Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijlenen renovatie : 0% keukenfirma zelf of bij bank ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijlenen renovatie : 0% keukenfirma zelf of bij bank ?

    Wij hebben geleend om ons appartement op 20j te kopen en de maandsom is best betaalbaar.
    Nu zouden wij graag iets bijlenen voor de renovatie van ramen/keuken/badkamer.

    Zouden we dit ook bij onze eigen bank doen, niet teveel verschillen met andere banken qua % gezien de rente toch laag staat?
    Bij de winkels zelf bieden ze zelfs een 0% lening om toch maar een keuken,... te verkopen, maar op 4j is wat kort gezien we nog andere andere renovaties gaan doen.
    Last edited by CanonYouCan; 5 juli 2016, 09:39.

  • #2
    Re: Bijlenen renovatie : 0% keukenfirma zelf of bij bank ?

    Keukenfirma maakt keukens, geen leningen. Als je de kleine lettertjes leest zal je zien dat daar ook een bank achterzit, waarschijnlijk een kleine speler.
    Nu de rente zo laag staat zou ik niet aarzelen om met mijn eigen bank te spreken - heb zelf de afgelopen twee jaar twee keer mijn hypothecaire lening herzien. En dat heeft véél opgeleverd.

    Comment


    • #3
      Re: Bijlenen renovatie : 0% keukenfirma zelf of bij bank ?

      Als ze een lening op 0% aanbieden, wil dat zeggen dat je nog geen voldoende korting hebt gekregen. Dus nog even doorduwen...
      En voor de rest naar de bank gaan.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Bijlenen renovatie : 0% keukenfirma zelf of bij bank ?

        Hoi,

        je moet geen nieuwe lening aangaan.

        Een hypotheek loopt 30 jaar. zelfs al leen je maar op 10 jaar.
        Gedurende die 30 jaar kan je het geld van je lening terug opnemen.
        Ik weet niet hoeveel je al hebt terug betaald van je lening, want dat geld kan je terug opnemen.

        Zo heb ik destijds ook geleend voor een appartement.
        Toen deze lening bijna was afbetaald heb ik geld terug opgenomen voor zonnepanelen aan te schaffen.
        En nu heb ik weer geld terug opgenomen voor een nieuwe keuken.

        Ik neem net zoveel op dat ik maximum kan aftrekken van de belastingen.

        Het voordeel is dat je lening niet opnieuw moet beschreven worden.
        Als het bedrag niet te groot is kan je zeggen dat je geen schuld saldo verzekering moet.
        Want de kost van die verzekering is vaak hoger dan het voordeel bij deze bedragen.
        En je behoud de voordelen voor aftrek van je belastingen die je bij de originele lening had.

        Heb je nog maar pas een lening dan gaat het natuurlijk niet lukken.

        Je kan dan bij je bank een mandaatlening vragen.
        Deze lening is goedkoper kwa kosten en wordt pas omgezet naar een hypothecaire lening bij problemen

        mvg
        Last edited by jeevanhoof; 5 juli 2016, 18:28.
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment

        Working...
        X