Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom 6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lightroom 6

    hallo, wanneer ik lightroom open en importeren foto's kies, opent links een kolom waar ik de bron moet selecteren (bij mij is dat een map op computer waar ik de raw bestanden naartoe laad vanuit Dpp)

    Ik selecteer de bron en alles gaat goed , wanneer ik nu de volgende keer (bv.volgende dag ) terug importeer, moet ik telkens de bronmap terug zoeken in de lange lijst van mappen.

    Is er een manier om (bv. in een voorkeur) , zodat wanneer ik wil importeren in de linkse kolom de bronmap al klaar staat in die kolom.
    Last edited by erikstaf; 7 juli 2016, 15:45.

  • #2
    Re: lightroom 6

    niemand een idee hoe ?

    Comment


    • #3
      Re: lightroom 6

      Kan ook anders, zo doe ik het:
      Ik zet de raw bestanden in een map waar ik ze wil -> dan rechtermuisklik openen in lr -> dan in lr gekomen neem je alles selecteren en klaar is kees...
      Ik vind dit behoorlijk makkelijk werken...

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: lightroom 6

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        Kan ook anders, zo doe ik het:
        Ik zet de raw bestanden in een map waar ik ze wil -> dan rechtermuisklik openen in lr -> dan in lr gekomen neem je alles selecteren en klaar is kees...
        Ik vind dit behoorlijk makkelijk werken...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        bedankt, ik neem aan dat dat met windows is maar ik werk met een Mac. Er moet toch een manier zijn om een gekozen map standaard te laten verschijnen in de linkse kolom tijdens importeren.

        Comment


        • #5
          Re: lightroom 6

          Waarom zou dit met een mac niet kunnen?

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: lightroom 6

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            Waarom zou dit met een mac niet kunnen?
            Goeie vraag... want toen ik vanochtend jouw antwoord las, dacht ik (Mac-ker): moet ik 'ns proberen, en raad 'ns wat: het was niet zo vanzelfsprekend.
            Als ik volg wat jij zegt, dan denk ik dat jij de map (folder) selecteert. Niet? Of de bestanden binnen in die folder?
            Alleszins, noch in het eerste geval (folder),

            noch in het laatste geval (bestanden) kreeg ik bij "Open with..." Lightroom te zien.



            Maar iets verder graven, en onderaan dat tweede menu, vind ik toch iets bruikbaars, nl. "Open with... Other", en dan kun je op zoek gaan naar Lightroom.
            Dat laatste heb ik niet meer geprobeerd, maar jouw oplossing zou wel eens kunnen werken.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: lightroom 6

              Dat laatste is idd hetgeen je moet doen (ook in windows)
              Volgende keer staat het er wel in dan

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: lightroom 6

                Is dit een oplossing, volgens Adobe

                https://helpx.adobe.com/lightroom/he...-pars_header_0


                Enable automatically importing photos

                Choose File > Auto Import > Enable Auto Import.

                Specify auto import settings

                Choose File > Auto Import > Auto Import Settings.

                In the Auto Import Settings dialog box, specify any of the following:
                Watched Folder

                Chooses or creates the watched folder where Lightroom detects photos to auto import. The folder you specify must be empty. Auto Import does not monitor subfolders in a watched folder.

                Destination

                Chooses or creates a folder where the auto-imported photos are moved into.

                File Naming

                Names the auto-imported photo. See Naming options.

                Information

                Applies Develop settings, metadata, or keywords to auto-imported photos.

                Select Standard from the Initial Previews menu to have Lightroom render previews of the imported photos rather than only using the embedded previews in the photo files. See Specify initial previews.

                Set up watched folders

                In the Auto Import Settings dialog box, click the Choose button next to Watched Folder.

                Navigate to the location you want and do any of the following:

                To create a watched folder, click Make New Folder and then overwrite New Folder to give the folder a name (Windows), or click New Folder (Mac OS), give the folder a name, and click Create.
                To select an existing watched folder, select the folder.
                Note:
                You can't choose an existing folder that contains photos as a watched folder.
                Click OK (Windows) or Choose (Mac OS).

                Comment


                • #9
                  Re: lightroom 6

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan Derweduwen Bekijk bericht
                  Is dit een oplossing, volgens Adobe

                  [.[/B]
                  nee, ik wil niets automatisch importeren , Ik wil alleen waneer ik lightroom open en importeren kies de afbeeldingen map al zien staan in de linker kolom , want nu krijg ik telkens de beginstructuur van mijn mappen te zien en moet ik telkens een paar keer doorklikken tot ik bij de juiste map ben .

                  Comment


                  • #10
                    Re: lightroom 6

                    Bedankt voor de antwoorden tot hiertoe maar oplossing is nog niet gevonden ?? Iemand een idee ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: lightroom 6

                      Heb je die suggestie van bulke41 (zoals ik verder geïllustreerd heb) geprobeerd?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: lightroom 6

                        Met de lightroom catalogus werkt deze methode maar deze catalogus krijg ik al te zien in de linker kolom wanneer ik lightroom open.
                        Maar wanneer ik dan 'foto's en video's importeren "doe krijg ik links de beginstructuur te zien van de mappen.
                        Ik wil direkt de doelmap te zien krijgen (zonder dat ik moet gaan graven naar de map in de linkerkolom) waar ik mijn rawfoto's heb opgeslagen. Dus in mijn situatie ; Hoofdmap (mijn bestanden) ; submap(afbeeldingen) met daarin submap Raw bestanden.(doelmap)

                        Comment


                        • #13
                          Re: lightroom 6

                          Ik zie het probleem; net zelf even geprobeerd (met een vrij ingewikkelde folderstructuur), maar bij afsluiten van LR en opnieuw opstarten, opnieuw Import kiezen... kun je de hele folderstructuur opnieuw beginnen zoeken en openklappen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: lightroom 6

                            Dit probleem heb je natuurlijk wanneer je foto's gaat toevoegen in LR.
                            Wanneer je deze direct rechtstreeks van je geheugenkaart gaat importeren heb je dit niet.
                            LR herkend de folders die door een camera wordt aangemaakt op een geheugenkaart en zal deze direct selecteren.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: lightroom 6

                              ik werk met windows, maar misschien dat het bij mac ook werkt.. Kan je niet naar de bepaalde map gaan en dan al je foto's selecteren (in de map zelf) en dan slepen naar lightroom library?
                              op die manier doe ik het

                              succes!

                              Comment

                              Working...
                              X