Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica

    Naast mijn Mark III had ik graag een systeemcameraatje voor in de handtas, straatfotografie is het doel. Iemand ervaring? Had toch graag Raw materiaal zodat ik ze toch kan bewerken.

  • #2
    Re: Leica

    Fuji x100s of x100t is misschien iets?
    Waarom Leica?

    Comment


    • #3
      Re: Leica

      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      Fuji x100s of x100t is misschien iets?
      Waarom Leica?
      Dit dus. Ook eens kijken naar de Sony RX100 serie, deze is iets meer veelzijdig.

      Comment


      • #4
        Re: Leica

        Heb voor diezelfde reden ook de fuji x100t aangeschaft....
        Wat moet het toestel kunnen en wat wil je bekomen hiermee (zoom, prime, sensorgrootte)

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Leica

          Heb naast mijn Canon ook een Leica D-LUX aangeschaft tot volle tevredenheid. Werkt in raw met een degelijke lens . Is licht in gebruik en volledig manueel te bedienen. Het zoombereik is perfect voor straatfotografie. Kortom een echte aanrader,maar er zullen nog wel andere goede toestellen zijn voor hetzelfde doel.

          Comment


          • #6
            Re: Leica

            Dat is toch gewoon dezelfde camera als de Panasonic Lumix DMC-LX100 met een rode stip er op geplakt dacht ik, dat lijkt me dan toch een veel betere keuze?
            Het enige voordeel lijkt me dat de 'Leica' mss ietsje langer zijn waarde zou kunnen behouden, het zou me verbazen, maar ach, de Leica is in dit geval wel nog geen 2x zo duur, dus dat valt nog redelijk mee, maar het blijft een dure stip..
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: Leica

              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
              Dat is toch gewoon dezelfde camera als de Panasonic Lumix DMC-LX100 met een rode stip er op geplakt dacht ik, dat lijkt me dan toch een veel betere keuze?
              Het enige voordeel lijkt me dat de 'Leica' mss ietsje langer zijn waarde zou kunnen behouden, het zou me verbazen, maar ach, de Leica is in dit geval wel nog geen 2x zo duur, dus dat valt nog redelijk mee, maar het blijft een dure stip..
              Klopt met dit verschil dat Leica 3jaar garantie verleent,maar voor de rest is het inderdaad dezelfde camera. Voor mij was de prijs niet echt zo een groot verschil...de LX100 was niet op vooraad waardoor de Leica met een korting kwam en het verschil beperkt was.

              Comment


              • #8
                Re: Leica

                Oorspronkelijk geplaatst door jovdt Bekijk bericht
                Klopt met dit verschil dat Leica 3jaar garantie verleent,maar voor de rest is het inderdaad dezelfde camera. Voor mij was de prijs niet echt zo een groot verschil...de LX100 was niet op vooraad waardoor de Leica met een korting kwam en het verschil beperkt was.
                Ik vermoed ook wel dat de software verschilt (heb alleen de Leica) en denk dat enkel de Leica met een Lightroom bij komt.
                Mooie camera, verbaast me telkens dat ISO 3200 goed is.
                Enkel de zoom is beperkt, dat is een voordeel in beeldkwaliteit maar soms voor iets verderaf kom je soms niet toe.

                Comment


                • #9
                  Re: Leica

                  Oorspronkelijk geplaatst door joke180366 Bekijk bericht
                  Naast mijn Mark III had ik graag een systeemcameraatje voor in de handtas, straatfotografie is het doel. Iemand ervaring? Had toch graag Raw materiaal zodat ik ze toch kan bewerken.
                  Als ik lees HANDTAS dient het toestel beperkte afmetingen te hebben en voor Straatfotografie toch degelijke beeldkwaliteit.
                  Hiervoor heb ik constant / dagelijks een Fuji X-E2 met 27 mm lens in mijn tas, een kleine combinatie welke toelaat 'onopvallende' straatfotografie te doen.
                  Niemand verdenkt je met deze samenstelling van bvb fotojournalist te zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leica

                    Als het prijsverschil beperkt was en je een jaar extra garantie en nog goede extra software erbij krijgt kan ik er idd wel inkomen
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leica

                      Panasonic GM1 of GM5, Olympus Pen-F, daarop kun je een Leica lens op bouten de 15 mm Pana/Leica , Sony RX100 serie, heb de laatste zelf ook als "handtas" kamera en verbazingwekkend wat voor een kwaliteit er uit komt rollen.
                      Ook een mooie is de Fuji X70 of X30, beetje retor-look maar wel met een moderne kwaliteit.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment

                      Working...
                      X