Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

    Ik ben van plan een nieuwe telelens te kopen ter vervanging van een 70-300 f4-f5.6.
    Ik dacht aan een Canon 70-200 f2.8 maar dan zonder de IS, aangezien de prijs een pak lager ligt dan de IS versies.
    Mijn voornaamste bezigheid zijn concerten/festivals en sport. af en toe doe ik ook wel een portretje.
    Ik vermoed dat ik de IS niet echt zal missen aangezien ik toch een snelle sluitertijd nodig heb voor sport en concerten.

    Aangezien de Tamron en Sigma versie ook in dit prijsbereik liggen ben ik beginnen twijfelen. Deze lenzen worden meestal vergeleken met de IS II versie van canon en komen daar dan meestal minder goed uit.
    Een vergelijking met de non-IS versie zou misschien logischer zijn vanwege de prijs. Heeft iemand ervaring met deze lenzen en koopadvies?

    P.S. ik zou de lens tweedehands aankopen

  • #2
    Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

    Oorspronkelijk geplaatst door TomVW Bekijk bericht
    ...
    Deze lenzen worden meestal vergeleken met de IS II versie van canon en komen daar dan meestal minder goed uit.
    Bron(nen)?
    Een vergelijk op DXO en Digital Picture kan de Tamron lens (70-200 f2.8 VC USD) vrij gemakkelijk aan.
    Maar eigen merk wordt zo graag verheerlijkt...
    (...Ik heb geen "eigen merk" lenzen...)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

      De Tamron 70-200 VC is inderdaad een stuk beter dan de oude Canon 70-200 f2,8 L IS.
      Maar de oudere Tamron zonder beeldstabilisatie is optisch een stuk minder dan de VC versie, en de autofocus zou ook zorgen voor veel "missers".

      De Canon 70-200 f2,8 zonder beeldstabilisatie is optisch ook minder dan de Tamron 70-200 f2,8 VC, die Tamron lens komt optisch heel dicht in de buurt van de Canon 70-200 f2,8 L IS II.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

        Ik heb mij laten wijsmaken dat de Tamron een tragere AF heeft wat eigenlijk inhoud dat de USM motor trager is bij de Tamron in verhouding tot de Canon.
        Kan je dat bevestigen Bart? Zelf kan ik niet vergelijken. Ik heb de Tamron die naar scherpte zeer goed is maar ik vind hem soms wat traag in AF.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

          Ik heb de Canon en die stelt heel snel (en accuraat) scherp.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
            Ik heb de Canon en die stelt heel snel (en accuraat) scherp.
            Volgens je onderschrift heb je de 70-200 2.8 IS II L. Vraagsteller wil de oude ( versie 1995) 70-200 2.8 kopen, tweedehands.

            Vraag is dus niet of de jouwe snel en accuraat is (of sneller dan de Tamron) maar of de Tamron sneller en beter is dan die oude 70-200 en dat is zeker het geval.

            Afweging is dus of de prijs voor de oude tweedehands lens véél lager ligt dan de nieuwprijs voor de Tamron en dat is momenteel rond de 1250 euro.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Ik heb mij laten wijsmaken dat de Tamron een tragere AF heeft wat eigenlijk inhoud dat de USM motor trager is bij de Tamron in verhouding tot de Canon.
              Kan je dat bevestigen Bart? Zelf kan ik niet vergelijken. Ik heb de Tamron die naar scherpte zeer goed is maar ik vind hem soms wat traag in AF.
              Ik heb de Tamron nog niet gebruikt, de Canon 70-200 f2,8 L IS II gebruik ik wel, en de AF van die lens is heel snel.
              Ik heb ook wel gelezen dat dat het grootste verschil is tussen de Canon en de Tamron, de beeldkwaliteit van de Tamon is niet veel minder dan die van de Canon.
              Voor actiefotografie is de Canon dan wel een betere keuze, voor statische onderwerpen zal er weinig verschil zijn tussen de Tamron en de Canon.

              De oude Canon 70-200 f2,8 L IS had ook al een heel snelle AF, de nieuwe is nog ietsje beter, maar dat verschil is niet zo heel groot.
              Daarom denk ik dat de Tamron ook een tragere AF heeft dan de oudere Canon 70-200 lenzen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

                Hoi,
                Ik heb met geen van beiden ervaring, ondanks dat ik wél Canon gehad heb...
                (Met de 70-300L)
                Imaging-resource.com schrijft dat de AF snelheid van de Tamron VC minder dan één seconde nodig heeft om van infinity tot kortste scherpstel afstand te komen.
                Volgens hun doet de Canon IS versie 1 er lánger dan één seconde over...
                Dus concludeer ik dat de Tamron ook zeer snel is.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

                  Hmmm... Mijn grootste bezorgdheid is inderdaad de autofocus. Ik doe voornamelijk optredens en sport dus die is echt wel belangrijk voor mij. De Canon is natuurlijk ook een lens met technologie uit 1995 terwijl de tamron van 2008 is geloof ik. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Tamron doordat deze betere beeldkwaliteit zou hebben, beeldstabilisatie heeft en weathersealed is. Doorsparen voor de IS II versie van canon is in principe ook altijd mogelijk maar voor de hoeveelheid dat ik momenteel bezig ben met fotografie is dat misschien net een stap te ver.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

                    Interessant vergelijk vind je hier ook
                    Link to Full Article, Example Downloads: http://wp.me/p1qGtv-2aXPART TWO is here: https://www.youtube.com/watch?v=vSuFrIYiINUThis test did not turn out how I...

