Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amerika?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amerika?

    Hi alle Belgium digital Forum members

    Binnenkort ga ik naar West-Amerika(San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Sedona, Page, Grand Canyon, Phoenix, Palm Springs, Los Angeles). Ik heb nu een Sony Alpha r7 II fototoestel, zou mij een paar paar lenzen willen extra bij aanschaffen want een 55mm is niet voldoende. Ik heb nu al een Sony SEL FE 55mm F1.8 ZA Sonnar T*. Ik dacht voor een Batis 85mm en een Batis 25 aan te kopen maar een van de verkopers rade mij de Sony 16-35mm te nemen en daar mijn eerste idee een Batis 85mm . Kan ook eventueel de 18 mm Batis extra bij te nemen maar denk dat het overkill is. Wat denken jullie of hebben jullie nog een idee ander idee? (liefst geen reislens, ik weet het is misschien handiger, maar ik wil niet uitgeven aan een lens dat ik toch maar een paar keer zal gebruiken, dan geef liever iets meer aan scherpte/kwaliteit en handigheid.

  • #2
    Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

    Mijn 16-35 zit regelmatig op mijn toestel Sony A7R2 wij zijn net terug uit Toscane en ik wordt erg blij met deze lens zeer scherp mooi van kleuren en contrast hier ga je zeker blij van worden.



    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

      De Batis 85mm is echt super, voor groothoek is de 16-35 zeker niet verkeerd. 25mm Batis heb ik zelf niet, maar dan zou ik eeder de 28mm van Sony nemen en nog een uwa. ZElf gebruik ik daarvoor de voigtlander 15mm en de Samyang 12mm fisheye. PS heeft nu ook een lenscorrectie voor die laatstgenoemde, de hoeken worden vrij onscherp, maar de groothoek is extreem.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

        Heb eveneens 17-35 mm, vind de lens super op mijn full frame. Op 100% nog boordevol detail én scherp! Is de lens die meest op mijn toestel zit.
        Last edited by Dynax7d; 4 juli 2016, 19:15.
        https://www.behance.net/Lynx1966

        Comment


        • #5
          Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

          Ik heb zelf voor de 28/2 van Sony gekozen. Supergoeie lens moet ik zeggen. Op f/2 al mooi scherp. Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met de conclusies van DxO (http://www.dxomark.com/Reviews/Sony-...th-top-results).

          De 0.75x overweeg ik binnenkort aan te schaffen, voor we op verlof vertrekken.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

            West Amerika: hoe breder.....hoe beter en tele zelden nodig(behalve als je van de beestjes bent).
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

              Dank u wel voor al jullie advies! Ik ben gebleven op mijn eerste idee maar met de Zeiss 18mm erbij. Dus ik bent toch maar gezeisst of beter nog gebatist

              Comment


              • #8
                Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

                Oorspronkelijk geplaatst door ladangs Bekijk bericht
                Dank u wel voor al jullie advies! Ik ben gebleven op mijn eerste idee maar met de Zeiss 18mm erbij. Dus ik bent toch maar gezeisst of beter nog gebatist
                De Zeiss 18mm...laat maar eens weten hoe die bevalt...Lijkt me een zeer interessant lensje..
                Last edited by Dpix; 12 juli 2016, 07:56. Reden: typo

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

                  Ik heb in April volgende lenzen gebruikt op mijn Nikon 3300.
                  Sigma 12-24mm, Nikor 18-105mm en Nikor 55-300mm en ik heb ze allemaal veelvuldig gebruikt.
                  Ook mijn telelens heb ik veelvuldig gebruikt. Voor de vele diertjes. En om van bovenaf iets dichter bij de Colorado te komen ;-)

                  Zeker ook niet vergeten Antelope Canyon te doen in Page. Ken veel mensen die daar geweest zijn maar niet wisten van de Antelope Canyon.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

                    Wat is er mis met een reislens.Mijn reislens Fe 24-240 zit voortdurend op mijn A7..Ik heb er naar mijn bescheiden mening vele knappe foto's mee gemaakt(al zeg ik het zelf)Deze lens moet absoluut niet onderdoen voor bv. de 28 70mm.Ze scoort niet echt goed in sommige tests,maar dat is volgens mij zever.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

                      Ik denk persoonlijk dat de 24-240 en 28-70 een beetje te min zijn voor de sensor van A7RII (42megapixels)
                      Het bereik van de 24-240 is wel ideaal natuurlijk...centrale deel van de lens zou wel scherp genoeg zijn maar de randen niet...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm of zeiss Batis 25mm Of... andere lens voor W-Amer

                        Zou,waarschijnlijk.Voor je een mening vormt moet je het eerst in werkelijkheid proberen.Waarom zou sony een lens op de markt brengen die te min is voor een a7r2.Ik blijf erbij,jij met een zgn. prime lens en ik met de 24 240.Allebei het zelfde onderwerpin bv.jpg.Dan laten we de 2 foto's afdrukken op bv. 30/40.Dan laten we de mensen beslissen welke foto met welke lens gemaakt is.Ik ben eens curieus.

                        Comment

                        Working...
                        X