Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony rx100II beschermlaag scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony rx100II beschermlaag scherm

    Hoi,
    Na lang nadenken heb ik de Sony rx100II gekocht. Ik heb ook een glazen screenprotector erbij gekocht. Nu ben ik vergeten vragen of er op het schermpje een plastiek laagje zit of niet dat er eerst af moet, dus zo'n laagje dat ze er op doen in het fabriek om te beschermen in de doos. Ik kan niet duidelijk zien of er al dan niet iets op zit, en wil geen domme dingen doen, dus weet iemand van jullie het?
    Groetjes

  • #2
    Re: Sony rx100II beschermlaag scherm

    Ik dacht dat er zo een plastic filmpje op lag. Maar dat zou je toch duidelijk moeten zien.
    Een bescherming is zeker geen overbodige luxe. Ik heb de mijne tweedehands gekocht en er zaten al een paar krassen op. Op zich ondermaats van Sony, want ik heb nog nooit beschermfolie of iets dergelijks gebruikt op al mijn andere toestellen, en heb ook nog nooit krassen gemaakt. Het scherm is erg gevoelig, vind ik. En ik spring nochtans heel voorzichtig om met al mijn materiaal.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Sony rx100II beschermlaag scherm

      Inderdaad dat beschermlaagje moet je duidelijk zien en kunnen verwijderen...ikzelf heb ook zo een glazen screenprotector gekocht toenertijd en die beschermt echt wel goed want zoals PieterG. aangaf zijn de Sony schermen nogal gevoelig voor kraasen.
      Proficiat met je aankoop is echt een klein wonder. Zeer mooie beeldkwaliteit!

      Grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Sony rx100II beschermlaag scherm

        Sony verkoopt een plastic schermprotector voor een dik tientje, Sony part PCK-LM15 ... bij mijn weten moet men van de camera niets af halen ... 'k zou trouwens niet weten wat, zonder de boel grondig de nek om te wringen.

        & FWIW ?? ik heb die voor de A6000 ook gekocht, géén geld en het werkt perfect. Beschadigd ? koop gewoon een nieuw.

        Comment

        Working...
        X