                    Er is ook een tweede filmpje van.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

                      Hoi,
                      Oorspronkelijk geplaatst door TomVW Bekijk bericht
                      ... terwijl de tamron van 2008 is geloof ik...
                      Tamron SP 70-200 F/2.8 DI VC USD is van September 2012.
                      Canon zonder IS 1995, met IS 2001, met IS versie II 2010.
                      (bron DXO)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Hoi,

                        Tamron SP 70-200 F/2.8 DI VC USD is van September 2012.
                        Canon zonder IS 1995, met IS 2001, met IS versie II 2010.
                        (bron DXO)

                        Oké, oké, ik ben slordig geweest met mijn jaartal... Kwam er op neer dat er een groot leeftijdsverschil zit tussen de objectieven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Interessant vergelijk vind je hier ook
                          Link to Full Article, Example Downloads: http://wp.me/p1qGtv-2aXPART TWO is here: https://www.youtube.com/watch?v=vSuFrIYiINUThis test did not turn out how I...

                          Er is ook een tweede filmpje van.

                          Ik heb de filmpjes al eens bekeken, het is opmerkelijk dat er tussen de tamron en de canon niet zo veel verschil zit in scherpte, toch niet om de dubbele prijs te gaan verantwoorden! Ik ben toch aan het denken om door te sparen voor de Canon IS II, het is meer een investering. Ik hoop om fotograaf in bijberoep te worden, en dan denk ik dat deze lens toch wel de beste optie is! Ben ik het na mijn studies beu en vind ik geen tijd meer om met fotografie bezig te zijn dan zal deze ook een hogere 2ehands waarde hebben. Maar laten we hopen dat ik deze lens nooit moet verkopen en er nog héél lang plezier aan zal hebben

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

                            Er is alvast 1 groot voordeel aan de Canon dat je nooit kan ontkennen.
                            En dat is compatibiliteit. Vandaag werkt ie maar zonder mishandeling binnen 20 jaar ook nog op uw nieuw body welke nog moet uitkomen.
                            Van Tamron, Sigma en zo weet je dat nooit zeker.
                            Canon weet dat ook en kan dan op die vrees zich ook permiteren een hogere prijs te vragen.

                            Ik vertel nu een ervaring uit een recent verleden.
                            Enkele jaren geleden een dure Sigma gekocht en alles werkte goed tot ik een nieuwe Canon body kocht.
                            Sigma lens was op slag dood. Van Sigma kreeg ik geen support en ik was behoorlijk teleurgesteld.
                            Heb ik mij op slag de zelfde lens van Canon gekocht en met veel plezier er een smak geld bovenop gelegd.

                            Nu ben ik zeer wantrouwig om nog een vreemd merk van lenzen te kopen. Je kent het verhaal van de ezel en de steen...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200 f/2.8L vs off-brand

                              Van de Canon 70-200 f2,8 L IS II kan ik nog bevestigen dat die er geen enkel probleem mee heeft om tijdens een flinke regenbui te blijven werken (maar dan moet die natuurlijk ook gebruikt worden op een camerabody die tegen de regen kan).
                              De autofocussnelheid meten aan de hand van de tijd die nodig is om van het ene punt naar het andere te draaien is waarschijnlijk niet helemaal correct.
                              Het is de tijd die nodig is om correct te focussen, en dat ook nog terwijl je meerdere foto's per seconde maakt op bewegende onderwerpen die voor mij belangrijk is, en dat is niet helemaal hetzelfde als focussen op een vast punt.
                              Ik heb ook een paar third party lenzen gehad, en die hadden om een onverklaarbare reden meer autofocus missers dan de merkeigen lenzen.
                              Maar dat gaat dan wel over een oudere Sigma 70-200 en de Tamron 28-75, waarschijnlijk is dat probleem ondertussen opgelost bij de recentere lenzen van Tamron en Sigma.

                              Canonlenzen zijn duurder dan vergelijkbare third party lenzen (de meeste toch) voor een deel van het prijsverschil zit daar marketing bij, maar ik heb toch nog altijd de indruk dat de duurdere Canonlenzen op langere termijn betrouwbaarder zijn (buiten een paar uitzonderingen misschien).
                              Het voordeel is dat ze ook altijd compatibel blijven, bij andere merken moet je telkens afwachten of ze nog willen werken als je een nieuwe camerabody hebt gekocht.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X