Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe lakschade verwijderen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe lakschade verwijderen ?

    Het is gebeurd Onze 3 maand oude wagen heeft lak schade. Op een parking is een andere wagen zijn portier open gevlogen tegen onze achterdeur. Met als gevolg enkele grijze strepen op onze witte achterdeur ( het andere voertuig is grijs ) . Hoe kan ik het best deze grijze vegen verwijderen van onze wagen? Ik zou ook naar de garage kunnen rijden en raad vragen maar misschien kan ik het zelf oplossen met een wondermiddel? Ik heb wel de gegevens van de veroorzaker, ik kwam net aan mijn wagen als het zich voorgedaan heeft. Deze kan het eventueel in zijn familiale steken.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: hoe lakschade verwijderen ?

    Met benzine zal het lukken.

    Comment


    • #3
      Re: hoe lakschade verwijderen ?

      Als er geen deuk is dan heb je al geluk en als er geen verf af is nog meer.
      Verf van andere kan je met wat polish weg krijgen.

      In principe is dit te regelen met een aanrijdingsformulier tenzij hij aangeeft het met iets anders gedaan te hebben dan met zijn portier (foefelen).

      De garage kan u ook helpen, maar vermoedelijk niet gratis.

      Een nadeel van zelf proberen ... als er toch lakschade is, dan heeft de verzekering niet graag dat ge al wat geprobeerd hebt.

      Maar als je zeker bent dat er geen verf af is, dan kan je proberen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: hoe lakschade verwijderen ?

        Meguiars heeft een hele rits producten :


        Wel gebruiken op eigen verantwoordelijkheid!
        Want als je met de compound te lang op dezelfde plaats wrijft kan je door eventuele glanslaag zitten.
        Anders : ga naar een carosseriebedrijf. Als het niet te erg is lossen ze dat op in 10 minuten.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: hoe lakschade verwijderen ?

          Is maar een idee maar zou dat niet lukken met een gom?

          Comment


          • #6
            Re: hoe lakschade verwijderen ?

            Dat moet via het aanrijdingsformulier aangegeven worden.

            Daar zijn we voor verzekerd.

            Je gaat toch niet zelf prutsen aan een nieuwe wagen om wat een ander je heeft aangedaan te ' herstellen ' ?

            Comment


            • #7
              Re: hoe lakschade verwijderen ?

              Moeilijk in te schatten zonder de schade te zien natuurlijk.
              Mogelijks geven we u dan ook geen correcte raad.

              Persoonlijk zou ik aanraden om dit onderling te regelen als hij wil en de kost het toelaat.
              Goedkoopst voor de andere en jij hebt geen schadegeval.

              Als eerste stap zou ik aan de garage of carrosserie vragen wat het zou kosten ... dan kan je nog beslissen.
              Is wat polish voldoende, dan gaan ze daar niet veel voor vragen.

              Uw wagen is wit, dus vermoedelijk geen metaalkleur?
              Let op met polish want niet metaalkleuren zijn gevoeliger bij verkeerd gebruik.
              Last edited by VerSeg; 12 juli 2016, 01:59. Reden: Ingekort
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: hoe lakschade verwijderen ?

                Niet onmiddellijk polijstproducten gebruiken probeer eerst met een wax. Te koop bij alle garages, Auto5 etc. Aanbrengen met zuivere watten, en opblinken; zo krijg je verbazend veel weg.

                MAAR: enkel te gebruiken op een zuiver oppervlak, anders wrijf je krassen in de lak. Als dat niet helpt, vraag het eens bij een garage of carrosserie.

                Comment


                • #9
                  Re: hoe lakschade verwijderen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Het is gebeurd Onze 3 maand oude wagen heeft lak schade....Ik heb wel de gegevens van de veroorzaker, ik kwam net aan mijn wagen als het zich voorgedaan heeft. Deze kan het eventueel in zijn familiale steken.

                  mir
                  Waarom zou je hieraan zelf aan beginnen als je de veroorzaker kent?

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe lakschade verwijderen ?

                    Ja eigenlijk heb ik geluk gehad dat ik net aan mijn wagen kwam. Ik heb het niet zien gebeuren maar zag die chauffeur naar mijn portier kijken. Hij ging het eerst nog ontkennen maar toen ik hem vroeg zijn portier terug te openen en hij zag dat dit overeen kwam met de plek waar de schade is was het al van ik ga niet discussiëren en heeft hij zijn gegevens achter gelaten. Had ik 2 min later aan mijn auto geweest was de vogel al gaan vliegen.
                    Nu deze morgen naar de garage gereden en daar hebben ze de raad gegeven om zo iets met een ontvetter er af de vrijven. Ze hebben het met remreiniger wurth en een doek af gekregen. Dus misschien een tip voor als je ook zo iets voor hebt.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe lakschade verwijderen ?

                      De verf (niet te diepe krassen ook) van de andere wagen verwijderen met "Commandant 4" volgens handleiding.
                      Daarna polieren met uw gebruikelijk product.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoe lakschade verwijderen ?

                        Toch oppassen met remmenreiniger - is een zeer aggressief produkt.

                        Overigens, als je ooit het omgekeerde wil bereiken, en autolak wil verwijderen: remvloeistof

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoe lakschade verwijderen ?

                          In het vervolg altijd aangifte invullen ter plaatse en overeenkomen dat je deze enkel gebruikt indien nodig.
                          Nadien weggooien kan nog altijd zolang deze niet bij de verzekering is.
                          Meestal willen ze nadien geen aangifte meer doen als ze eens nagedacht hebben over wat het hun gaat kosten.
                          Is veiligste manier.
                          Nu kom je er goed vanaf, maar kon evengoed duurder uitvallen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: hoe lakschade verwijderen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            In het vervolg altijd aangifte invullen ter plaatse en overeenkomen dat je deze enkel gebruikt indien nodig.
                            Nadien weggooien kan nog altijd zolang deze niet bij de verzekering is.

                            Meestal willen ze nadien geen aangifte meer doen als ze eens nagedacht hebben over wat het hun gaat kosten.
                            Is veiligste manier.
                            Nu kom je er goed vanaf, maar kon evengoed duurder uitvallen.
                            Ooit zo gedaan en profijt gemaakt (en de veroorzaker zijne BM bleef dezelfde) was ook op een parking en wat meer dan een kras...
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: hoe lakschade verwijderen ?

                              Direct een aanrijdingsformulier invullen. Mensen moeten maar eens opletten en hun verantwoordlijkheid opnemen..
                              Life through a lens..

                              Comment

                              Working...
                              X