Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootformaat printer / foto plotter kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grootformaat printer / foto plotter kopen

    Heeft iemand van jullie ervaringen met het printen van foto;s op grootformaat?

    Mij wordt een HP Designjet Z serie aangeraden. Ik heb echter ook een HP Designjet T520 gevonden.
    De Leverancier geeft aan dat de inkten niet goed tegen UV kunnen maar dit is voor mij geen groot probleem.
    De resolutie is schijnbaar goed maar de kleurechtheid wat minder.

    Het prijsverschil met een Z serie is echter wel zeer groot.

    Onderstaand een link naar deze machine:

    HP Designjet T520 A0 plotter info

    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
    Epson is ook een optie maar mijn voorkeur gaat uit naar een HP dEsignjet.

  • #2
    Re: Grootformaat printer / foto plotter kopen

    Ik heb hier sinds een kleine 2 jaar ofzo het grotere broertje naast mij staan , een 920T . Eerlijk als het is voor puur fotodrukwerk ben ik er niet zo erg wild van , bij mij hoeft ie enkel dienst te doen om technische plannen te drukken. Het toestel is wel best snel en voor planafdruk ideaal, tot hiertoe eigenlijk nog geen problemen mee gehad ( toestel draait er hier toch wel minstens 3 tot 4 rollen van 50m A0 papier per week door )
    Ik heb nog een oude Epson 7900 fotoplotter staan en die doet fotowerk beter dan die HP in mijn ogen , niettegenstaande dat dit al een niet zo recente printer meer is ben ik over de afdrukkwaliteit nog steeds super tevreden.
    Last edited by RDB; 5 juli 2016, 11:58.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Grootformaat printer / foto plotter kopen

      Epson zijn de enige die echt hoge pantone waarden garandeert voor hun nieuwere modellen. Tot wel 99%! De meest high-end Canon printers daarentegen claimen rond de 90%. Deze printen wel wat sneller en zijn wat makkelijker in gebruik. HP heb ik geen ervaring mee.

      Comment

      Working...
      X