Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF 28-200/3.5-5.6 D of .../G ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF 28-200/3.5-5.6 D of .../G ?

    Geachte,

    Bij AC foto heb je de keus tussen deze twee lenzen
    AF 28-200/3.5-5.6 D 688,00 €
    AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED, schwarz 365,00 €

    Ik weet wel waarvoor IF en ED staan maar niet het verschil tussen de D en G, het is de bedoeling om te gebruiken op een D 70.

    Welke neem ik het beste ?

    mvg,
    Geert

  • #2
    Re: AF 28-200/3.5-5.6 D of .../G ?

    Geert,

    de IF ED G versie is de meest recente, en is beter dan de eerdere D versie.

    De G aanduiding slaat op het feit dat er geen diafragma ring op de lens zit, het diafragma wordt dus vanop de body gestuurd. Geen probleem met de D70, wel met sommige oudere SLR bodies (als je er zo een zou hebben).

    Ik heb zelf de 28-200G en ben er zeer opgetogen over: compact, licht en meer dan behoorlijke kwaliteit (voor dit zoombereik en deze prijs). Ik gebruik die vaak als all-round lens, als alternatief voor de D70 kitlens (als ik geen groothoekbereik nodig heb) of in samenspel ermee.

    Je kan vele voorbeelden vinden op mijn gallery op www.pbase.com/rdelbar

    René
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

    Comment


    • #3
      Re: AF 28-200/3.5-5.6 D of .../G ?

      En toevallig kwam ik nog dit tegen:

      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


      Daar zie je beide versies naast elkaar, met de nieuwere G links.

      René
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment


      • #4
        Re: AF 28-200/3.5-5.6 D of .../G ?

        Oorspronkelijk geplaatst door baloo
        Geert,

        de IF ED G versie is de meest recente, en is beter dan de eerdere D versie.

        De G aanduiding slaat op het feit dat er geen diafragma ring op de lens zit, het diafragma wordt dus vanop de body gestuurd. Geen probleem met de D70, wel met sommige oudere SLR bodies (als je er zo een zou hebben).

        Ik heb zelf de 28-200G en ben er zeer opgetogen over: compact, licht en meer dan behoorlijke kwaliteit (voor dit zoombereik en deze prijs). Ik gebruik die vaak als all-round lens, als alternatief voor de D70 kitlens (als ik geen groothoekbereik nodig heb) of in samenspel ermee.
        Je kan vele voorbeelden vinden op mijn gallery op www.pbase.com/rdelbar

        René
        Dank u voor de medewerking René, het is met exact dezelfde bedoeling dat ik deze ook ga aanschaffen.

        Geert

        Comment

        Working...
        X