Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maansopgang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Maansopgang


  • #2
    Re: Maansopgang

    Heel apart met al die verschillende tinten licht

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Maansopgang

      Dankje.
      Er was iets tevoren een groot vuurwerk op het strand om middernacht.

      Maar op dat moment kwam ook de maan op, vlak uit de zee. Verpletterend prachtig. Plots had het vuurwerk geen betekenis meer

      Alleen zegt het op foto niet zo veel. De maan zag er in het echt ook veel groter uit, en bleek achteraf maar een puntje te zijn op de foto.

      Comment


      • #4
        Re: Maansopgang

        Inderdaad, het heeft wel iets apart.

        Maar ik denk dat uw sluitertijd veel minder lang had gemogen:
        Die schimmen van mensen was wellicht je bedoeling.
        Maar door de te lange sluitertijd zijn de masten van de parasols wel erg overbelicht (lees: zonder het minste detail).
        Zo is het ook met de maan; het neigt meer naar een kleine 'maanstreep' dan naar een maanbol.
        Bij een minder lange sluitertijd had de maan nog een mooie bol geweest.

        Die 'maanstreep' geeft me trouwens een vermoeden waar deze foto genomen is:
        Indien het Afrika is dan gok ik op Tanzania.
        En indien niet zal deze opname ergens anders gemaakt zijn niet zo erg ver van de evenaar, net op het zuidelijk halfrond.

        Mvg.,
        Smets84.

        Comment


        • #5
          Re: Maansopgang

          Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
          Die 'maanstreep' geeft me trouwens een vermoeden waar deze foto genomen is:
          Indien het Afrika is dan gok ik op Tanzania.
          En indien niet zal deze opname ergens anders gemaakt zijn niet zo erg ver van de evenaar, net op het zuidelijk halfrond.
          Wat je allemaal niet van een maanstreep kan afleiden

          Het was aan de Costa del Sol, met zicht op de Middellandse Zee.
          Geen spectaculaire locatie.

          Ja, ik had een standaard belichting genomen op F 5.6, omdat dat het scherpste punt was op de lens om zo ver mogelijk scherp te hebben. Een kleiner diafragma is in theorie scherper, maar in de praktijk komt het altijd waziger uit.

          Comment


          • #6
            Re: Maansopgang

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Wat je allemaal niet van een maanstreep kan afleiden

            Het was aan de Costa del Sol, met zicht op de Middellandse Zee.
            Geen spectaculaire locatie.
            Dat is dan de grootste kemel die ik ooit geschoten heb inzake navigatie .
            Die wazige 'maanstreep' heeft mij blijkbaar op het verkeerde spoor gezet; ik meende een steile opgang naar links waar te nemen. Maar dat is blijkbaar dus niet het geval.
            Het hoeven niet altijd de Rode Duivels te zijn die de bal mistrappen.
            En gelukkig bestaat er tegenwoordig o.a. GPS waardoor we de plaatsbepaling niet langer moeten vaststellen op basis van die ellendige hemellichamen .

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Ja, ik had een standaard belichting genomen op F 5.6, omdat dat het scherpste punt was op de lens om zo ver mogelijk scherp te hebben. Een kleiner diafragma is in theorie scherper, maar in de praktijk komt het altijd waziger uit.
            [/QUOTE]

            Maar niettegenstaande dat mocht de sluitertijd op f5.6 nog wel wat opgedreven worden.

            Mvg.,
            Smets84.

            Comment

            Working...
            X