Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UK headlight converters en stickers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UK headlight converters en stickers

    Iemand die een shop weet (fysiek of online) waar je headlight converter stickers voor de UK kunt kopen (om tegenliggers niet te verblinden in het donker) en ook kwalitatieve raamstickers van de Union Jack voor de achterruit (klein, om rechts- of linksonder op de achterruit te kleven) ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: UK headlight converters en stickers

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Iemand die een shop weet (fysiek of online) waar je headlight converter stickers voor de UK kunt kopen (om tegenliggers niet te verblinden in het donker) en ook kwalitatieve raamstickers van de Union Jack voor de achterruit (klein, om rechts- of linksonder op de achterruit te kleven) ?
    Ik dacht dat dit ooit verplicht was en misschien nog is, maar omzeggens niemand die ze nog gebruikt.
    Kijk ook maar naar de Engelse wagens op onze wegen, ook praktisch geen enkele die ze nog heeft.
    Ik ben reeds verschillende keren naar GB op verlof geweest en heb ze ook nog nooit gehad.
    Ik rij wel praktisch nooit in het donker op verlof en zal bijgevolg nooit iemand verblinden dan ook .
    Maar als je ze per se wil, dan heb je ze voor het uit kiezen op ebay.

    Die Union Jack stickers zal je wel in elk winkeltje in om het even welk toeristisch plaatsje vinden denk ik.

    Comment


    • #3
      Re: UK headlight converters en stickers

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Ik dacht dat dit ooit verplicht was en misschien nog is, maar omzeggens niemand die ze nog gebruikt.
      Kijk ook maar naar de Engelse wagens op onze wegen, ook praktisch geen enkele die ze nog heeft.
      Ik ben reeds verschillende keren naar GB op verlof geweest en heb ze ook nog nooit gehad.
      Ik rij wel praktisch nooit in het donker op verlof en zal bijgevolg nooit iemand verblinden dan ook .
      Maar als je ze per se wil, dan heb je ze voor het uit kiezen op ebay.

      Die Union Jack stickers zal je wel in elk winkeltje in om het even welk toeristisch plaatsje vinden denk ik.
      Is nog steeds verplicht, maar wordt in de praktijk weinig tot niet gecontroleerd. Maar als je dan toch eens prijs hebt, kan je toch wel een boete krijgen. De kost van die dingen is nu ook niet om naar huis te schrijven (denk 5 euro). We gaan al meer dan 10 jaar meerdere keren per jaar naar de UK en heb ze nog nooit gebruikt maar dacht van er deze keer wel te gebruiken omdat we nu redelijk veel miles gaan afleggen, ook in het donker. Better safe than sorry. Ik kan ze op de ferry kopen, maar 'k wou ze misschien op voorhand kopen, is makkelijker, kan ik ze al opkleven voor we inschepen.
      Wat die Union Jack stickers betreft : weet ik wel dat je ze in een toeristenwinkeltje kan kopen, maar die komen dan na een paar weken al los aan de rand. Misschien zijn er winkels die er 'betere' verkopen...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: UK headlight converters en stickers

        Al zeker 10 maal met de auto naar de UK geweest, nog nooit geen sticker gekocht, zie niet direct waarom ze een boete zouden geven.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: UK headlight converters en stickers

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Al zeker 10 maal met de auto naar de UK geweest, nog nooit geen sticker gekocht, zie niet direct waarom ze een boete zouden geven.
          Misschien omdat het eigenlijk wel verplicht is ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: UK headlight converters en stickers

            Die stickers zijn niet verplicht, het is wel verboden om je tegenligger te verblinden met je lichten. En vermits het daar wellicht nog vaker regent dan hier in België en je dus ook overdag al eens je lichten moet aansteken, zal je dus je tegenliggers mogelijks verblinden.

            Die stickers zorgen er voor dat je goed afgestelde lichten in de UK de tegenligger niet gaat verblinden.

            Alternatief is te stoppen met rijden van zodra je je lichten moet gebruiken.

            Het getuigt van totaal gebrek aan respect als je wetens en willens andere automobilisten gaat verblinden en te gierig of te lui bent om even zo'n stickers op je lichten te kleven.
            Last edited by Empe; 12 juli 2016, 17:29.

