' waarmee je ook ongeveer weet waar je moet opletten. Nu, wij rijden al jaaaaaarenlang en verschillende keren per jaar naar Calais of Duinkerken om daar Eurotunnel of ferry te nemen dus ondertussen weten we ze allemaal staan, zelfs zonder GPS
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: GPS update Opel

                  Hoi,

                  de kaarten worden gemaakt door Navteq voor verschillende merken.
                  Als je systeem niet voorzien is om de snelheid weer te geven, dan ga je dat met de nieuwe kaarten ook niet hebben.
                  Enkel na een software update zou het mogelijk kunnen zijn.

                  Er zit inderdaad veel prijsverschil tussen een vaste GPS in een Opel en een los toestel.

                  Ik heb ook een opel en Hyundai met ingebouwde GPS en een losse Garmin voor de camionette.
                  Geef mij toch maar de navigatie van Opel.
                  Een vriendelijk Vlaamse vrouwenstem die hele zinnen verteld, dat snel een herberekening uitvoert indien nodig en altijd rustig blijft .

                  Ook kwa navigatie maakt de ingebouwde GPS betere berekeningen en maakt niet zo een grote omwegen dan de GPS in de HYundai.

                  mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #10
                    Re: GPS update Opel

                    Bij Garmin kan je een hele reeks stemmen uitkiezen en/of extra downloaden.
                    Een Vlaamse of een Nederlandse.

                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: GPS update Opel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Bij Garmin kan je een hele reeks stemmen uitkiezen en/of extra downloaden.
                      Een Vlaamse of een Nederlandse.

                      https://www8.garmin.com/vehicles/voices/
                      Daarom kies ik altijd voor de Brits-Engelse vrouwenstem...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: GPS update Opel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Daarom kies ik altijd voor de Brits-Engelse vrouwenstem...
                        Ik mag niet naar andere vrouwen luisteren van mijn vrouw.
                        Maar toch de Nederlandse vrouw gekozen. Is beter verstaanbaar.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #13
                          Re: GPS update Opel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Ik mag niet naar andere vrouwen luisteren van mijn vrouw.
                          Maar toch de Nederlandse vrouw gekozen. Is beter verstaanbaar.
                          Lol. Die Engelse is perfect verstaanbaar, hoor
                          Maar goed, wij zijn min of meer een half-Engels gezin, m'n vrouw is half-Engels, en onze kids doen trekken ook al heel goed hun plan ; sowieso spreken we thuis evenveel Engels als Nederlands tegen elkaar.
                          Van elk den helft dus, gelijk da me zeggen...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: GPS update Opel

                            Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                            Hoi,

                            de kaarten worden gemaakt door Navteq voor verschillende merken.
                            Als je systeem niet voorzien is om de snelheid weer te geven, dan ga je dat met de nieuwe kaarten ook niet hebben.
                            Enkel na een software update zou het mogelijk kunnen zijn.

                            Er zit inderdaad veel prijsverschil tussen een vaste GPS in een Opel en een los toestel.

                            Ik heb ook een opel en Hyundai met ingebouwde GPS en een losse Garmin voor de camionette.
                            Geef mij toch maar de navigatie van Opel.
                            Een vriendelijk Vlaamse vrouwenstem die hele zinnen verteld, dat snel een herberekening uitvoert indien nodig en altijd rustig blijft .

                            Ook kwa navigatie maakt de ingebouwde GPS betere berekeningen en maakt niet zo een grote omwegen dan de GPS in de HYundai.

                            mvg
                            Dat is het nu net hé. Nu heb ik het mijn GPS systeem (Navi950 - zowat het beste wat Opel in huis heeft) niet, maar zal ik het wél hebben NA de update ???
                            Niemand die het weet of het met zekerheid kan zeggen, en ik heb niet de intentie om proefkonijn te spelen om zo later anderen in te lichten.
                            De Opel dealers zouden het toch moeten weten niet !?!?

                            PS Ik heb die ingebouwde GPS niet gekozen. Wagen was een toonzaalmodel met alle mogelijke opties eraan....ik had niet te kiezen, maar ik was wel te vinden voor al die opties, anders had ik er wel eentje op configurator besteld en een paar maanden gewacht. Maar ineens alle opties erbij is ook wel eens leuk. Ik heb trouwens ook een losse Garmin, een straatoude maar nog steeds werkende SP2610. Nu ga ik daar eens de OSM kaarten op plaatsen en zien wat dat geeft. Desnoods plaats ik die in de middenconsolebergruimte, zodat ik hem niet zie, maar wel bepaalde zaken hoor aankondigen zoals snelheidsbeperkingen (mocht dit al lukken natuurlijk).
                            Ik heb nog nooit om het even welke boete gekregen in Frankrijk, maar het is altijd beter voorkomen dan genezen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: GPS update Opel

                              Hoi,

                              als het een kaartupdate is die van Navteq komt zijn het enkel de kaarten en ga je geen snelheidsmeldingen krijgen.

                              Is het een update van Opel, dan zou het kunnen maar best dat je dit op een of ander Opel forum vraagt.

                              mvg
                              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                              Comment

                              Working...
                              X