Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke objectieven aanschaffen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke objectieven aanschaffen?

    Ik zou graag men oude hobby terug willen gaan beoefenen ,op men vroegere lenzen ga ik geen staat meer maken niet goed van kwaliteit instap lensen en totaal veroudert.
    Het toestel waar ik naar toe wil gaan is nikkon of canon daar ben ik nog niet uit
    Ik fotografeer graag concerten,portret,sport outdoor en indoor,vogels enz
    later wil ik ook graag portet
    dacht aan een goede instap lens 2,8
    volgens een verkoper skoort sigma voor sport beter dan tamron,is dat waar?
    dacht aan een eerste lens 70-200 2,8 sigma is dit een goede keuze?
    is occasie een groot risico?
    droom ook van een 150 -600 sigma of tamron voor heel ver
    zou graag in die twee merken blijven kwa betaal baar heid en welke zou ik aan vullen kwa occasie voor portret
    alvast bedankt

  • #2
    Re: welke objectieven aanschaffen?

    Ge spreekt van portret en concerten dan zou ik zeker voor een FF toestel gaan.
    Dan maak je een goede keuze met een 135mm voor portret, een 70-200 voor concerten en sport en een 150-600 voor de vogeltjes, met misschien nog een X1.4 erbij.
    Een goede FF vind je veel in occasie een 135mm eveneens, een 70-200 is zeldzamer en een 150-600 is nog zeldzamer te vinden in occasie.
    Wat had je vroeger van toestel?
    Ik zou bij dit merk blijven dan indien mogelijk.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: welke objectieven aanschaffen?

      Ik ben het er mee eens LG maar het is wel een zeer duur voorstel wat je daar zet.
      Dacht dat het budget 1000 euro was, jij zit bijna aan 10.000 euro als je alles merkeigen koopt

      Er loopt nog een draadje van de zelfde TS
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

      Comment

      Working...
      X