Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80-200mm / Sigma 70-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 80-200mm / Sigma 70-200mm

    Goedenavond,

    Na een hele lange tijd met een nikon D80 gefotografeerd te hebben, ben ik inmiddels in het bezit van een Nikon D700. Een enorme sprong vooruit.
    Ik heb een paar jaar terug een nieuwe Sigma 70-200mm F2,8 aangeschaft. Echter hoor ik om me heen dat de Nikon 80-200mm F2,8 een betere optie zou zijn. Graag hoor ik jullie mening hierover.
    De (nikon) lens welke te koop aan word geboden betreft een schuifzoom versie.

    Ik fotografeer voornamelijk dieren, dit varieert van dierentuinopnames tot actie foto`s van rennende honden. Enige snelheid in de lens is dus een must.

  • #2
    Re: Nikon 80-200mm / Sigma 70-200mm

    De schuifzoom variant van Nikon is optisch een uitstekende lens, zonder meer.
    Een snelheidswonder is het evenwel niet, de hedendaagse technologie heeft deze lens duidelijk ingehaald.
    De huidige AFS varianten 70-200 f2.8 VR II en de 70-200 f4 VR zijn niet enkel optisch superieur, maar vooral technisch bij de besten (snelle AF, stabilisatie, gebruik TC, statiefvatting...) van de klas. Iets waar de schuifzoom niet mee kan wedijveren.
    De oude Nikon schuifzoom varianten zijn wel nog heel goed inzetbaar voor oa portret.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 80-200mm / Sigma 70-200mm

      Ik geloof niet dat ik de Sigma op een Nikon al geprobeerd heb, maar op een Canon is/was dit niet de allersnelste lens om snel bewegende onderwerpen mee te volgen. Het lukt vast wel, maar het is wat harder werken dan met een Nikkor 70-200. De 80-200 schuifzoom heeft wel de reputatie een optisch uitstekende lens te zijn, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat de snelheid nog op hedendaags niveau is.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 80-200mm / Sigma 70-200mm

        Met de schuifzoom ga je problemen krijgen met de snel bewegende honden, AF is traag en door de DOF ben je dan onderwerp kwijt en de lens schiet weer door het scherpe punt heen omdat het op de verkeerde plaats zit. Ik had daar bij podia altijd problemen mee(en dat beweegt nog niet eens snel) en met een 70-200 2.8 nooit meer.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X