Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

    Disclaimer @moderators: Ik plaats deze link niet om bezoekers te genereren die krijg ik al genoeg via andere kanalen, Fujifilm heeft me ook niet betaald om publiciteit te maken. Ik denk dat mijn review interessant kan zijn voor veel lezers hier.

    Vandaag is het X-DAY, voor mij een dag waar ik lang naar uitkeek omdat ik al sinds begin april met een groot geheim in mijn cameratas zit
    De X-T2 is officieel aangekondigd vandaag, dat zullen jullie alvast gemerkt hebben via verschillende sociale media.

    Sinds april heb ik de X-T2 (pre-productie) in mijn bezit en die heb ik uitvoerig kunnen testen, alle resultaten en mijn mening kan je bekijken via www.fotofolio.be/fujifilm-xt2

    Ik sta natuurlijk open om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden, dus shoot!
    www.fotofolio.be

  • #2
    Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

    Bedankt, Tom!
    Jouw X-T2 video was de eerste die ik vandaag zag.

    De vraag die bij iedere X-gebruiker met ambitie voor "bewegende" fotografie brandt... kan deze AF zich al een beetje meten met een SLR?
    Mijn X-T1 is zowel in single point als zone AF te nerveus om een onderwerp goed te tracken, dus er zijn meer missers dan geslaagde shots. Een budget-SLR met matige lens doet het nog altijd beter. Jij hebt onder andere een rijdende fietser gefotografeerd. Kon je die correct tracken of ging die in en uit focus? Merk je een substantiele vooruitgang van de T1 naar de T2?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

      A preview of the Fujifilm X-T2, featuring sample images, 4K video and feature demonstrations. #NOTSPONSORED**********I have not received compensation in exch...

      Hier ook een mooie review van de X-T2

      grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

        ik gebruik dan eigenlijk altijd de zone-focus ipv single point. Dat levert (voor mij ! ) meer keepers op


        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Bedankt, Tom!
        Jouw X-T2 video was de eerste die ik vandaag zag.

        De vraag die bij iedere X-gebruiker met ambitie voor "bewegende" fotografie brandt... kan deze AF zich al een beetje meten met een SLR?
        Mijn X-T1 is zowel in single point als zone AF te nerveus om een onderwerp goed te tracken, dus er zijn meer missers dan geslaagde shots. Een budget-SLR met matige lens doet het nog altijd beter. Jij hebt onder andere een rijdende fietser gefotografeerd. Kon je die correct tracken of ging die in en uit focus? Merk je een substantiele vooruitgang van de T1 naar de T2?

        Comment


        • #5
          Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

          Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
          ik gebruik dan eigenlijk altijd de zone-focus ipv single point. Dat levert (voor mij ! ) meer keepers op
          Bij mij dus niet. Het is alsof de focus geregeld tussen de verschillende punten in de zone door schiet, zodat de AF opnieuw moet proberen te locken. Ik zie dat effectief gebeuren in de zoeker.
          Ik gebruik single point met maximale grootte van het vierkantje. (Zo moest je het ook doen voor de AF firmware update.)
          En ik druk het niet uit als "meer keepers" maar "minder missers"
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

            Met de nieuwe AF-C settings kan je verschillende types autofocus instellen.
            Je hebt ook de mogelijkheid om deze zelf aan te passen naar je eigen nood.

            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Met de nieuwe AF-C settings kan je verschillende types autofocus instellen.
              Je hebt ook de mogelijkheid om deze zelf aan te passen naar je eigen nood.

              http://www.fujifilm.com/products/dig...s/page_02.html
              Je ontwijkt dus de vraag van Pieter en vele anderen met dit antwoord.

              De vraag die bij iedere X-gebruiker met ambitie voor "bewegende" fotografie brandt... kan deze AF zich al een beetje meten met een SLR?

              Comment


              • #8
                Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                Als de X-T2 het op dat vlak even goed doet als de Sony A6300 dan is't goed.
                Dus ben ik best benieuwd naar het antwoord
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Als de X-T2 het op dat vlak even goed doet als de Sony A6300 dan is't goed.
                  Dus ben ik best benieuwd naar het antwoord
                  Wel inderdaad, ik wilde het niet zo direct uitdrukken als Geert, maar ik had op een ander soort antwoord gehoopt
                  Sony Alpha niveau zou mij erg gunstig stemmen
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                    Wel inderdaad, ik wilde het niet zo direct uitdrukken als Geert, maar ik had op een ander soort antwoord gehoopt
                    Sony Alpha niveau zou mij erg gunstig stemmen
                    Binnenkort weten we het wel van Lieven Coudenys, is dit weekend de camera gaan testen naar het circuit van Le Mans.

                    Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.
                    Last edited by Guest42; 9 juli 2016, 18:27.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Binnenkort weten we het wel van Lieven Coudenys, is dit weekend de camera gaan testen naar het circuit van Le Mans.

                      https://www.facebook.com/FotoCoudenys/

                      Ik weet niet of dat een goed beeld gaat geven over de AF capaciteiten van de X-T2.
                      Met de X-T10 die hetzelfde AF systeem heeft dan de X-T1, is zone-tracking doeltreffend voor auto's op lange afstand. Vanaf dat je snelle bewegingen moet uitvoeren met je camera om je object te volgen, of indien je object zelf ook snel van richting verandert is het andere koek.
                      Voorbeelden zijn....een hond die naar zijn bal springt, Vogels in vlucht, zaalsporten waarbij je op korte afstand zit waar ik aan de eerste plaats denk aan een basketspeler te tracken...enz...
                      Dit blijft voorlopig toch het domein van de betere DSLR.

                      Het blijft hard werken op dat vlak met een systeemcamera.. Gelijk welk systeem (ook M43)
                      Voor mij is het dikwijls pre-focussen en zorgen dat ik voldoende scherptediepte heb ....zoals bv bij basket een pre-focus doen op de basketring en van zodra de speler scoort (of juist in de buurt komt) ...dan afdrukken en liefst in burst mode.
                      Het kan mooie plaatjes opleveren maar is verre van ideaal.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Je ontwijkt dus de vraag van Pieter en vele anderen met dit antwoord.
                        Ik denk dat dit juist een heel duidelijk antwoord is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                          Dpreview geeft een antwoord op deze vraag: http://m.dpreview.com/reviews/fujifi...essions-review

                          Groeten

                          Peter

                          Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                            "Ik denk dat dit juist een heel duidelijk antwoord is."

                            ? Is dit een antwoord om zomaar iets te posten?.... Ik vind er niets duidelijks in...: waarom wordt er dan niet geantwoord op de vraag?
                            Wat ik meestal terugzie op de voorbeelden van de Fuji zijn stilstaande poses... ik vermoed
                            dat de meeste camera's in deze prijsklasse ondertussen wel kunnen wat deze Fuji kan met niet bewegende beelden.

                            Dus nog eens de vraag hoe het met de snelheid zit vergeleken met een DSLR..... wat mij weerhoudt over te stappen, ik vind het meest gebruikte argument i.v.m het
                            verschil in gewicht niet erg overtuigend, als er ook geen vergelijk mogelijk is omdat de camera veel te traag scherpstelt. Misschien daarom dat voor vele mensen een
                            smartphone genoeg is om foto's te maken?
                            Bij al die electronische snufjes stel ik me steeds weer de vraag wie dat allemaal gebruikt... als het onderwerp al lang verdwenen is voor die camera scherpgesteld heeft.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                              Kijk ook eens op : https://jonasraskphotography.com/201...m-x-t2-review/

                              Groeten

                              Peter

                              Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X