Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

    ik kocht verleden week substral orchideeën, en nu zag ik als daum 7/2015 staan.
    De verkoper zei me dat dat de fabricage datum was. ( ik zei : op de melk staat ook nen datum : die moet dan nog gemaakt worden zeker ? ( datum is vervaldatum )
    maar nergens op google ( vind ik ) de maker van substral : ik heb het niet meer, want misschien stond het op de verpakking. ??
    Wordt zoiets slecht?

  • #2
    Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

    Scotts

    (wel al een oude link dus misschien ondertussen al weer doorverkocht)

    Comment


    • #3
      Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

      The most effective and trusted brands Our industry-leading family of brands provides effective solutions for gardeners, allowing them to turn their piece of the Earth into everything they hope it to be.

      The Scotts Company LLC

      Scotts Celaflor Handelsgesellschaft m.b.H.
      Postfach 19
      A-5071 Wals-Siezenheim
      Österreich
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

        nog altijd juist : heb ne mail gestuurt

        Comment


        • #5
          Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

          zelfs in je wc rollen staat een datum.
          Voor sommige producten is dit handig voor als er klaachten zijn. Als ze dan weten of het dezelfde daatum is weten ze daat het een slechte batch is en kunnen ze produkten ook terugroepen.

          Comment


          • #6
            Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

            wij werkten met een code ,waardoor je kon weten welke dag / ploeg / batch.
            wc rollen , dat vervalt niet. dus dat ze daarmee doen wat ze willen , maar ELKE organisch / vloeibare stof ( substral planten voeding 250 ml ) vervalt ( misschien heel lang behoudbaar ) en dan zie ik nen datum als ne verval datum.
            Als zoals ik aanhaalde , de datum op melk de fabricage datum is, dan staan we sterk. want ik heb melk meegebracht , en die wordt binnen 2 weken eerst gemaakt dan ???
            nen datum bij mij is ne vervaldatum. ( op elke voedingsstof wel te verstaan ) zelfs op de droge korrels voor mijn honden staat dit.

            Comment


            • #7
              Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

              Ik zou toch voorzichtig zijn met informatie van het internet. Diverse kennissen met expertise in een paar vakgebieden waarschuwen me daarvoor en ik heb het zelf ook al ondervonden dat er veel tegenstrijdige info op het net staat.

              Elke keer ik naar Oostenrijk ga, passeer ik langs een van de minder toeristische lokale substralboeren, die hun alpenkruiden vakkundig uitsorteren, en koop ik er steevast een tweetal liter.
              Geen merk, maar zeker van eerste persing. Het is wat duurder, maar je hebt wel het beste.
              Koud weliswaar, ik ga zeker nooit verhitten, dat vind ik zonde.

              Comment


              • #8
                Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

                ik kan toch slecht naar Oostenrijk gaan om een flesje substral van 250 ml te gaan halen

                Comment


                • #9
                  Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

                  Er is heus meer te doen in Oostenrijk dan enkel de substralplantages te bezoeken, het blijft een van mijn favoriete reisbestemmingen.
                  Wenen, prachtige stad! Zeker voor architectuurfotografen.
                  En de Alpen, zoveel verbluffende bergen en uitzichten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

                    Antwoord van Scotts :

                    Dear Mr. XXXXX,

                    the date on the bottle of substral orchid fertilizer is not the expiring date. This ist the production date.

                    Regards

                    Ihre Scotts Celaflor Fachberatung
                    Esther Nitsche

                    dus dat product vervalt nooit ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                      Antwoord van Scotts :

                      Dear Mr. XXXXX,

                      the date on the bottle of substral orchid fertilizer is not the expiring date. This ist the production date.

                      Regards

                      Ihre Scotts Celaflor Fachberatung
                      Esther Nitsche

                      dus dat product vervalt nooit ?
                      of het is wettelijk niet verplicht deze te melden aangezien het geen voedingswaren voor mens of dier is en er dus niemand ziek van kan worden.
                      Maar het enige wat er waarschijnlijk zal gebeuren met de tijd is dat het minder krachtig gaat werken (zoals bijv ook het geval is met javel), maar dat is niet schadelijk. Dus het vervalt gelijdelijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie maakt substral ?? plantenvoeding.

                        Als je echter een middeltje wil dat dagelijks gratis ter beschikking komt : https://dezelfvoorzieningsbijbel.blo...gebruiken.html

                        Comment

                        Working...
                        X