Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

licht sterke lens 17-50 2,8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • licht sterke lens 17-50 2,8

    Hallo,

    Ik ben een beginnende amateur (ongeveer een jaar of twee bezig met fotografie). Ik heb bovenstaande lens gekregen. Nu valt het mij op dat als ik daarmee binnen foto's maak van spelende kinderen (zowel op automatische sportstand, automatische portretstand als manueel ingesteld op diafragma (3.5 , iso 800) ) mijn foto's minder scherp zijn dan met mijn standaard lens. Is er iemand die me kan zeggen waarom dit is en hoe ik dit kan voorkomen?

  • #2
    Re: licht sterke lens 17-50 2,8

    Deze specifieke lens heb ik geen ervaring mee. Welk merk is het trouwens? Ik denk dat het een Tamron of Sigma is?
    Zijn trage lensjes als het op autofocus aankomt.
    Hoe groter het diafragma hoe meer de autofocus moet werken bij snel bewegende onderwerpen.
    Ik vermoed dat dit je probleem is.

    Comment


    • #3
      Re: licht sterke lens 17-50 2,8

      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Ik denk dat het een Tamron of Sigma is?
      Zijn trage lensjes als het op autofocus aankomt..
      Mag ik dan aannemen dat mijn Tamron defect is? Die is namelijk razend snel met de AF, gewoon een schroevendraaier versie.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: licht sterke lens 17-50 2,8

        Oorspronkelijk geplaatst door nele5 Bekijk bericht
        Hallo,