Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miss Joke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Miss Joke


    Miss Joke van "The Jokes"
    Is eigenlijk concertfotografie - maar omdat er hier efkes geen micro in beeld is vond ik deze hier nog wel passen.



    mijn website : klik

  • #2
    Re: Miss Joke

    Frustrerend als niemand de moeite neemt om een reactie te plaatsen, positief of negatief. Oplossing is om te kijken op welk forum wél op jouw foto's wordt gereageerd...
    Wat deze foto betreft krijg ik een indruk van ruis in de foto die op mij storend overkomt. Misschien dat verhoging van het kontrast en over het algemeen donkerder weergave daar wat aan kan verbeteren. De lichtstralen komen dan ook wat beter uit.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

    Comment


    • #3
      Re: Miss Joke

      Ik volg wat betreft de helderheid van deze foto, iets donkerder zou volgens mij beter zijn.
      Diagonle stralen zijn een mooie meerwaarde, en zouden dan ook beter uitkomen.

      Comment


      • #4
        Re: Miss Joke

        De exif geeft iso 6400, 1/200 seconde. Nou begrijp ik de ruis, je zult de foto ook nog wel 'opgelicht' hebben. Met 1/50 seconde had je voldoende gehad aan iso 1600, ruis weg, maar wel meerdere opnamen nodig om die ene scherpe er uit te krijgen...
        Tis maar een idee....
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: Miss Joke

          Ik vind dat er een groene waas over het gelaat en bovenkant hoofd ligt.
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Miss Joke

            Toch nog efkes melden dat deze opname tijdens een optreden gemaakt is en niet in de studio.
            De lichttoestanden op concert zijn heel variabel - spot aan, spot uit, ...
            Soms krijg je stroboscopisch licht ...
            Ik werk meestal op ISO automatisch - want die instellingen kan je niet volgen.
            Ik vermoed dat hier tussen de meting en het afdrukken er een hoop licht is bijgekomen - wat bovenstaande foto heeft opgeleverd
            Vind persoonlijk dat er veel sfeer inzit - die is in mijn ogen belangrijker dan wat ruis
            En de witbalans ja - die zal op concert zelden juist zijn.
            Maar ik ben wellicht de enige hier die dat vind
            Dank voor de comments
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Miss Joke

              Liever iets hoger in iso gaan dan zoals gesuggereerd op 1/50s werken en dan zien of er een bruikbare tussen zit zou ik zeggen. Bij een optreden heb je ook maar 1 kans dat moment te hebben.


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

              Comment

              Working...
              X