Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser voor Canon

    Ik ben ah twijfelen voor een nieuwe flits te kopen.
    Ik weet niet wat te kiezen. Draadloos is geen vereiste omdat ik pocketwizards gebruik.
    Heb nu de Canon 580 Ex.
    Is er een merkbaar verschil met E-TTL II?
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Flitser voor Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
    Ik ben ah twijfelen voor een nieuwe flits te kopen.
    Ik weet niet wat te kiezen. Draadloos is geen vereiste omdat ik pocketwizards gebruik.
    Heb nu de Canon 580 Ex.
    Is er een merkbaar verschil met E-TTL II?
    Wat is er mis aan uw 580EX dat u ertoe aanzet om een nieuwe flitser te kopen ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Flitser voor Canon

      Ik wil een extra flits om draadloos aan te sturen
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Re: Flitser voor Canon

        Vind ik een rare reden om een 2de flits te kopen, bij mij zou belichting een goede reden zijn.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Flitser voor Canon

          Ja natuurlijk is het voor de belichting!
          Ik zit alleen met de vraag of ik voor de 600 ex ga of de 430.
          Stuur ze aan via pocket wizards
          www.knfotostudio.be

          Comment


          • #6
            Re: Flitser voor Canon

            Het is misschien een idee om ook eens te kijken naar de Yongnuo 600 EX RT. Is 100% namaak van de Canon versie maar dan stukken goedkoper.
            Yongnuo is goed materiaal. Denk vooral niet dat het rommel zou zijn omdat het zoveel goedkoper is.
            En het is ook nog eens volledig compatibel met Canon zendsysteem en TTL systeem.

            Zoek je een meer manuele flits dan is de Yongnuo 560 IV een zeer interessante koop. Kost maar 70 euro per stuk en is even krachtig als de Canon 580 maar er zit wel geen TTL of HSS op. Ideaal voor strobistwerk.

            Comment


            • #7
              Re: Flitser voor Canon

              Dank je wel,

              Ik had de Yongnuo 600 EX RT in gedachten en had er verschillende positieve en negatieve commentaren van gelezen.
              Daarmee dat ik ook twijfelde.

              Ga er straks eentje bestellen.
              Alvast bedankt buurmanBert :-)
              www.knfotostudio.be

              Comment


              • #8
                Re: Flitser voor Canon

                Negatieve comments over de 600 EX RT?? dat lijkt me wel erg vreemd want ze hebben de Canon 600 zo goed nagemaakt dat je op het eerste zicht geen verschil ziet.
                Ook de bouwkwaliteit is gelijkaardig. Ik heb ze zelfs al opengemaakt benieuwd ik ben. De verschillen zijn echt zeer klein.
                Kort door de bocht mag je zeggen dat de Canon overpriced is en de Yongnuo top voor zijn prijs.

                Wel moet ik opmerken dat de Canon spatwaterdicht is en de Yongnuo dacht ik niet.

                Dan moet je ook nog kijken hoe ze presteren in het werkveld.
                Simpel. Er is geen verschil ze werken zelfs samen met elkaar en luisteren naar elkaars commanders.
                Flitskracht, opties,... is gewoon perfecte kopie en uw Canon body merkt het niet eens.
                Zo zal je zien dat in de Canon body er menuopties bij komen als je de flits er op gaat plaatsen net zoals bij de 580 van Canon.
                Is geen verschil met de echte.

                Waar het wel opletten is met Yongnuo zijn de oudere modellen.
                Is een heel historisch verhaal maar het komt er op neer dat Yongnuo VOOR de 600 een eigen systeem had dat niet 100% compatibel was met het Canon remote systeem.
                Bij de 600 is dat niet meer zo. Ze hebben het protocol helemaal gekraakt en nagemaakt en het is nu 100% compatibel met Canon.

                Dus bij de oudere modellen moet je bv voor een strobist opstelling ook bij voorkeur de zenders kopen van Yongnuo.
                Ik denk dan bv aan de Yongnuo 560 IV. Die werkt zeer goed samen met de 560 TX commander van Yongnuo. Alternatief kan je er wel andere triggers onder zetten maar dan heb je de luxe niet meer om op afstand uw vermogen in te stellen en zo.

                Wil je de 600 EX RT ook op afstand kunnen triggeren dan zijn er twee opties.
                Ofwel zet je er een eigen trigger onder al dan niet TTL.
                Ofwel koop je de Canon of Yongnuo commander en heb je geen triggers meer nodig.

                Om het verhaal compleet te maken moet ik er wel bij vertellen dat er momenteel zowel bij Canon als bij Yongnuo nog geen apparte receivers te koop zijn die op die commanders passen. Dus in de praktijk komt het er op neer dat je uw speedlites niet zal kunnen combineren met studioflitsen die een syncport hebben. Dit is wel mogelijk met de 560 IV reeks in combinatie met de 560 TX commander en dan 602 of 603 receivers voor op de studiokoppen.

                Mijn vermoeden is dat de vraag uit de fotografiewereld sowieso zal komen en dat we binnenkort ook TTL receivers los gaan kunnen kopen die aansluiten bij de 600 signalen.
                Ik denk dat Yognuo hier het eerst in de boot zal springen omdat ze dat al altijd gedaan hebben op dat vlak.

                Zeker en vast is de Yongnuo 600 EX RT een goede investering naar een lange toekomst toe.
                Last edited by buurmanBert; 1 juli 2016, 23:14.

                Comment


                • #9
                  Re: Flitser voor Canon

                  Dank je wel voor deze geweldige uiteenzetting.
                  De reden was ook dat Yongnuo gestopt was met het produceren van deze flitsen.
                  Maar ik mij er eentje besteld :-)
                  www.knfotostudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitser voor Canon

                    Niet twijfelen over de Yongnou...
                    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitser voor Canon

                      Sinds enkele weken de Yongnuo 600EX-RT in het bezit en niets dan lof over de werking.
                      Uiteraard zijn er verschillen met de versie van Canon, al valt dat onder de categorie "Spijkers op laag water zoeken".

                      Het besluit om voor deze aanschaf te gaan was vrij eenvoudig, mocht ie door wat dan ook de geest geven doet het niet zoveel pijn als met de Canon-versie.
                      Wat betreft de bediening, die is nagenoeg identiek aan die van de Canon ook wat de transmitter betreft. Als set te koop voor circa €300,-.

                      Ik raad wel aan om, als je veel gaat flitsen, eneloop batterijen aan te schaffen of, zoals ik gedaan heb, een Godox lithium-pack
                      "We must remember that a photograph can hold just as much as we put into it, and no one has ever approached the full possibilities of the medium" - Ansel Adams

                      Comment

                      Working...
                      X