Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoomlens voor Sony A6000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telezoomlens voor Sony A6000

    Goedemorgen,

    Wij zijn ben de trotse bezitters van een Sony A6000 met als lens een Sony Zeiss 16-70mm f4. Nu wij inmiddels de smaak van het fotograferen flink te pakken hebben, willen we ons assortiment uitbreiden met een telezoomlens. Omdat wij graag in de natuur fotograferen - vogels etc. - zou een hoog brandpuntafstand wenselijk zijn. Zelf zaten we te denken aan de Sony FE 70-300mm f/4.5-5.6 G OSS objectief, maar zijn er wellicht ook (vergelijkbare) alternatieven? Bijvoorbeeld een Tamron SP 150-600mm F5-6.3 DI USD Sony met een LA-EA4 adapter?

    Groet,
    Jurgen

  • #2
    Re: Telezoomlens voor Sony A6000

    Het is allemaal niet onmogelijk, maar een a6000 is echt wel een klein toestelletje om aan een telezoom te hangen.
    Ik heb die 70-300 wel al eens met een a7 gezien, en dat is nog net te doen. Zo een 150-600 lijkt mij problematisch in combinatie met de a6000... maar misschien is dat persoonlijk.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Telezoomlens voor Sony A6000

      De a6000/6300 is idd een klein en licht toestelletje, maar de standaard Grip is IMHO de beste van alle systeemcamera's.
      Ma ja... zoals Pieter al zei... persoonlijk.. het voelt heel anders aan dan bv een 7DII met gelijkaardige telelens.

      Wat de Tamron betreft in combinatie met de a6000 en adapter denk ik dat je wel snel antwoord zal krijgen door één van de leden hier.
      Ik heb niet genoeg ervaring met Sony camera's om mij daarover uit te spreken.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Telezoomlens voor Sony A6000

        Ik gebruik de FE 70-200 met veel gemak in combinatie met een a6000 (met LCS-EBC case). Balans met de lens is geen probleem. Je balanceert de lens op je linkerhand, de rechterhand gebruik je vooral voor camerabediening.

        De FE 70-300 gaat qua gewicht en omvang weinig verschillen, dus moet ook perfect werken. Eigenlijk is de verhouding lens/camera niet wezenlijk verschillend van wat je bv. met a77 + 150-600 krijgt.

        a6000 met 150-600 is een ander paar mouwen natuurlijk. Hoewel ik wel eens een wildlife fotograaf bezig gezien heb met toen nog een Nex-7 en Sony 500/4 (op statief)... Raar zicht, maar met prachtige resultaten. Dit is natuurlijk niet echt een oplossing die tot een dagtochtje uitnodigt .

        Mogelijk interessant alternatieven, telkens met LA-EA2 of -4, maar niet allemaal zoom :

        - Minolta/Sony 500/8: de kleinste 500mm met degelijke beeldkwaliteit die je kan vinden. Dit is wel een spiegellens, met o.a. de typische donut-weergave van onscherpe highlights.
        - Minolta 100-400:
        - Minolta 400/4.5 G: af en toe te koop voor €1200 à 1300... Hierbij past een Minolta 1.4 APO converter waarbij beeldkwaliteit en AF behouden blijven. Idem voor de Minolta 300/4 G, maar die is veel goedkoper te vinden.
        - Sony 70-400 (I of II): beide zijn toplenzen (a-mount wel...), type II heeft nog net iets snellere AF, maar type I was al uitstekend.
        Last edited by K-2; 11 juli 2016, 19:26.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Telezoomlens voor Sony A6000

          Allen,

          Hartstikke bedank voor de leerzame feedback en adviezen. Ik neig aan de slag te gaan met de FE 70-300. Waar ik wel in geïnteresseerd ben, is of de 70-400 met LA-EA2 of 4 'snel' genoeg is. Heb vandaag de Tamron 150-600 getest, maar dat viel qua snelheid tegen.Wat denk jij K-2 van de 70-400 met adapter ? Zal dit werkbaar zijn?

          Als ik het goed heb begrepen, heb ik dan wel geen beeldstabilisatie, maar wellicht is de AF wel lekker snel.
          Last edited by jte71; 11 juli 2016, 20:08.

          Comment


          • #6
            Re: Telezoomlens voor Sony A6000

            De 70-400 met adapter zal wel trager zijn dan een FE 70-200 of 70-300. Voor wat ik doe nog wel snel genoeg, maar misschien niet altijd als je er vogels in vlucht of F-16's mee wil gaan vastleggen.
            Met een A77 of A77-II werkt die 70-400 pas optimaal.

            Met de a6000 idd ook geen beeldstabilisatie, met een A7-II dan weer wel...

            Ik denk dat ik persoonlijk voor de FE 70-300 zou gaan.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Telezoomlens voor Sony A6000

              Bedankt K-2. We gaan voor de Sony 70-300 en sparen nog even door voor een Sony A7-xx

              Comment


              • #8
                Re: Telezoomlens voor Sony A6000

                Sterk plan
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment

                Working...
                X