Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijdsverloop tussen aanvraag pensioen en bericht Pensioenkas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tijdsverloop tussen aanvraag pensioen en bericht Pensioenkas

    Ik wordt dit jaar 62 jaar en overweeg om in vervroegd pensioen te gaan vanaf 2017 of ....

    Vraagje aan degenen die recent met pensioen gegaan zijn: hoelang duurt het vooraleer je antwoord van de pensioendienst krijgt op je pensioenaanvraag?

    Dank bij voorbaat,

    Senn

  • #2
    Re: Tijdsverloop tussen aanvraag pensioen en bericht Pensioenkas

    één jaar voor de datum waarop je op pensioen wil gaan Senn. KLIK

    Comment


    • #3
      Re: Tijdsverloop tussen aanvraag pensioen en bericht Pensioenkas

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      één jaar voor de datum waarop je op pensioen wil gaan Senn. KLIK
      Beste dat weet ik wel maar wat ik zou willen weten is hoeveel tijd er reël verloopt vanaf het moment van de aanvraag pensioen tot het moment waarop je bericht krijgt van de Pensioenkas met goedkeuring pensioen.

      Thanks,

      Senn

      Comment


      • #4
        Re: Tijdsverloop tussen aanvraag pensioen en bericht Pensioenkas

        ik ben pas op pensioen en heb het 9 maand op voorhand aangevraagd, eerst wel via "mypenion.be" info gevraagd en binnen de 4 weken antwoord.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Tijdsverloop tussen aanvraag pensioen en bericht Pensioenkas

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          ik ben pas op pensioen en heb het 9 maand op voorhand aangevraagd, eerst wel via "mypenion.be" info gevraagd en binnen de 4 weken antwoord.
          @ Toerist: Hoeveel weken/maanden zijn er verlopen tussen uw officiële aanvraag en hun officieël antwoord dat uw pensioen goedgekeurd was?

          Thanks,
          Senn

          Comment


          • #6
            Re: Tijdsverloop tussen aanvraag pensioen en bericht Pensioenkas

            Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
            @ Toerist: Hoeveel weken/maanden zijn er verlopen tussen uw officiële aanvraag en hun officieël antwoord dat uw pensioen goedgekeurd was?

            Thanks,
            Senn
            eerst dus info gevraagd of ik mocht, bij het positieve antwoord meteen aangevraagd ( dit heb ik wel persoonlijk gedaan in een plaatselijk kantoor), 10 maand op voorhand dus, niet 9 zoals ik eerder had gezegd. Meer info kan je via pm/pb verkrijgen.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Tijdsverloop tussen aanvraag pensioen en bericht Pensioenkas

              Beste Toerist, ik heb u bericht gestuurd.

              Comment


              • #8
                Re: Tijdsverloop tussen aanvraag pensioen en bericht Pensioenkas

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                één jaar voor de datum waarop je op pensioen wil gaan Senn. KLIK
                Vanaf 1 jaar vooraf "kan" je het vragen, maar dat verklaart nog niet hoeveel vooraf het minimum moet zijn om tijdig in orde te zijn.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Tijdsverloop tussen aanvraag pensioen en bericht Pensioenkas

                  Heb nog wat zitten Googelen en nu weet ik het, voor degenen die het aanbelangd:

                  Termijn binnen dewelke Pensioendienst aanvraag pensioen moet beantwoorden is...:
                  -Loontrekkenden: binnen de 4 maand vanaf ontvangst pensioenaanvraag
                  -Zelfstandigen: idem maar er bestaat een oude uitzondering die nog niet vervallen is waardoor het tot max 4 + 4 = 8 maanden kan duren
                  -Ambtenaren: heb ik niet opgezocht.

                  Met andere woorden: Loontrekkenden krijgen binnen de 4 maand na aanvraag pensioen een pensioenvoorstel, Zelfstandigen idem maar de Pensioendienst van de Zelfstandigen mag er 8 maand over doen.


                  Senn
                  Last edited by Sennheiser; 6 juli 2016, 07:01.

                  Comment

                  Working...
                  X