Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie nam klanten service van Foto Bastiaens over ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie nam klanten service van Foto Bastiaens over ?

    Ik kocht iets minder dan 2 jaar geleden een Canon 6D bij Foto Bastiaens.
    Zoals de meesten hier wel weten is de winkel er inmiddels mee gestopt.
    Echter krijg ik vandaag zowel Err 20 als 30 op het display als ik een foto neem (speigel en shutter probleem blijkbaar).

    Ik deed wat zoekwerk in verband met garantie bij stopzetting activiteiten. Blijkbaar blijft de wettelijke garantie van toepassing.
    Deze kan eventueel overgenomen worden door een andere winkel of de fabrikant.

    Ik herinner mij dat op de site van Bastiaens 2 winkels werden vermeld die de service zouden overnemen (ik ga er even vanuit ook de garantie).

    Weet iemand van jullie welke die 2 winkels waren ? (de site is niet meer actief, en ik vind het papiertje even niet terug, net als de mail).
    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

  • #2
    Re: Wie nam klanten service van Foto Bastiaens over ?

    Kijk hier een keer en je vindt misschien een antwoord op uw vraag.

    Foto Bastiaens
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: Wie nam klanten service van Foto Bastiaens over ?

      Ik hoop dat ik niet uit mijn nek klets.
      Maar als ik het goed heb werkt Canon met een garantiesysteem voor heel europa of zelfs wereldwijd.
      De vraag is natuurlijk waar je die dan moet binnen brengen zodat je geen kosten moet maken.

      Je zou hier eens kunnen gaan luisteren:


      op hun site lees ik:
      "Import, verkoop en dienst na-verkoop van fotokopieermachines, telekopieerapparaten, printers, rekenmachines, archiveringssystemen, fototoestellen en video-camera's, videoprojectoren,... "

      Laat ons weten hoe het verlopen is.
      Is altijd handig om te weten als die vraag nog eens komt.
      Veel succes.

      Comment


      • #4
        Re: Wie nam klanten service van Foto Bastiaens over ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
        Kijk hier een keer en je vindt misschien een antwoord op uw vraag.

        Foto Bastiaens
        Bedankt, maar had de bewuste artikelen al gelezen.
        Ze kondigen het einde aan, echter de namen van beide winkels zijn maar na de sluiting bekend gemaakt.

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Ik hoop dat ik niet uit mijn nek klets.
        Maar als ik het goed heb werkt Canon met een garantiesysteem voor heel europa of zelfs wereldwijd.
        De vraag is natuurlijk waar je die dan moet binnen brengen zodat je geen kosten moet maken.

        Je zou hier eens kunnen gaan luisteren:


        op hun site lees ik:
        "Import, verkoop en dienst na-verkoop van fotokopieermachines, telekopieerapparaten, printers, rekenmachines, archiveringssystemen, fototoestellen en video-camera's, videoprojectoren,... "

        Laat ons weten hoe het verlopen is.
        Is altijd handig om te weten als die vraag nog eens komt.
        Veel succes.
        Je hebt 2 soorten garantie, de wettelijke en de contractuele.
        De verkoper geeft je steeds 2 jaar zoals bij de wet voorzien.
        De fabrikant of de verkoper kan een extra garantie bieden die korter of langer is. Dit is bij Canon het geval, wat wij de fabrieksgarantie noemen. Echter deze is maar 1 jaar voor hun reflex toestellen.

        Nu ik ga morgen persoonlijk langs bij Tech Repair in Bergen op Zoom. In België is geen officieel repair center van Canon. Ik zal proberen zoals de Nederlanders dat noemen coulance aan te vragen. Ik mag er toch van uitgaan dat een shutter 100000 clicks mee moet gaan, en dus niet op minder dan 20000 clicks en nog geen 2 jaar het begeeft.

        Ik heb trouwens meerdere posts gevonden waar mensen zeggen dat hun shutter buiten de garantie periode gratis werd hersteld bij een laag aantal clicks.
        Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

        Comment


        • #5
          Re: Wie nam klanten service van Foto Bastiaens over ?

          Even een update voor degene die ooit in gelijkaardige situatie terecht komen.

          Ik heb mijn toestel persoonlijk binnen gedaan bij Tech Repair in Bergen op Zoom, om te vermeiden dat een winkel extra kosten zou aanrekenen.
          Ik heb wel anderhalve maand moeten wachten (vermoedelijk door de vakantieperiode) maar mijn toestel werd netjes onder garantie hersteld op vertoon van mijn factuur.
          Ik vreesde er wat voor gezien Canon volgens hun site maar 1 jaar geeft, maar sensor, shutter en nog een onderdeel werden gratis vervangen zonder enige discussie.
          Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

          Comment


          • #6
            Re: Wie nam klanten service van Foto Bastiaens over ?

            Je moet eens kijken wie de 2 zaakvoerders zijn bij Art & Craft Eentje heeft een bekende achternaam

            Comment

            Working...
            X