Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret in combinatie met rookbom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • portret in combinatie met rookbom

    Beste allen

    Ik wil graag foto's nemen in combinatie met gekleurde rookbommen.
    Heeft er iemand hier ervaring mee? tips?
    Weet er iemand waar ik dit kan kopen?
    Maar vooral: rookbommen gebruikt men in noodsituaties. Zou dit strafbaar zijn, moest ik dit gebruiken voor fotoshoots? Moet ik dit aanvragen bij de politie? Weet iemand hier antwoord op.

    Hopelijk krijg ik wat reactie!
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: portret in combinatie met rookbom

    Je zit in het verkeerde forumonderdeel. Best eens vragen aan een moderator om het te verplaatsen.

    Het is best leuk om eens met rookbommen te werken. Kies vooral een kleur dat past in je thema.
    Mijn inziens heb je geen wettelijke beperking op het gebruik of bezit. Die dingen branden trouwens maar enkele seconden.
    Je kan ze gemakkelijk vinden op internet en zijn in vrije verkoop. Goedkoop zijn die dingen wel niet.
    Wel opletten dat je geen gevaarlijke situaties maakt zoals belemmering van zicht in het verkeer bv of mensen gaat storen.

    Comment


    • #3
      Re: portret in combinatie met rookbom

      Moderator Note: In de fotohoek horen inderdaad alleen foto's te staan.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: portret in combinatie met rookbom

        Bedankt om mijn vraag in het juiste forumonderdeel te plaatsen.
        Nog iemand met tips?

        Comment


        • #5
          Re: portret in combinatie met rookbom

          Het rook-kanon van een dj geen optie?

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: portret in combinatie met rookbom

            Vroeger hebben wij de scouts nog kerstbomen verbrand.Kregen geen toelating van het loodswezen en gemeente om dit op het strand te doen.Aan de andere zijde van de duinen was er geen probleem.(Indertijd,zal nu ook niet meer gaan denk ik).
            Ik vermoed dat je dus ook geen rookbommen en andere lichtgevende zaken op het strand moogt gebruiken.(Als je shoot op het strand zou zijn.)
            Best toch even navragen bij politie en gemeentebestuur.Kan onder verbod vallen van afschieten van vuurwerk,zoals momenteel in een aantal gemeentes het geval is.

            Comment


            • #7
              Re: portret in combinatie met rookbom

              Als de rookbom moet verplaatst worden terwijl hij werkt, hou hem dan NIET in je hand. Maak hem vast op een stok van een paar meter en hou die een paar meter achter u. Gisteren heb ik er 2 gehad die na 20 sec roken open knallen. Dankzij de stok had ik enkel een paar gaatjes in mijn regenjas.
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: portret in combinatie met rookbom

                @lievenlensoei! Wat een goede tip! Welk merk van rookbommen gebruik je? Of waar koop je ze?
                Vraag jij toelating of denk je dat het niet verboden is?

                Comment


                • #9
                  Re: portret in combinatie met rookbom

                  Rookbommen in verschillende kleuren zijn te koop in je vuurwerkwinkel.

                  Comment

                  Working...
                  X