Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verscherpte veiligheidsmaatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verscherpte veiligheidsmaatregelen

    Ik stel me de laatste tijd toch enkele bedenkelijke vragen ivm de verhoogde veiligheidsmaatregelen. Vooral vb op de luchthaven.

    Afgelopen maand heb ik de vlieger naar Spanje genomen, met Brussels Airlines vanuit Zaventem.

    Tijdens de controle werd enkel mijn ticketje gescand, en bij het boarden ook... Niemand die me achter mijn identiteitskaart vroeg.
    Idem voor de terugvlucht.

    Akkoord, wanneer je online boekt, moet je je id-kaart gegevens ingeven, die (mag ik hopen) in een achterliggende databank gecheckt worden om te zien dat je niet op een blacklist staat.
    Nu goed, stel dat ik met de id-kaart van mijn broer, of van een vriend boek, dan lukt dat ook perfect en kan ik reizen.

    Bij het boarden kijkt men wel even naar je ticket, zodat men ziet dat je eruit ziet als een Janssens of een Petrucci, of dat het geslacht klopt met de persoon die voor hun staat. Maar een identiteitsbewijs? Vreemd genoeg niet.
    Ook bij Ryanair ben ik nog nooit gecontroleerd geweest vroeger op Charleroi, maar dat vond ik normaal, Ryanair-budget-controles.

    Je kan nu wel beginnen zagen over Schengenlanden, maar dan nog vind ik het vreemd dat er geen scherpere controle is, zeker na de aanslagen.

    Ook voor als je met de trein naar London gaat, Eurostar naar een niet-Schengenland, wordt het vervoersbewijs gescand ter controle, en bij de douane kijkt men even naar je id-kaart, maar men verifieerd dat niet met de naam die op je vervoersbewijs staat. Daar heb ik al meermaals op gelet omdat ik geregeld weleens naar London ga.

    Vreemd toch...
    Iemand die het land wil ontvluchten kan dit dus perfect per vliegtuig doen, met behulp van een id-kaart die hij even 'leent' van iemand om te kunnen boeken.

  • #2
    Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

    Ge kunt ook in eender welke auto stappen als passagier.
    Hoogstens krijgt de chauffeur toevallig eens een controle van zijn papieren.
    Het is gewoon onmogelijk iedereen in detail te controleren zonder de wereld op zijn kop te zetten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ge kunt ook in eender welke auto stappen als passagier.
      Hoogstens krijgt de chauffeur toevallig eens een controle van zijn papieren.
      Het is gewoon onmogelijk iedereen in detail te controleren zonder de wereld op zijn kop te zetten.
      Da's waar natuurlijk.

      Ik vond het gewoon bizar, een hele heisa omwille van verscherpte veiligheidsmaatregelen, dus ik dacht: beter op tijd zijn, ik verwachtte strengere controle.
      Niet dus. Enfin, integendeel.

      Comment


      • #4
        Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

        'k vind het toch nog steeds een vreemd gegeven.
        Een normaal persoon kan tickets boeken op zijn naam, doorgeven aan een malafide kennis die op de blacklist staat, en daardoor niet gecontroleerd wordt.

        't zal wel allemaal aan mij liggen.
        Maar het land hoeft daarom niet op zijn kop te staan als ze deftige beveiliging invoeren zoals in andere luchthavens als in Amerika, waar ik wel gecontroleerd werd en daar helemaal niet lang moest aanschuiven. Dat verloopt gewoon vlot, mensen zijn dat ook snel gewoon hoor.

        Voor Eurostar controleren ze je ID, en dat is ook geen probleem toch, waarom kan dat voor de luchthaven niet?

        Comment


        • #5
          Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

          Een controle op je abonnement van de lijn wordt strenger uitgevoerd LOL.
          Pasje, alles moet je voorleggen en net niet je broek af doen om te bewijzen welk geslacht je hebt LOL.

          Comment


          • #6
            Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Ik stel me de laatste tijd toch enkele bedenkelijke vragen ivm de verhoogde veiligheidsmaatregelen. Vooral vb op de luchthaven.

            Afgelopen maand heb ik de vlieger naar Spanje genomen, met Brussels Airlines vanuit Zaventem.

            Tijdens de controle werd enkel mijn ticketje gescand, en bij het boarden ook... Niemand die me achter mijn identiteitskaart vroeg.
            Idem voor de terugvlucht.
            .................................................. .................................................. ...
            Je zal er uitzien als een braaf manneke.
            De mensen die checken hebben ook "ervaring" en hun gewoontes. Als je er onguur zou uitzien zal je dat anders beleven.

            Lang geleden moest ik voor mijn job regelmatig de Duits/Zwitserse grens over met de auto.
            In 95% van de gevallen werd ik niet tegengehouden als ik alleen was. Traagjes met de auto voorbijrijden en ze keken gewoon even naar mij+de auto en ze lieten me door. (Richting Zwitserland )
            Telkens als mijn collega erbij was moesten we stoppen, koffer open doen, valies open doen, onder de zetels kijken en soms de achterbank er uit.
            Commentaar van mijn collega : dat is toch altijd hier.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Je zal er uitzien als een braaf manneke.
              De mensen die checken hebben ook "ervaring" en hun gewoontes. Als je er onguur zou uitzien zal je dat anders beleven.

