Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hele scherpe aanloopkat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Hele scherpe aanloopkat

    Bij het fotograferen van een gezin zwanen kwam de aanloopkat van het huis waar ik woon ook even kijken en begon mijn hoofd kopjes te geven.
    Na haar even wat aandacht gegeven hebben ging ze er weer prinsheerlijk bij liggen en besloot ik van haar een foto te maken.

    EOS 6D
    100m f2

    1/640ste
    f2
    ISO 200



    Ik ben persoonlijk niet helemaal tevreden met het witte, overbelicht overkomende puntje van haar neus. Hoewel het histogram geen overbelichting laat zien ziet het er toch niet echt mooi uit.

  • #2
    Re: Hele scherpe aanloopkat

    Toch een mooi portret, ik had het waarschijnlijk niet eens opgemerkt als je het niet zelf had gezegd.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Hele scherpe aanloopkat

      Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
      Ik ben persoonlijk niet helemaal tevreden met het witte, overbelicht overkomende puntje van haar neus. Hoewel het histogram geen overbelichting laat zien ziet het er toch niet echt mooi uit.
      Ziet er toch uit alsof dat zeker te redden valt in de raw-convertor. Je werkt toch in raw formaat ?
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Hele scherpe aanloopkat

        Ik werk inderdaad in RAW en ik heb de hooglichten al een stuk teruggedraaid (uit m'n hoofd -26), maar het hielp niet echt, nog verder terugdraaien en de hele foto werd erg grauw (ik heb Photoshop Elements 14, ik heb wel eens gemerkt dat de RAW-converter van dat programma veel minder opties bevat dan die van de volledige versie van PhotoShop.

        Comment


        • #5
          Re: Hele scherpe aanloopkat

          Uw histogram is in elk geval mooi gevuld - en de foto is goed gelukt
          Peter
          mijn website : klik

          Comment

          Working...
          X