Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Praying for hope

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Praying for hope

    Straatportretje van een bereidwillige passant.










    100 mm - 1/250 sec. - f/4.0 - iso 100 - off camera speedlight met grid

  • #2
    Re: Praying for hope

    Zeer Mooie ! Merci v d passant ! :-)

    Grtn Thierry

    Comment


    • #3
      Re: Praying for hope

      Prachtige foto, heel mooie lichtinval, goed gezien.
      Mooi werk vn fotograaf en passant.

      Comment


      • #4
        Re: Praying for hope

        amaai, speedlight met grid moet ik ook precies eens proberen. Zeer mooi licht (en pose). Hebben toevallige passanten altijd een soort SM-behaatje aan? (Het staat wat in contrast met de nogal serene pose)

        Comment


        • #5
          Re: Praying for hope

          Oorspronkelijk geplaatst door zeau Bekijk bericht
          Hebben toevallige passanten altijd een soort SM-behaatje aan? (Het staat wat in contrast met de nogal serene pose)
          Van SM ken ik niets af, wat ik wel weet is dat dit een ontzettend lieve persoon was (alsook haar vriend die haar vergezelde) en zij meteen toestemde toen ik haar aansprak. Vooral haar mooi kapsel sprak mij aan.

          Comment


          • #6
            Re: Praying for hope

            Amaai das mooi zeg.
            Respect dat je dit klaar krijgt op straat met een wildvreemde.
            Ik zou het al niet durven om iemand hiervoor aan te spreken.

            Ik zou je wel eens bezig willen zien. Loop je dan gewoon rond op straat op zoek naar een geschikt persoon, of sta je ergens op wacht?
            En wordt je niet vaak afgewezen? Hoeveel tijd heb je nodig gehad om deze dame zo mooi op beeld te krijgen?
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Praying for hope

              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
              Ik zou je wel eens bezig willen zien. Loop je dan gewoon rond op straat op zoek naar een geschikt persoon, of sta je ergens op wacht?
              En wordt je niet vaak afgewezen? Hoeveel tijd heb je nodig gehad om deze dame zo mooi op beeld te krijgen?
              Normaal gezien zoek ik eerst een goede achtergrond en wacht ik tot ik een geschikte persoon zie wandelen. Ik probeer dan wel strategische plaatsen kiezen waar veel volk komt, mijn ervaring leert dat ik anders vaak mijn tijd aan het verliezen ben.

              Ditmaal had ik mijn fotorugzakje bij, een draagbaar lichtgewicht lampstatief, monopod en een uitklapbaar softboxje en was ik gewoon zonder plan aan het rondwandelen. Toen ik door de plantentuin in Antwerpen slenterde viel de dame mij op door haar mooi (roze) kapsel. Omdat ze op het gras lag met haar vriend, op een dekentje met allerlei spullen, wist ik dat ze niet onmiddellijk zou weggaan en heb ik eerst een kleine voorbereiding gemaakt alvorens haar aan te spreken, ondermeer door een geschikte plaats te zoeken in de plantentuin, in dit geval een donker plekje in de schaduw, de instellingen van de camera al even te checken, ... Vervolgens heb ik het gewoon vriendelijk gevraagd. Het opstellen van het statief, speedlight en het nemen van de foto's heeft maximaal 10 minuten geduurd. Niet iedereen wil natuurlijk meewerken, maar er loopt volk genoeg rond in een grote stad, en ik ben altijd verrast hoe vlug mensen bereid zijn om mee te werken.

              Comment


              • #8
                Re: Praying for hope

                Heel knap - en nog meer na het lezen van je uitleg
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Praying for hope

                  Thx voor de uitleg!
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Praying for hope

                    Mooie foto ! Je beheerst duidelijk je belichting ( hier zou ik meer dan 10 minuten voor nodig hebben ).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Praying for hope

                      Knappe opname, en ik weet dat donkere mensen fotograferen niet zo evident is om de juiste belichting te hebben...
                      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Praying for hope

                        Knap portret, subliem van licht, schitterend van uitdrukking, kortom
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Praying for hope

                          Die jongedame heeft dan wel veel aanleg voor het poseren. Erg goed gedaan al vind ik het licht op haar gelaat ietsje te fel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Praying for hope

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Knap portret, subliem van licht, schitterend van uitdrukking, kortom
                            Helemaal mee eens.
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Praying for hope

                              Merci allemaal.

                              Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                              Die jongedame heeft dan wel veel aanleg voor het poseren. Erg goed gedaan al vind ik het licht op haar gelaat ietsje te fel.
                              Het is nergens overbelicht in het gelaat, al begrijp ik je opmerking wel hoor. Omdat het vlug moest gaan heb ik met ETTL gewerkt, waarbij ik vreemd genoeg de belichting tot bijna 2 stops moest bijsturen omdat de flash gewoon te fel was op haar gelaat.

                              Comment

                              Working...
                              X