              Lang geleden moest ik voor mijn job regelmatig de Duits/Zwitserse grens over met de auto.
              In 95% van de gevallen werd ik niet tegengehouden als ik alleen was. Traagjes met de auto voorbijrijden en ze keken gewoon even naar mij+de auto en ze lieten me door. (Richting Zwitserland )
              Telkens als mijn collega erbij was moesten we stoppen, koffer open doen, valies open doen, onder de zetels kijken en soms de achterbank er uit.
              Commentaar van mijn collega : dat is toch altijd hier.
              Oei, dan heb ik meer dan waarschijnlijk een boeventronie.
              Als er al eens eentje uit de rij gehaald wordt, dan is het den dezen.
              Al verschillende keren meegemaakt op luchthavens allerhande, zelfs bij de grenscontrole in Gibraltar, en nog dichter bij de grenscontrole op Jersey (gewoon twee keer uit een lange rij geplukt).

              Toen wij eens in het Zwarte Woud verbleven gingen wij op daguitstap naar de waterval in Schafhausen, en bij het binnenrijden van Zwitserland bij de douane aan de kant, en gans de auto ondersteboven gehaald... maar dat kan ook te maken gehad hebben met het feit dat ik mijn autodeur tegen zijn schenen had gezwierd (heel klein beetje opzettelijk) toen hij naar mijn 'papieren' vroeg. Mijn jas lag namelijk in de koffer. Deze liet ons dan nog een halfuurtje in de auto wachten terwijl hij met onze paspoorten in een kantoortje verdween.

              Ook eens bij de grensovergang Italië-Zwitserland bij een uitstapje van de Aostavallei over de Grote Sint Bernhardpas naar Zwitserland. Op de terugweg aan de douane werd de ganse auto doorzocht.
              Maar misschien had dit te maken met het feit dat, toen wij op de heenweg naar Zwitserland aan de controlerende douanier gezegd had dat we goedkope benzine gingen tanken in Zwitserland omdat ze in Italië veel te duur was. Dat was mijn antwoord op zijn vraag of de Belgen op weg waren naar huis na een vakantie in Italië.
              Een paar uur later op de terugweg naar onze verblijfplaats in Aosta, dezelfde douanier herkende blijkbaar onze auto/mij.... hadden we prijs.

              Nu weet ik tenminste hoe het komt dat ik op luchthavens ook dikwijls prijs heb.

              En sedert een paar jaar heb ik elke keer prijs op om het even welke luchthaven, nl. door mijn knieprothese... altijd uit de rij en manuele controle met dat detectording.
              Ik had een attest van de docter in een viertal talen, maar dat interesseert hen niet, ik heb het dan maar weggegooid.

              Ik kijk ook nooit vriendelijk (misschien zelf een heel klein beetje onvriendelijk) naar die gasten, misschien heeft dat er ook mee te maken.

              Maar ik maal er niet om, ik vind het zelfs een heel klein beetje leuk .
              Last edited by Guest17; 13 juli 2016, 14:05.

              Comment


              • #8
                Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                Je bent gewoon te oud om met zo'n verdachte hipsterbaard door het leven te gaan, Djivan.

                Comment


                • #9
                  Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Je bent gewoon te oud om met zo'n verdachte hipsterbaard door het leven te gaan, Djivan.
                  Tsja, anonymous, je kent dat toch...." Al die willen te kaap’ren varen, moeten mannen...enz".
                  En bovendien "Een kus zonder baard, is als een ei zonder zout"

                  Comment


                  • #10
                    Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    En bovendien "Een kus zonder baard, is als een ei zonder zout"
                    Moet ik onthouden.



                    Trouwens, gisteravond nog op de luchthaven geweest omdat ik iemand ben gaan afhalen met de trein en ik ging meehelpen bagage zeulen.
                    Nu hebben ze in het station ook een metaaldetector geplaatst voor als je op de luchthaven toekomt. (die stond er 2 weken terug nog niet)
                    Een kwartier extra aanschuiven omdat er net een hele trein toegekomen was.
                    Natuurlijk was er niet de plek voorzien, en moest iedereen zich in een bocht wringen, dat voor 1 mini lopende band, waar er maar 10 bakjes voorzien zijn om al je spullen in te steken.
                    En dan nog was ik daar een uur te vroeg. Gelukkig hebben ze daar ne Quick.

                    Comment


                    • #11
                      Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                      Die veiligheidsmaatregelen waren in Nice precies welkom geweest.😳
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                        Zo zie je maar hoe relatief al die verscherpte veiligheidsmaatregelen zijn
                        Als ze echt willen zoeken ze wel een andere oplossing ....

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                          Het is duidelijk dat we in een andere maatschappij leven.
                          We zullen moeten leren leven met de onzekerheden die we vroeger niet hadden.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                            En leren leven met de kritiek, smerige verwijten en de blaam die je naar het hoofd geslingerd krijgt als je het "probleem" benoemt.
                            Er is deze maand een goed boek uitgekomen daarover : Vrouw in het blauw - van Tania Kambouri. Een bestseller in Duitsland.
                            Last edited by Skitch; 11 augustus 2016, 11:23.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              En leren leven met de kritiek, smerige verwijten en de blaam die je naar het hoofd geslingerd krijgt als je het "probleem" benoemt.
                              Ik vraag me af wat je bedoelt met het "probleem"?

                              Comment

                              Working...
                              X