            Comment


            • #7
              Re: UK headlight converters en stickers

              Euhm, ik snap dit niet goed.
              In Belgie is de keuring superstreng op de afstelling van de lichten.
              Wij verblinden onze tegenliggers toch ook nooit?

              Comment


              • #8
                Re: UK headlight converters en stickers

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Euhm, ik snap dit niet goed.
                In Belgie is de keuring superstreng op de afstelling van de lichten.
                Wij verblinden onze tegenliggers toch ook nooit?
                Het lichtpatroon van de dimlichten is asymmetrisch gemaakt.
                IN landen waar je rechts rijdt schijnen ze aan de rechterkant hoger dan aan de linkerkant. Zodat je de tegenliggers niet verblind aan je linkerkant.
                Als je met zo'n auto in de UK rijdt dan ga je de tegenliggers, rechts, extra belichten (verblinden) en de voetgangers, links, ga je minder zien.
                Last edited by Skitch; 13 juli 2016, 00:18.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: UK headlight converters en stickers

                  Ja natuurlijk!! Wat dom van mij niet aan gedacht.

                  Comment


                  • #10
                    Re: UK headlight converters en stickers

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Misschien omdat het eigenlijk wel verplicht is ?

                    grts
                    Sieg
                    En waar kan je die verplichting lezen of terugvinden ?
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: UK headlight converters en stickers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      En waar kan je die verplichting lezen of terugvinden ?
                      Geschreven is die verplichting niet maar het komt er hem op neer als je de lettertjes leest dat de verzekering z'n handen kan terugtrekken bij een ongeval indien je geen aanpassing wil doen aan de lichten

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: UK headlight converters en stickers

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Geschreven is die verplichting niet maar het komt er hem op neer als je de lettertjes leest dat de verzekering z'n handen kan terugtrekken bij een ongeval indien je geen aanpassing wil doen aan de lichten

                        grts
                        Sieg
                        Over de lichten was ik al sowieso akkoord, maar het ging mij enkel over die zogenaamd 'verplichte' sticker.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: UK headlight converters en stickers

                          Ik was wat verder aan het denken...

                          Ik heb nog nooit een engelsman gezien met stickers op zijn koplichten omdat hij het belgisch verkeer zou kunnen hinderen?
                          Je ziet dat ook nooit op trucks. Hier in de buurt zie ik dagelijks vrachtwagens die het kanaal oversteken. Nog nooit gezien dat ze iets doen aan de koplichten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: UK headlight converters en stickers

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Ik was wat verder aan het denken...

                            Ik heb nog nooit een engelsman gezien met stickers op zijn koplichten omdat hij het belgisch verkeer zou kunnen hinderen?
                            Je ziet dat ook nooit op trucks. Hier in de buurt zie ik dagelijks vrachtwagens die het kanaal oversteken. Nog nooit gezien dat ze iets doen aan de koplichten.
                            Yep, zie mijn tweede zin in #2.

                            Een beetje dezelfde lol als de alcoholtester in Frankrijk...
                            En daarover lees je dan dit :

                            "Het bezitten van een alcoholtest blijft verplicht vanaf 01 maart 2013, maar het niet-bezit hiervan zal niet meer bestraft worden. (Décret n° 2013-180 du 28 février 2013 modifiant l'article R. 233-1 du code de la route)"

                            Een lachertje toch hé .

                            Als we die kant opgaan "Het stoppen voor het rode licht is verplicht, maar als je er toch door rijdt, dan zal je niet bestraft worden...."

                            Nu is het gewoon nog wachten op de moraalridder die hier quasi zeker zal opduiken met wat regelneverij .
                            Last edited by Guest17; 14 juli 2016, 08:30.

                            Comment


                            • #15
                              Re: UK headlight converters en stickers

                              Ga ze gewoon op de ferry kopen. Gezien we de laatste week van juli vertrekken en het zomer is (pfff) zullen we quasi niet in het donker rijden, dus ga ik ze bijhouden tot ik ze wel ga gebruiken wanneer we met Halloween gaan (we gaan sowieso 5 keer per jaar).
                              De Union Jack sticker besteld bij een Belgische firma voor 3,50 euro, in weerbestendig vinyl, gratis geleverd in de loop van volgende week
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X