Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica 60 "SLIK"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica 60 "SLIK"

    Leica 60, volledig manueel, geen lcd, max sluitersnelheid 1/4000, max 6200 iso enz.
    Prijskaartje met een 35mm f4.0 15.250€ moet er nog zand zijn.... KLIK

  • #2
    Re: Leica 60 "SLIK"

    Wel een raar foutje van Konijn om het een f4 lens te noemen terwijl het 1.4 betreft. En dan valt de prijs goed mee, want je kunt ook nooit schade aan je lcd krijgen. Less is bij Leica meestal more.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Leica 60 "SLIK"

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Wel een raar foutje van Konijn om het een f4 lens te noemen terwijl het 1.4 betreft. En dan valt de prijs goed mee, want je kunt ook nooit schade aan je lcd krijgen. Less is bij Leica meestal more.
      15.000€ voor een toestel met een Panasonic binnenwerk vind ik toch dik hoor Rob.

      Comment


      • #4
        Re: Leica 60 "SLIK"

        Tja, leica is altijd duur geweest. Maar waar je haalt dat dit een panasonic is weet ik ook niet, de panasonics zijn er nooit met verwisselbare lens. En deze is een speciale versie van de type 240, eentje van de M reeks. Maar zelfs dan is het er over, enkel voor verzamelaars. Een X1D lijkt me een betere keuze.

        Comment


        • #5
          Re: Leica 60 "SLIK"

          Idd SLIK!!!
          Is voor de echte liefhebbers heh.

          Comment


          • #6
            Re: Leica 60 "SLIK"

            Voor die prijs wil ik wel LR 6 ipv LR 5

            Comment


            • #7
              Re: Leica 60 "SLIK"

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Tja, leica is altijd duur geweest. Maar waar je haalt dat dit een panasonic is weet ik ook niet.
              Denk je dan dat Leica de electronica in hun camera,s zelf maakt Spanic?
              Leica (Leitz) is een optiek fabriek die ook prachtige masieve boddy's maakt
              en heeft zeer nauwe banden met Matsu****a (Panasonic) die voor hun de electronica maakt.

              Comment


              • #8
                Re: Leica 60 "SLIK"

                Het is toch al lang geweten dat je grotendeels voor de rode bol/merknaam betaald.
                Hoewel het meetzoekersysteem onovertreffelijk is, is het inderdaad duur.

                Dit zijn toestellen voor verzamelaars, mensen met geld of gewoon voor mensen die niet weten wat doen met hun overtollige bankbiljetten

                Analoge Leica's zijn nog hun geld waard, omdat die waarde min of meer blijft.

                Comment


                • #9
                  Re: Leica 60 "SLIK"

                  Als je wil rondlopen met een camera waarop een "Leica badge" hangt, dan moet je veel geld achterlaten in de winkel, dat weet iedereen.
                  Daardoor blijft zo'n camera "exclusief", of die ook werkelijk zoveel beter is, dat is een andere zaak, maar je valt wel op als je er mee rondloopt, en dat is voor veel kopers van zo'n camera veel belangrijker dan de prestaties.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leica 60 "SLIK"

                    Vriendin van mij had een Leica : Digilux 2.
                    Na 2,5 jaar, dus buiten garantie opeens de sensor kapot maar -eerlijk is eerlijk- het is gratis hersteld. Nog een jaar later, op reis in Congo werd de camera abnormaal warm en vervolgens ging hij volledig dood. Wsl een inwendige kortsluiting.
                    Van frustratie heeft Cecile toen een Nikon D300 gekocht.
                    Mijn ervaringen met Leica beperken zich tot een diaprojector en waren niet bepaald positief te noemen gezien het feit dat ik hem een paar keer heb moeten openschroeven omdat het diawisselsysteem vrij stroef ging, ik heb het nooit perfect gekregen.

                    Ik snap wel dat het merk zijn fans heeft maar deze prijs is compleet van de pot gerukt, voor deze prijs heb je een D5 in combinatie met de heilige Nikondrievuldigheid aan lenzen, het beste wat er momenteel te koop is.
                    Maar goed, een Ferrari of een Lamborghini koop je ook niet met je gezond verstand.

                    In ieder geval : ze doen maar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leica 60 "SLIK"

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Denk je dan dat Leica de electronica in hun camera,s zelf maakt Spanic?
                      Leica (Leitz) is een optiek fabriek die ook prachtige masieve boddy's maakt
                      en heeft zeer nauwe banden met Matsu****a (Panasonic) die voor hun de electronica maakt.
                      Ok, in dat opzicht. Ik dacht dat je bedoelde dat het een panasonic in een ander kleurtje met een rode bol was. Zoals de digiluxen. Eerlijk gezegd ik zie er geen graten in dat iemand anders voor hun de electronica maakt. Sony maakt ook sensors voor bijna iedereen, niemand klaagt daar over.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leica 60 "SLIK"

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Ok, in dat opzicht. Ik dacht dat je bedoelde dat het een panasonic in een ander kleurtje met een rode bol was. Zoals de digiluxen. Eerlijk gezegd ik zie er geen graten in dat iemand anders voor hun de electronica maakt. Sony maakt ook sensors voor bijna iedereen, niemand klaagt daar over.
                        Inderdaad Spanik, maar volgens mijn weten worden de sensors voor Leica hier zelfs ergens rond Antwerpen ontwikkeld, zou ik eens moeten opzoeken.
                        Eigenlijk is die ganse elektronische componentenwereld één kluwen van samenwerkingsakkoorden waar geen mens nog wijs uit kan.
                        En misschien gelukkig maar voor de consument, anders wordt het helemaal niet meer betaalbaar als iedere fabrikant zijn eigen ding doet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leica 60 "SLIK"

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          ............... volgens mijn weten worden de sensors voor Leica hier zelfs ergens rond Antwerpen ontwikkeld .............
                          Boven de Aldi, op de 2de verdieping van de Albert Building - Coveliersstraat 15 Berchem - Antwerpen worden door Cmosis o.a. de Leica sensor ontworpen,.. het uittesten van de prototypes gebeurt in Berchem en de productie bij STMicroelectronics - Grenoble.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leica 60 "SLIK"

                            Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
                            Boven de Aldi, op de 2de verdieping van de Albert Building - Coveliersstraat 15 Berchem - Antwerpen worden door Cmosis o.a. de Leica sensor ontworpen,.. het uittesten van de prototypes gebeurt in Berchem en de productie bij STMicroelectronics - Grenoble.
                            Maw...de sensors van Leica zijn van in den ALDI

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leica 60 "SLIK"

                              Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
                              Boven de Aldi, op de 2de verdieping van de Albert Building - Coveliersstraat 15 Berchem - Antwerpen worden door Cmosis o.a. de Leica sensor ontworpen,.. het uittesten van de prototypes gebeurt in Berchem en de productie bij STMicroelectronics - Grenoble.
                              Gelukkig hebben we hier in België nog wat van die ontwerp bedrijven, zoals bv. Melexis hier in Ieper, zijn wel geen sensors,
                              maar toch high-tech op maat en van de bovenste plank.

                              Comment

                              Working...
                              X