Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale videocamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale videocamera?

    Hallo allen,

    Ik ben op zoek naar een oplossing om een volledige route te kunnen traceren op beeld.
    In de eerste plaats dacht ik aan een digitale camera die ik in de auto kan plaatsen op het dashboard die de ganse trip registreert.
    Echter denk ik dat de ganse dag opnemen erg veel opslagcapaciteit zal vereisen. Waarschijnlijk te veel voor een gewone digitale videocamera.
    Een tweede probleem heb ik met de beelden nadien te controleren.
    Op de route heb ik misschien nadien een specifieke plaats die ik wil terugvinden. Ik wil dus bv. zoals men op google maps een adres kan invoeren naar de beelden van de locatie kijken.

    Bestaat er software die dit mogelijk kan maken? En die dan nog eens betaalbaar is ook?

  • #2
    Re: Digitale videocamera?

    dashcam met gps functie en waar je de loop-functie kan afzetten, ttz. geheugenkaartje vol = nieuw kaartje erin, dus liefst met een signaaltje als het kaartje bijna vol dreigt te geraken.

    Soit, maar een gedacht.

    Comment


    • #3
      Re: Digitale videocamera?

      Empe,

      Dacht aanvankelijk ook aan een dashcam, maar dacht dat deze enkel de beelden registreerden bij een incident. Dat er beelden bewaard werden met een in te stellen waarde voor het incident en waarde na het incident.
      En hoe werkt dan de GPS functie? Hoe kan ik deze bv. nadien opvragen?

      Comment


      • #4
        Re: Digitale videocamera?

        Oorspronkelijk geplaatst door rco484 Bekijk bericht
        ...........................
        En hoe werkt dan de GPS functie? Hoe kan ik deze bv. nadien opvragen?

        Screenshot
        Camera
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Digitale videocamera?

          Een dashcam laat je in een soort eeuwige loop draaien, kaartje bijna vol dan wordt dat gewoon overschreven met nieuwe data.

          Een tijdswaarde instellen vóór een ongeval lijkt mij straf .... als je wist dat er een ongeval ging gebeuren dan zou je dat toch vermijden ? Je bedoelt wellicht het inschakelen van de dashcam als de wagen stilstaat en dat de cam dan door een schok wordt uit zijn slaap gewekt en begint op te nemen.

          Comment


          • #6
            Re: Digitale videocamera?

            De waarden van Garmin vind ik niet op hun website.
            Een vergelijkbare camera van Sony, waar ook GPS informatie opgeslagen wordt, gaat in HQ kwaliteit +500 minuten beeld opnemen op een kaartje van 64GB.
            Dat is +8 uur aan beeld in 1920*1080 formaat aan 25 fps.
            Als je dan telkens je gaat tanken een kaartje verwisselt dan kom je niets te kort. Anders gaat de camera na +500 minuten de eerste beelden terug overschrijven.
            In VGA afmetingen kan je zelfs 2400 minuten opslaan. Dat is 40 uur.
            Dat is allemaal theoretisch hé. De praktijk is altijd anders. :-) Maar het verschil in opname tijd azal neit zoveel verschillen. Daarenboven is het type beelden ook bepalend.
            Veel drukke bewegende beelden in een stad zal meer geheugen vragen dan he filmen bij het doorkruisen van een saaie eentonige woestijn.
            De G-sensor zorgt ervoor dat de beelden van voor, tijdens en na de hoge g- krachten, bvb. bij een ongeval, bewaard op een afzonderlijk bestand. Zodat die niet overschreven worden.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Digitale videocamera?

              Skitch,

              Heb de Garmin eens nagekeken, maar blijkbaar zou het niet mogelijk zijn in de viewer om gericht te gaan zoeken op beelden.
              Er is m.a.w. geen mogelijkheid om bv. een adres of coördinaten in te geven om naar een bepaalde locatie te springen in het beeldmateriaal.
              Garmin zou 8 uur beeldmateriaal kunnen registreren op een kaart van 64Gb, maar is eveneens compatibel met een kaart van 128Gb.
              Gaat concreet over de Garmin Dash Cam™ 35.

              Ik zoek ook even verder naar de specificaties van de Sony camera.
              Hopelijk kan ik hiermee wel opzoekingen doen.
              Is wel essentieel om geen onnodig tijdverlies door opzoekingen te krijgen.
              De eindgebruikers op kantoor zal er uiteindelijk niet mee willen werken als het te omslachtig is.

              Comment


              • #8
                Re: Digitale videocamera?

                Dashware is niet dure software die dit doet, werkt oa met de gopro http://www.dashware.net/

                Comment

                Working...
                X