Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand een kruimeldief MET snoer ? (batterijen snel stuk)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand een kruimeldief MET snoer ? (batterijen snel stuk)

    Altijd hetzelfde met die kruimeldieven, na korte tijd zuigen ze niet meer met die batterijen die snel achteruit gaan.
    Ik hoop dat we ze toch constant op de lader mogen zetten en dat die vanzelf stop met laten als ze zogezegd volgeladen zijn

    Zijn er hier mensen die een kruimeldief MET snoer hebben en welk merk/type en tevreden van ?
    Er zouden er ook zijn die op een 12v sigarettenaansteker kunnen aangesloten worden en kunnen gebruikt worden om eens snel te stofzuigen in de auto.
    Last edited by CanonYouCan; 3 juli 2016, 11:41.

  • #2
    Re: Iemand een kruimeldief MET snoer ? (batterijen snel stuk)

    Ik ken iemand die ooit een serieus probleem heeft gehad met een 12V stofzuigertje in een auto.
    Waarschijnlijk had ooit iemand een te zware zekering gestoken voor het 12V stopcontact, en de stofzuiger trok zoveel stroom dat er een heleboel draden onder het dashboard in elkaar smolten.

    In de kruimeldieven met nimh accu's zit er bijna altijd een laadsysteem dat constant blijft laden met een kleine stroom.
    Dat zorgt ervoor dat de accu's sneller stuk gaan.

    Nu zullen er ook al wel zijn met lithium-ion accu's, daarbij moet het laden stoppen als de cellen op 4,2V zitten.
    Er moet dan wel degelijk een laadsysteem inzitten dat stopt met laden als de accu geladen is (anders krijg je vuurwerk).
    Maar een lithium-ion accu die constant op 4,2V per cel wordt gehouden veroudert ook sneller dan wanneer de spanning onder de 4V per cel blijft.
    Het is wel de combinatie van de hogere spanning (4,1-4,2V per cel) + de warmte die ervoor zorgt dat de accu van een laptop gewoonlijk vrij snel aan vervanging tot is.
    Bij een lagere temperatuur kan die 4,2V minder kwaad (bij 20°C verliest een lithium-ion accu 5-10% capaciteit per jaar, naargelang de kwaliteit van de cel).
    In een kruimeldief zal die accu nooit zo warm worden als in een laptop, daardoor zal de levensduur ook meevallen (als er deftige cellen gebruikt zijn, want daar is ook een groot verschil).
    Als die kruimeldief dan ook nog een verwisselbaar accupack zou hebben, dan kan je een defecte accu gemakkelijk vervangen.
    Maar bij de meeste kruimeldieven zit die vast ingebouwd, en dan wordt het te duur om die te laten vervangen als ze versleten is.

    Ik heb hier ooit wel een kruimeldief gehad, maar de accu daarvan is toen ook vrij snel stuk gegaan.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Iemand een kruimeldief MET snoer ? (batterijen snel stuk)

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik ken iemand die ooit een serieus probleem heeft gehad met een 12V stofzuigertje in een auto.
      Waarschijnlijk had ooit iemand een te zware zekering gestoken voor het 12V stopcontact, en de stofzuiger trok zoveel stroom dat er een heleboel draden onder het dashboard in elkaar smolten.

      In de kruimeldieven met nimh accu's zit er bijna altijd een laadsysteem dat constant blijft laden met een kleine stroom.
      Dat zorgt ervoor dat de accu's sneller stuk gaan.

      Nu zullen er ook al wel zijn met lithium-ion accu's, daarbij moet het laden stoppen als de cellen op 4,2V zitten.
      Er moet dan wel degelijk een laadsysteem inzitten dat stopt met laden als de accu geladen is (anders krijg je vuurwerk).
      Maar een lithium-ion accu die constant op 4,2V per cel wordt gehouden veroudert ook sneller dan wanneer de spanning onder de 4V per cel blijft.
      Het is wel de combinatie van de hogere spanning (4,1-4,2V per cel) + de warmte die ervoor zorgt dat de accu van een laptop gewoonlijk vrij snel aan vervanging tot is.
      Bij een lagere temperatuur kan die 4,2V minder kwaad (bij 20°C verliest een lithium-ion accu 5-10% capaciteit per jaar, naargelang de kwaliteit van de cel).
      In een kruimeldief zal die accu nooit zo warm worden als in een laptop, daardoor zal de levensduur ook meevallen (als er deftige cellen gebruikt zijn, want daar is ook een groot verschil).
      Als die kruimeldief dan ook nog een verwisselbaar accupack zou hebben, dan kan je een defecte accu gemakkelijk vervangen.
      Maar bij de meeste kruimeldieven zit die vast ingebouwd, en dan wordt het te duur om die te laten vervangen als ze versleten is.

      Ik heb hier ooit wel een kruimeldief gehad, maar de accu daarvan is toen ook vrij snel stuk gegaan.
      In mijn laptop kan ik dat instellen Bart, zodat de batterij maar tot op 80% wordt opgeladen.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand een kruimeldief MET snoer ? (batterijen snel stuk)

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        In mijn laptop kan ik dat instellen Bart, zodat de batterij maar tot op 80% wordt opgeladen.
        Ik heb ooit ook een laptop gehad waarbij dat mogelijk was, maar bij mijn huidige kan dat niet.
        De accu zou daardoor wel veel langer kunnen meegaan.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Iemand een kruimeldief MET snoer ? (batterijen snel stuk)

          Ik heb die zien liggen bij Sertyn Electro in Antwerpen. In de Abdijstraat.
          Kleine stofzuiger zo groot als een kruimeldief met een lange snoer eraan voor op de 220v.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand een kruimeldief MET snoer ? (batterijen snel stuk)

            Princess 332757 Compacte Stofzuiger. Turbo Tiger Unieke, compacte stofzuiger. De ideale tweede stofzuiger in huis. De motor van 700 watt zorgt voor de...

            Comment


            • #7
              Re: Iemand een kruimeldief MET snoer ? (batterijen snel stuk)

              Yep, die was het.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment

              Working...
              X