Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwalitatief fotograferen in een kleinere ruimte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwalitatief fotograferen in een kleinere ruimte

    Als beginnend fotograaf lees ik steeds dat accurate belichting voor studio fotografie aan een min. van 5 meter lengte en 3 meter hoogte moet voldoen.
    Onderstaand filmpje toont het tegendeel aan alhoewel de framing misschien beperkter is. Ik vroeg mij af wat jullie mening was over deze vereisten en op wat er moet gelet worden indien men in een kleinere 'studio' wilt fotograferen?

    This is a simple look at how to shoot very basic corporate portraits. Subscribe to The Slanted Lens: https://www.youtube.com/theslantedlens?sub_confirmation=...

  • #2
    Re: Kwalitatief fotograferen in een kleinere ruimte

    In het filmpje zeggen ze dat je moet opletten voor reflecties van de muren.

    Volgens mij is met de juiste kennis en materiaal heel veel mogelijk,
    ook dingen waarvan velen zeggen dat het niet gaat, of niet goed is.

    Comment


    • #3
      Re: Kwalitatief fotograferen in een kleinere ruimte

      Hoe kleiner je ruimte hoe meer je tegen praktische beperkingen zal aanlopen.
      Je achtergrond moet ruimte tot je model.
      Het model moet ook wat ruimte wil je leuke poses doen of met meerdere personen werken.
      Jij hebt ook wat ruimte nodig want je wil niet vlak voor je model staan.
      Dan is er nog de belichtingsinstallatie waar je al eens wat mee wil varieeren.
      Neemt allemaal plaats in.

      De studio waar ik in werk is ongeveer 8 op 5 op 3 hoog. En dat is zeker niet te groot.
      Hou ook rekening dat je nog plaats wil voor makeup tafel, een zithoekje, kleedhoekje, douche, toilet en ergens nog een rommelhoekje.

      Ooit heb ik eens een "thuisstudio" gemaakt bij een klantje en daar moest ik werken in een ruimte van 3,5 breed, 3 hoog en 4 diep.
      Dat was toch verdomme krap hoor.
      Last edited by buurmanBert; 3 augustus 2016, 23:24.

      Comment


      • #4
        Re: Kwalitatief fotograferen in een kleinere ruimte

        Je hebt dezelfde vraag al in Algemeen gesteld.
        http://forum.belgiumdigital.com/f6/b...te-534988.html

        BTW: in het filmpje wordt er gefotografeerd in een vergaderzaal van ongeveer 4 op 8 op ik schat 2,5 tot 3 meter hoog
        Last edited by zunoel; 9 augustus 2016, 07:30.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment

        Working...
        X