Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

    hoi kunnen jullie mij wat helpen?
    Ik kom van een pentax k100 ,dacht daar in te blijven maar door de geringe occassie aanbot en nieuwe lensen ben ik daar vanaf gestapt
    daar ik terug men oude hobby wil terug heroppakken met nieuw materiaal is het wat moeilijk zoeken ,zelf trek ik graag in zoom,optredens ,festival,vliegtuigen,boten,dieren,
    men droom is een 150-600 sigma lens ,hier en daar trek k ook graag potret
    konijnen berg rade me de canon 80D aan door de nieuwe procesor en zen snelheid,klapbaar scherm vind ik ook leuk meegenomen
    de meeste zeggen nu dat de canon 7D2 het meeste geschikt is 10 fotos per seconde,lees hier een daar bij de perfecte lensen dat hij dat enkel haalt hij is ook 400 euro duurder
    de vraag kom ik met de canon 80 D toe kwa snelheid om vogels wildlife te fotograferen?of toch canon 7d2 die drie jaar ouder is kwa productie
    of is de nikon 7200 ook een optie
    welk is het gemakkelijkst in gebruik?
    kwa snelheid zou de sigma lensen sneller zijn dan Tamron is dat zo?
    welke lensen raden jullie me aan 70-200 2,8 sigma en welke nog
    alvast bedankt voor jullie info

  • #2
    Re: welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

    Oorspronkelijk geplaatst door krisleeuw Bekijk bericht
    hoi kunnen jullie mij wat helpen?
    Ik kom van een pentax k100 ,dacht daar in te blijven maar door de geringe occassie aanbot en nieuwe lensen ben ik daar vanaf gestapt
    daar ik terug men oude hobby wil terug heroppakken met nieuw materiaal is het wat moeilijk zoeken ,zelf trek ik graag in zoom,optredens ,festival,vliegtuigen,boten,dieren,
    men droom is een 150-600 sigma lens ,hier en daar trek k ook graag potret
    konijnen berg rade me de canon 80D aan door de nieuwe procesor en zen snelheid,klapbaar scherm vind ik ook leuk meegenomen
    de meeste zeggen nu dat de canon 7D2 het meeste geschikt is 10 fotos per seconde,lees hier een daar bij de perfecte lensen dat hij dat enkel haalt hij is ook 400 euro duurder
    de vraag kom ik met de canon 80 D toe kwa snelheid om vogels wildlife te fotograferen?of toch canon 7d2 die drie jaar ouder is kwa productie
    of is de nikon 7200 ook een optie
    welk is het gemakkelijkst in gebruik?
    kwa snelheid zou de sigma lensen sneller zijn dan Tamron is dat zo?
    welke lensen raden jullie me aan 70-200 2,8 sigma en welke nog
    alvast bedankt voor jullie info
    Voor vogels is de 70/200 niet echt tele genoeg , zit zelf met 100/400 en 150/600 waarvan de eerste sneller is.De 7DmkII zal wel een snellere af hebben tegenover de 80D.Als je wil weten dewelke het gemakkelijkst in gebruik is zul je ze beiden toch in de hand moeten nemen . Eens gekozen is het nog moeilijk ( kostelijk ) om over te stappen.

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

      Oorspronkelijk geplaatst door krisleeuw Bekijk bericht
      de vraag kom ik met de canon 80 D toe kwa snelheid om vogels wildlife te fotograferen?of toch canon 7d2 die drie jaar ouder is kwa productie
      De 7DII is sowieso de snelste van de twee, zonder enige twijfel !
      Trouwens hoe kom je erbij dat de 7DII drie jaar ouder is qua productie ?
      7DII is de eerste keer voorgesteld in september 2014, 80D werd voorgesteld in februari 2016, dus er zit maar anderhalf jaar verschil in hé ;-)

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 14 juli 2016, 10:57.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

        De sensor van de 80D is wat beter dan die van de 7D MKII (logisch, de 80D is recenter), maar de autofocus van de 7D MKII is een heel stuk beter dan die van de 80D.
        Als je een snelle en accurate autofocus nodig hebt voor bewegende onderwerpen, dan heb je met de 7D MKII een veel grotere kans op bruikbare foto's.
        De wat betere sensor van de 80D kan in bepaalde omstandigheden voor een wat betere beeldkwaliteit zorgen, maar als het AF-systeem het moeilijk krijgt bij actiefotografie, dan heb je ook niet zoveel aan de verbeterde beeldkwaliteit.

