Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 18-200 of tamron ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 18-200 of tamron ??

    Ik gebruik geregeld mijn canon eos 7D en aangezien ik op reis ga zoek ik nog een lens die eens wat verder rijkt...
    Ik heb mij laten vertellen dat de 18-200 zeer goed is maar deze is nog redelijk duur: canon €480 (tenzij tweedehands), bij Tamron €209...
    Is er een verschil in kwaliteit waardoor deze prijzen zo verschillen of is dit puur op de bekende naam Canon?

  • #2
    Re: canon 18-200 of tamron ??

    Geen enkele 18-200 is optisch heel goed, als je scherpe foto's wil maken, dan vermijd je best de lenzen met zo'n groot zoombereik.
    Bij Canon is de EF-S 18-135 IS STM de beste keuze als je een zo groot mogelijk zoombereik wil, en tegelijk ook nog een aanvaardbare beeldkwaliteit wil.
    Ik gebruik die lens zelf, eerst op een 700D, nu op een 7D MKII, en die is heel goed.
    De EF-S 10-18 IS STM heb ik samen met de 7D MKII besteld, dat is voor die prijs een héél goede keuze als je een grote beeldhoek nodig hebt.

    De EF-S 55-250 IS STM heb ik zelf nog niet gebruikt, maar ook dat zou een heel goede lens moeten zijn voor zijn prijs.
    Je hebt er niet bij gezet welke lens (lenzen) je nu al hebt, maar de 55-205 is een heel goede aanvulling op de kitlens (18-55).
    Als je de 55-250 combineert met bijvoorbeeld de 18-135 dan heb je een stuk "overlap", dat kan in bepaalde omstandigheden erg handig zijn waardoor je veel minder moet wisselen tussen de twee lenzen.

    Met verschillende lenzen zal je wel af en toe moeten wisselen, maar daar is een DSLR dan ook voor gemaakt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon 18-200 of tamron ??

      zou de 70-300 van canon een goed idee zijn? heb gehoord dat dit beter is van kwaliteit en toch niet zo heel duur... ikzelf heb al de sigma DC 17-70, 10-22 en de 50 mm

      Comment


      • #4
        Re: canon 18-200 of tamron ??

        Tamron 70-300 USD VC de één na beste in een test, de beste was de Canon L versie, die 3 á 4x zo duur is. Mij bevalt die prima op FF.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: canon 18-200 of tamron ??

          Volgens de testen die ik gelezen heb is de Tamron 70-300 VC ook de betere keuze ten opzichte van de Canon 70-300 IS.
          De 70-300 L IS gebruik ik zelf, en die is heel erg goed, maar ook een stuk duurder (die heb ik tweedehands gekocht).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: canon 18-200 of tamron ??

            't Is om op reis mee te nemen ... en vermits zowel de tamron 70-300 als de canon 55-250 stm op een 7D gelijk presteren, is het gewicht misschien doorslaggevend.

            Loop je graag met 765 gram extra gewicht rond of is minder dan de helft niet beter ? Canon = 375 gram.

            Comment

            Working...
            X