        Ik heb pas nog een 7D MKII gekocht omdat de 1Dx in reparatie is, en zolang er voldoende licht is zit er eigenlijk niet veel verschil tussen de foto's van de 1Dx en die van de 7D MKII.
        Alleen als de iso hoger moet, dan zie je wel het voordeel van de full-frame sensor.
        Maar een 80D op hoge iso is niet spectaculair beter dan de "oudere" 7D MKII, het dynamisch bereik van de 80D is wel wat groter.
        Ik heb ook getwijfeld voor de nieuwe 80D, maar omdat ik die camera vooral voor actiefotografie nodig heb was de keuze vrij snel gemaakt.

        Voor vogelfotografie heb je (zoals François al opmerkte) niet voldoende "lengte" met een 70-200, maar voor concertfotografie is een 70-200 f2,8 dan weer wel een heel stuk bruikbaarder dan de minder lichtsterke 100-400 (of een Sigma/Tamron 150-600).
        Voor concertfotografie is een full-frame camera in het voordeel omdat de hoge iso dan een stuk beter is (maar dan zit je in een heel andere prijsklasse, zeker als je veel foto's per seconde wil kunnen maken).
        Het is dus altijd afwegen wat de betere keuze is, tenzij je een heel groot budget ter beschikking hebt...

        De 7D MKII is in ieder geval nog geen verouderde camera, maar de 80D is ook zeker geen slechte camera.
        Beiden hebben hun sterkere en minder sterke punten als je ze vergelijkt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

          ik zou toch ook eens naar de Nikon D7200 kijken.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

            [QUOTE=Black B@ndit;4474360]... en zolang er voldoende licht is zit er eigenlijk niet veel verschil tussen de foto's van de 1Dx en die van de 7D MKII.
            Alleen als de iso hoger moet, dan zie je wel het voordeel van de full-frame sensor.
            ...[QUOTE]

            De 7DII is geen 1Dx, maar als je met de beperkingen kan leven een zeer performante camera voor een fractie van de prijs.

            Er wordt in de reviews nogal lovend gesproken over de verbeterde beeldkwaliteit van de laatste Canon crops, oa in de 80D en de M3, maar als je niet te hoog in de ISO gaat (1250-1600) en wat nabewerkt haal je prachtige dingen uit de 7DMkII.
            Tot ISO 400 heb je helemaal geen last van ruis en kan je veel uitvergroten (om de fijne details van vogels niet te verliezen zou ik op ISO 400 of 640 blijven).

            De 80D zou ook op alle punten AF hebben op f:8, de 7DII slechts op de middelste (toch een groot voordeel m.i.), maar volgens sommige testen heb je er niet zoveel aan omdat de processor niet kan volgen (de 7DII heeft er 2 en die heeft het al moeilijk op f:8).
            Voor vogels in vlucht kan het niet snel genoeg zijn, je mist er nog geregeld.

            Als je maximale beeldkwaliteit en lichtgevoeligheid verkiest boven snelheid ben je beter met de 80D, er is wel degelijk vooruitgang bij Canon .

            Bij Nikon heb je nu voor snelheid de D500 (maar die is een stuk duurder).

            Ik heb indertijd voor Canon gekozen voor het aanbod van (betaalbare) tele's rond de 400mm.
            Met de Sigma en Tamron zooms is er nu iets minder reden voor.

            Comment


            • #7
              Re: welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

              Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
              ik zou toch ook eens naar de Nikon D7200 kijken.
              Absoluut - prijs kwaliteit een zeer goede camera, en ik kan het weten want ik heb er zelf één :-)
              Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

              Comment


              • #8
                Re: welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

                De Nikon D7200 moet je uiteraard vergelijken met de D80, deze liggen in hetzelfde segment
                De 7DII ligt minstens een stapje hoger, ik weet niet goed met welk NIkon model deze overeen komt

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  De Nikon D7200 moet je uiteraard vergelijken met de D80, deze liggen in hetzelfde segment
                  De 7DII ligt minstens een stapje hoger, ik weet niet goed met welk NIkon model deze overeen komt

                  grts
                  Sieg
                  Das direct vergelijkbaar met de d500

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk toestel kopen?canon eos d7,canon 80D,of nikon 7200

                    het prijs verschil is niet zo groot voor de canon 7d2 kan je die ook goed gebruiken voor concerten bv weinig licht daar moet je ook snel zijn bv een zanger die snel beweegt en je moet dat ene beeld hebben
                    of gaat de canon 80 d dan weer beter zijn voor minder licht?

                    Comment

                    Working...
                    X